تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
6

ابتکاری برای جلوگیری از تصادف در ۳۰ کیلومتری شهرها

  • کد خبر : 180056
  • 12 اسفند 1401 - 21:08
ابتکاری برای جلوگیری از تصادف در ۳۰ کیلومتری شهرها
راهدارخانه‌ها به حداقل تجهیزات آتش‌نشانی مجهز می‌شوند / برپایی افطاری ساده در مسیر جاده‌ها

جمهوریت – وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه یکصد ایستگاه استراحت و نشاط در مجتمع های بین‌راهی و راهدارخانه‌ها برای نوروز ۱۴۰۲ تدارک دیده شده است از برنامه تجهیز راهدارخانه‌ها به تجهیزات آتش‌نشانی خبر داد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام اینکه عملیات اصلی راهداری از ۲۴ اسفندماه با حضور ۱۰۰ درصدی نیروهای راهداری در جاده های کشور آغاز خواهد شد، اعلام کرد: عملیات راهداری برای  نوروز ۱۴۰۲ در سراسر کشور آغاز شده و  از هفته آینده فعالیت های اجرایی خدمت رسانی به طور عمومی آغاز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی از انجام چندین اقدام در بخش راهداری توسط وزارت راه و شهرسازی برای ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: اقدام نخست تدارک یکصد ایستگاه استراحت و نشاط با شعار “سفر شاد، ایران آباد” در  برخی از مجتمع‌های بین راهی و راهدارخانه ها و ایستگاه های راه‌آهن و ایستگاه‌های فرودگاهی و در هر نقطه‌ای است که به لحاظ ایمنی اجازه برگزاری رویدادهایی این چنینی را به ما بدهد که بیش از ۶ ساعت برنامه در روز در ایستگاه‌های مجتمع‌های بین راهی و راهدارخانه‌ها ارایه می‌شود.

بذرپاش ادامه داد: از دستگاه های امدادرسان و خدمات‌رسان خواسته‌ایم که استقرار خود را در این ایستگاه های ارایه بدهند تا مردم در طول سفر بتوانند شادی، آرامش و استراحتی که نیاز سفر و جاده است داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه برخی اوقات وقتی توجه به آرامش و استراحت در حین سفر وجود ندارد و همین موضوع منجر به بروز سوانح جاده ای و افزایش آنهاست، گفت: بسیاری از سوانح رانندگی در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها رخ می‌دهد که برنامه‌ریزی را برای ایستگاه‌های نشاط در همین مناطق و ایستگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: از سازمان خدماتی شهرداری‌ها و به طور خاص از آتش‌نشانی و اورژانس خواستیم تا در این ۳۰ کیلومتری ارایه خدمات بیشتری داشته باشند.

راهدارخانه‌ها به حداقل تجهیزات آتش‌نشانی مجهز می‌شوند

وی یکی از مشکلات حال حاضر جاده‌ها را نبود خدمات آتش‌نشانی در هنگام بروز تصادفات رانندگی برون‌شهری اعلام کرد و گفت: در این خصوص برنامه‌ای را در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دستور کار داریم که راهدارخانه‌ها در سال های آتی حداقل تجهیزات آتش نشانی را داشته باشند تا در کمترین زمان بتوانند اطفاع حریق را برای خودروهای دچار حادثه شده داشته باشند. برای امسال نیز از شهرداری ها خواسته ایم تا در ۳۰ کیلومتری شهرها شبکه آتش نشانی بتوانند ارایه خدمت انجام بدهند. همچنین شبکه  اورژانس نیز در این مناطق مستقر شوند.

بذرپاش افزود: در حال حاضر در جاده‌ها شبکه اورژانس و هلال احمر را داریم. اما اورژانس‌های خود شهرها در ۳۰ کیلومتری شهرها چنانچه سانحه‌ای اتفاق بیفتد باید حضور داشته باشند.

برپایی افطاری ساده در مسیر جاده‌ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: بخش زیادی از راهدارخانه های ما برای ارایه خدمت به مردم بازگشایی می‌شود. تعداد زیادی راهدارخانه در سراسر جاده ها  داریم که بخش زیادی از آنها تجهیز شده است و از ظرفیت های مکانی آنها برای خدمت رسانی به خانواده ها در طول سفر استفاده خواهد شد. تلاش کردیم تا با گروه‌های جهادی شهرها هماهنگ باشیم تا در ایام ماه مبارک رمضان بر اساس منابع و ظرفیت ها، سفره های افطاری ساده را برپا کنیم.

بذرپاش همچنین اعلام کرد:  ایستگاه های ریلی و فرودگاهی نیز در کنار ایستگاه های جاده ای فضای بانشاطی را توام با ارایه خدمات فرهنگی و هنری به مردم ارایه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=180056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰