تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6

چند راهکار ساده برای افزایش سرعت اینترنت ۴G

  • کد خبر : 178836
  • 30 بهمن 1401 - 14:24
چند راهکار ساده برای افزایش سرعت اینترنت ۴G
چهار راه برای افزایش سرعت اینترنت ۴G را اینجا بخوانید:

جمهوریت – همه‌ی کاربران معمولا اوقاتی را تجربه کرده‌اند که سرعت اینترنتشان کم شده و نمی‌دانستند باید چه کاری برای افزایش سرعت اینترنت انجام دهند. درواقع سرعت کم اینترنت یعنی آهسته پیش رفتن کارهایی که به آن وابسته هستند و هدر رفتن بخش زیادی از زمان! اما در بسیاری از مواقع، می‌شود با راهکارهایی کاربردی سرعت اینترنت را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد دلیل کند شدن یا کم شدن سرعت اینترنت، اگر به مشکلات کلی شبکه تلفن همراه مرتبط نباشد، می‌تواند به دلیل یکی از موارد زیر اتفاق بیفتد:

۱- موقعیت نامناسب روتر: اگر فاصله زیادی با روتر داشته باشید یا اشیائی مثل دیوار، سقف و در بین شما و روتر قرار گرفته باشد، سرعت اینترنت شما کاهش پیدا می‌کند.

۲- تراکم بالای خطوط وای فای: این مشکل در آپارتمان‌ها زیاد دیده می‌شود. زمانی که چندین روتر از یک کانال استفاده کنند، سرعت اینترنت شما کاهش پیدا می‌کند.

۳- وجود نویز: بیشتر روترها روی باند ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کنند و وسایلی مثل ماکروویو یا تلفن‌های بی‌سیم هم روی همان باند (۲.۴ گیگاهرتز)   کار می‌کنند. به همین دلیل ممکن است این وسایل برای روتر ایجاد نویز کنند.

۴- اتصال چندین دستگاه به یک خط وای فای: بالا رفتن تعداد دستگاه‌هایی که به یک شبکه اینترنت متصل هستند، یکی از دلایل کند شدن سرعت اینترنت است.

۵- پوشش ضعیف ۴G: اینترنت ۴G همیشه به عنوان یکی از سرویس‌های پرسرعت اینترنت شناخته می‌شود اما گاهی اوقات سرعتی که از آن انتظار می‌رود را ارائه نمی‌دهد. زمانی که  تعداد زیادی از افراد در یک مکان جمع شده باشند و به یک آنتن ۴G متصل باشند، سرعت اینترنت کم می‌شود.

۶-ضعیف بودن تلفن همراه: بعضی اوقات اینترنت به خوبی کار می‌کند و سرعت مطلوبی دارد اما زمانی که می‌خواهید با گوشی هوشمند خود از آن استفاده کنید، با مشکل کندی سرعت رو به رو می‌شوید. در این موارد، مشکل از سرعت پردازش پایین گوشی است.

 چهار راه برای افزایش سرعت اینترنت ۴G

به گفته کارشناسان، برای حل مشکلاتی که گفته شد، می‌توان چند راهکار به کار برد؛ اول اینکه برنامه‌هایی با حجم کم نصب کنید: با توجه به این که یکی از دلایل کند شدن سرعت اینترنت، پردازش ضعیف دستگاه‌های هوشمند است، اگر گوشی همراه شما قدیمی است یا پردازنده ضعیفی دارد،  بهتر است هنگام نصب اپلیکیشن‌های مختلف از نسخه‌ی سبک‌تر آن‌ها استفاده کنید تا پردازش تلفن همراهتان با اختلال رو به رو نشود.

رو بعدی این است که Data saver را فعال کنید؛ اگر از مرورگر کروم برای وب‌گردی استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم تا گزینه Data saver را فعال کنید. برای این کار لازم است وارد مرورگر کروم شوید، از قسمت منو گزینه Setting را انتخاب کنید و سپس Data saver را فعال کنید.

طبق اطلاعات سایت اپراتور دوم تلفن همراه، این گزینه صفحات وب را به صورت فشرده به شما نمایش خواهد داد که هم باعث بالا رفتن سرعت اینترنت و هم کاهش مصرف اینترنت خواهد شد.

همچنین می‌توان برنامه‌های پس زمینه ویندوز را بست؛ اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، احتمالا برنامه‌های زیادی بدون این که شما آن‌ها را ببینید، در پس زمینه فعال هستند. فعال بودن این برنامه‌ها باعث افزایش مصرف اینترنت و کاهش سرعت آن می‌شود. می‌توانید از مسیر Setting، Privacy و Background app فعالیت این برنامه‌ها را متوقف کرده و سرعت اینترنت خود را افزایش دهید.

قدم بعدی این است که تنظیمات اینترنت را بررسی کنید؛ تنظیمات اینترنت را روی گوشی هوشمند خود بررسی کنید، گاهی اوقات اینترنت گوشی‌های هوشمند به صورت پیش‌فرض به سرعت ۳G یا کمتر محدود شده است.

برای این کار می‌توان از مسیر Setting>  Network and Internet>  Mobile Network>  Preferred Network type، تنظیمات آن را بررسی و در صورتی که سرعت اینترنت محدود شده است آن را به ۴G ارتقاء دهید. البته باید توجه داشته باشید که این مسیر در موبایل‌های مختلف، ممکن است متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=178836

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰