تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
12

قوه قضاییه: شارمهد ، عادلانه به اعدام محکوم شد

  • کد خبر : 179733
  • 10 اسفند 1401 - 11:26
قوه قضاییه: شارمهد ، عادلانه به اعدام محکوم شد
جمشید شارمهد با رسیدگی عادلانه دستگاه قضایی در دادگاه صالحه  محکوم به اعدام شده است و با راه اندازی یک گروهک تروریستی وابسته به سرویس های امنیتی المانی و انگلیسی و امریکایی به خاک و خون کشیدن ده ها زن و کودک دست داشته است که با کمک سربازان گمنام در دیگر پروژه هایش ناکام مانده است.

جمهوریت – سخنگوی قوه قضاییه گفت: جمشید شارمهد با رسیدگی عادلانه دستگاه قضایی در دادگاه صالحه محکوم به اعدام شده است.

مسعود ستایشی در نشست خبری امروز ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه با اشاره به صدور حکم بدوی دادگاه جمشید شارمهد رییس گروهک تندر به اعدام  گفت: از اقدام مقتدرانه سربازان گمنام در بازداشت سرکرده یکی از تروریست ترین عناصر ضدبشری که دستش به خون ده‌ها نفر آلوده است، تشکر می کنم.

وی افزود: جمشید شارمهد با رسیدگی عادلانه دستگاه قضایی در دادگاه صالحه  محکوم به اعدام شده است و با راه اندازی یک گروهک تروریستی وابسته به سرویس های امنیتی المانی و انگلیسی و امریکایی به خاک و خون کشیدن ده ها زن و کودک دست داشته است که با کمک سربازان گمنام در دیگر پروژه هایش ناکام مانده است.

ستایشی تصریح کرد: با کدام قاعده انسانی و عقلی و بین المللی ده‌ها کودک زن و مرد را به خاک و خون کشیده شده اند؟  این عمل از ناحیه وی صورت گرفته و به صراحت به آن اقرار داشته است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد:  مستند به اعتراف و اقاریر صریح شارمهد نه تنها زنان کودکان و مردان بی گناه را مورد اهداف تروریستی قرار داده بلکه برای وی مطلقاً مهم نبوده و عامدانه و آگاهانه در صدد افزایش قربانیان بوده است. در کنار اقدامات کور تروریستی اهداف امنیتی، اقتصادی و اجتماعی مورد هدف وی قرار داشته است. امروز تروریست‌های رسانه‌ای با بی شرمی و وقاحت از این عنصر جنایتکار حمایت می‌کنند و مدعیان حقوق بشر، مدعی زن، زندگی و آزادی انسان‌ها هستند.

وی درباره سامانه اموال تملیکی گفت: با اهتمام مجدانه و تدبیر هوشمندانه که بر اساس برنامه ریزی دقیقی که صورت پذیرفت، خوشبختانه حوزه انبارهای اموال تملیکی، گمرکات و بنادر یکی پس از دیگری بر اساس همان مؤلفه‌ها در حال تعیین تکلیف قانونی و ضابطه مند است و با اهتمام ویژه ریاست قوه قضائیه و همکاران موضوع نابه سامانی‌های غیرقابل توجیه و پذیرش در انبارهای اموال تملیکی پس از چند سال کار اکنون به مرحله نهایی و ساماندهی شده و حتی در برخی استان‌ها همچون استان شهیدپرور بوشهر که در طول هفت ماهه گذشته از وضعیت نامطلوبی برخوردار بوده اکنون همه کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی و گمرکات تعیین تکلیف قانونی شدند.

وی ادامه داد: در خصوص تعیین تکلیف کانتینرهای کالا در گمرکات، خودروهای سبک، سنگین و ماشین آلات اقدامات زیادی صورت گرفته و تمامی موارد تعیین تکلیف شدند. درآمد اموال تملیکی در استان بوشهر سه هزار میلیارد تومان بود و در گمرکات نیز حدود ۶  هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در آمد داشته است.

وی درباره نرخ دیه سال آینده گفت: ما به موجب مقررات ماده ۵۴۹ قانون مجازات تکلیف داریم که در ابتدای هر سال نرخ دیه را اعلام کنیم.  کارهایی که در رابطه با تعیین این نرخ باید شود، انجام شده و ان شاءالله وعده می کنیم قبل از سال جدید ما نرخ دیه را از ناحیه ریاست قوه قضاییه اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=179733

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰