تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
7
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس:

«نگهداشت درخت» در طرح کاشت یک میلیارد نهال در اولویت قرار دارد

  • کد خبر : 179975
  • 12 اسفند 1401 - 11:29
«نگهداشت درخت» در طرح کاشت یک میلیارد نهال در اولویت قرار دارد
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: نگهداشت درختان در طرح کاشت یک میلیارد نهال به طور جدی در اولویت قرار گرفته است.

جمهوریت ـ به گزارش جمهوریت دکتر سمیه رفیعی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مراسم «کاشت و نگهداشت درخت» که در آستانه روز جوان و هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور رئیس فراکسیون محیط زیست و نایب رییس اول و دوم کمیسیون کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از مسئولان اداره کل محیط زیست استان تهران، اداره کل محیط زیست شهرداری تهران و هلال احمر استان تهران و تشکل‌های مردم‌نهاد در ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر بوستان کوهسار تهران برگزار شد گفت: درختکاری مهم‌ترین مولفه برای بهداشت، حفاظت و ارتقای محیط زیست است و مقام معظم رهبری بارها به مساله کاشت نهال و درختکاری تأکید دارند و این موضوع نشان می‌دهد که ایشان این مساله را باور دارند البته نه باوری که به حالت تزئینی و نمادین است.

وی طرح کاشت یک میلیارد نهال با همت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی را طرحی موثر در حفظ محیط زیست دانست و گفت: باید توجه کنیم کشورهای پیرامون ما از این قبیل طرح ها بسیار داشتند، بر همین اساس کاشت نهال در وسعت بزرگ یک امر لازم و ضروری محسوب می‌شود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در این مراسم به موضوع نگهداشت درخت اشاره و تاکید کرد: ما پیش از کاشت نهال باید به نگهداشت درختان توجه کنیم. هر ساله مراسم درختکاری با عناوین مختلف اجرا می‌شود اما در بُعد نگهداشت درخت به اندازه کاشت آن چندان توجه نشده است. به گفته وی اگر در بحث نگهداشت درختان دقت کافی و لازم نباشد بی تردید کاشتن این درختان هم بیهوده خواهد بود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال قرار است موضوع نگهداشت آن به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد بر این اساس در  این طرح هر تعداد اصله نهال کاشته شود، نگهداشت آن بر عهده شخص متقاضی کاشت آن خواهد بود؛ البته این مساله با اظهار علاقمندی شخص به این مساله ممکن می‌شود.

وی با قدردانی از تمام مسئولان که تدارکات برگزاری این مراسم را داشتند، تصریح کرد: در حال حاضر در فصل بودجه قرار داریم و مسئله حفاظت از محیط زیست برای مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از اولویت‌های آن محسوب می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=179975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰