تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
4

تحلیل ساختاری و راهکارهای حل چالش جمعیت، ازدواج و پایداری خانواده

  • کد خبر : 179460
  • 07 اسفند 1401 - 8:17
کارگاه پویایی شناسی جمعیت و خانواده محوری به منظور بررسی، تحلیل ساختاری و راهکارهای حل چالش جمعیت،ازدواج و پایداری خانواده با حضور اساتید دانشگاه، صاحبنظران و کارشناسان در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

به گزارش جمهوریت به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در راستای بررسی مدل‌های پویایی‌شناسی ابرچالش‌های حکمرانی کشور، کارگاه پویایی شناسی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با این موضوع و همچنین صاحبنظران و اساتید دانشگاه در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

شایان ذکر است مدل پویایی شناسی جمعیت و تحکیم خانواده در ۵ زیرسیستم جمعیت و فرزندآوری، حکمرانی خانواده محور، فرهنگ خانواده، اقتصاد خانواده و ازدواج و تحکیم خانواده، مورد ارزیابی قرار گرفت.

هادی افراسیابی، مدیر پروژه تدوین نقشه پویایی ‌شناسی ابرچالش‌های حکمرانی کشور، با اشاره به سلسله رویدادهای بررسی، تحلیل و صورت بندی چالش‌های حکمرانی کشور، گفت: این ابرچالش‌ها در ۴ حوزه اقتصادی، اجتماعی، زیربنایی و حکمرانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که در هر بخش مدل‎‌های مورد به آن موضوع به شکل مدل پویا ارائه شده است و در مجموع بیش از هزار متغیر در ۳۵ مدل مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: با برگزاری کارگاه‌های پویایی‌شناسی در حوزه‌های مختلف و تبادل نظر تلاش می‌کنیم تا همگرایی در آن حوزه، بین جامعه علمی، سیاستگذاری و اجرایی پیش بیاید و گامی به سوی حل مسئله برداشته شود.

مدیر پروژه تدوین نقشه پویایی ‌شناسی ابرچالش‌های حکمرانی کشور، تاکید کرد: با برگزاری کارگاه‌های پوایی‌شناسی ابرچالش‌های حکمرانی کشور در هر حوزه تلاش می کنیم تا شبیه‌سازی از مسائل مهم کشور ایجاد شود و سیاست‌ها قبل از اجرا در محیط واقعی، پیش‌بینی و مورد ارزیابی قرار گیرد.

افراسیابی با بیان اینکه چرخه سیاست گذاری باید به درستی اجرا شود، تصریح کرد: اگر هوشمندانه این کار را انجام بدهیم حوزه سیاست گذاری از برخی چالش‌ها نجات پیدا خواهد کرد.

شایان ذکر است در انتهای این کارگاه با شبیه‌سازی‌های صورت گرفته راهکارهای حل چالش جمعیت جمع بندی شد./

پایان پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=179460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰