تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

بررسی سامسونگ گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ (Samsung Galaxy A7 2018)

  • کد خبر : 18050
  • 11 دی 1397 - 23:34
بررسی سامسونگ گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ (Samsung Galaxy A7 2018)

به گزارش جمهوریت ; بررسی سامسونگ گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ (Samsung Galaxy A7 2018) به صورت اختصاصی توسط گجت نیوز آماده شده است تا علاقه‌مندان بتوانند با طراحی، مشخصات فنی، عملکرد، دوربین، امکانات، قیمت و طراحی مدل ۲۰۱۸ گلکسی A8 به طور کامل آشنا شوند. امسال در غیاب گلکسی A5، مدل ۲۰۱۸ دو گوشی گلکسی A7 […]

به گزارش جمهوریت ;

بررسی سامسونگ گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ (Samsung Galaxy A7 2018) به صورت اختصاصی توسط گجت نیوز آماده شده است تا علاقه‌مندان بتوانند با طراحی، مشخصات فنی، عملکرد، دوربین، امکانات، قیمت و طراحی مدل ۲۰۱۸ گلکسی A8 به طور کامل آشنا شوند.

امسال در غیاب گلکسی A5، مدل ۲۰۱۸ دو گوشی گلکسی A7 و A9 با بهره‌گیری از دوربین سه گانه و چهارگانه، خود را در کانون توجه همگان قرار دادند. در واقع، این نخستین باری بود که سامسونگ در گوشی های میان رده خود از ماژول‌هایی با ۳ یا ۴ سنسور دوربین استفاده می‌کرد. گلکسی ای ۷ به سبب قیمت پایین‌تری که در مقایسه با گلکسی ای ۹ دارد، می‌تواند انتخابی اقتصادی‌تر برای بسیاری از کاربران باشد. همین موضوع باعث شد تا ما در یک مقاله اختصاصی به بررسی سامسونگ گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ پرداخته و ویژگی‌های آن را برای افرادی که احتمالا قصد خرید گوشی جدید سامسونگ را دارند، شرح دهیم.

فهرست مطالب بررسی سامسونگ گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸

با کلیک کردن بر روی هر عنوان می‌توانید به آن بخش از بررسی سامسونگ گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ دسترسی پیدا کنید:

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸

بررسی سامسونگ گلکسی ای 7 2018

  • طول بدنه: ۱۵۹٫۸ میلی‌متر (۶٫۲۹ اینچ)
    ضخامت: ۷٫۵ میلی‌متر (۰٫۳۰ اینچ)
    عرض: ۷۶٫۸ میلی‌متر (۳٫۰۲ اینچ)
  • وزن: ۱۶۸ گرم
  • پوشش محافظتی: گوریلا گلس
  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار: –
  • رنگ‌ها: آبی، مشکی، طلایی
  • جنس بدنه: پنل‌های شیشه‌ای و فریم پلاستیکی
  • پورت‌های ورودی: میکرو یو اس بی ۲٫۰
  • پردازنده: اگزینوس ۷۸۸۵ (هشت هسته‌ای متشکل از دو هسته پردازشگر Cortex-A73 با کلاک ۲٫۲ گیگاهرتز و شش هسته پردازشگر Cortex-A53 با کلاک ۱٫۶ گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی Mali-G71)
  • حافظه رم: ۴ گیگابایت / ۶ گیگابایت
  • ظرفیت داخلی: ۶۴ گیگابایت / ۱۲۸ گیگابایت با قابلیت ارتقا تا سقف ۵۱۲ گیگابایت از طریق کارت حافظه میکرو اس دی
  • امکانات صدا: تکنولوژی حذف نویز اکتیو با میکروفون اختصاصی، فناوری صدای Dolby Atmos
  • سنسورها: سنسور اثر انگشت در بخش کناری، ژیروسکوپ، سنسور تشخیص مجاورت، قطب‌نما، تشخیص نور محیط، شتاب‌سنج
  • ابعاد نمایشگر: ۶٫۰ اینچ Super AMOLED
  • تراکم پیکسلی: ۴۱۱ پیکسل بر هر اینچ (۱۶ میلیون رنگ)
  • رزولوشن نمایشگر: ۱۰۸۰ در ۲۲۲۰ پیکسل (نسبت تصویر ۱۸٫۵ به ۹)
  • نسبت مساحت نمایشگر به بدنه: ۷۴٫۴ درصد
  • دوربین سلفی: ۲۴ مگاپیکسل با f2.0
    لنز ۲۶ میلی‌متری عریض
    فیلمبرداری با رزولوشون ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ ۳۰ فریم بر هر ثانیه
    حالت اچ دی آر
  • دوربین اصلی: سه‌گانه ۲۴ + ۸ + ۵ مگاپیکسل (لنزهای f/1.7 و f/2.4 و f/2.2 )
    فلاش ال ای دی
    فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز
    هوش مصنوعی و تشخیص صحنه
    تگ‌گذاری جغرافیایی، فناوری تشخیص چهره و لبخند، پانوراما و HDR خودکار
    فیلمبرداری فوق آهسته با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل و نرخ ۹۶۰ فریم بر هر ثانیه
  • باتری: ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت، لیتیوم-پلیمری
  • نرم افزار و سیستم عامل: اندروید ۸٫۰ اوریو + رابط کاربری اختصاصی Samsung Experience 9.0
  • امکانات ارتباطی: ۲ سیم‌کارت همزمان (نانو)، ۴G LTE Cat. 6 (حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰Mbps و حداکثر سرعت آپلود ۵۰Mbps)، وای فای ۸۰۲٫۱۱ a/b/g/n/ac، ان اف سی، بلوتوث ۵٫۰، گلوناس، بی دی اس و وای فای دایرکت

طراحی

بررسی سامسونگ گلکسی ای 7 2018

امروزه انواع مختلفی از گوشی های سری گلکسی A روانه بازار می‌شود و شاید تشخیص مشخصه‌های این تلفن های هوشمند، تنها با تکیه بر عدد آنها، کمی دشوار باشد. در سالی که مدل‌های A6 با بدنه یک‌پارچه آلومینومی و مدل‌های A8 با قاب پشتی شیشه‌ای و فریمی آلومینیومی به فروش می‌رسند، گلکسی A7 نیز طراحی ساندویچی مشابهی خواهد داشت؛ با این تفاوت که حالا پلاستیک جایگزین فریم آلومینیومی شده است. یکی از مواردی که همان ابتدا متوجه آن شدیم، وزن بسیار پایین دستگاه در مقایسه با ابعادی است که دارد؛ خصوصا در این بازه قیمت که تلفن های هوشمند با قیمتی نازل‌تر ارائه می‌شوند.

بررسی سامسونگ گلکسی ای 7 2018

مدل ۲۰۱۸ گلکسی ای ۷ سامسونگ در حالی با ابعاد ۱۵۹٫۸ در ۷۶٫۸ در ۷٫۵ میلی‌متر و فقط ۱۶۸ گرم وزن تولید می‌شود که وزن مدل ۲۰۱۸ گلکسی +A6 به ۱۸۶ گرم و وزن گلکسی +A8 به ۱۹۱ گرم می‌رسد. شاید نیازی به گفتن نباشد، اما هر سه این اسمارت فون ها با نمایشگرهای ۶ اینچی ساخته شده‌اند. در مقایسه، اوپو F9 و ویوو V11 به عنوان رقبای اصلی این گوشی، به ترتیب با وزن‌های ۱۶۹ و ۱۵۶ گرم ساخته شده‌اند. نوکیا ۷٫۱ با نمایشگر ۵٫۸۴ اینچی خود نیز ۱۶۰ گرم وزن دارد.

با عبور از این ارقام، بهتر است در ابتدای بررسی سامسونگ گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ بگوییم که چقدر رنگ آبی آن را دوست داریم. این روزها، بسیاری از سازندگان در حال عرضه محصولات خود با رنگ آبی هستند؛ ولی چیزی که در گلکسی A7 به کار گرفته شده، همان رنگی است که دوست داریم جایگزین رنگ آبی گلکسی نوت ۹ و بسیاری از پرچمداران دیگر شود.

یکی از مواردی که هیچ‌گاه با استقبال ما روبه‌رو نشده، نشان “Duos” بر روی قاب پشتی است زیرا این روزها کمتر شرکتی با چاپ عبارت‌های مختلف، پشتیبانی موبایل خود از دو سیم‌کارت را نمایش اعلام می‌کند. البته وجود این ویژگی، بسیار خوب است، ولی شاید چندان جالب نباشد که این عبارت همیشه به این صورت در مقابل چشمان ما باشد. در عوض، چیزی که احتمالا در نگاه اول متوجه آن خواهید شد، تعداد دوربین‌ها است. در بخش بالایی این ماژول، یک سنسور ۵ مگاپیکسلی عمق جای گرفته و سنسور اصلی ۲۴ مگاپیکسلی را می‌توان در وسط پیدا کرد. در پایین سنسوری ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض قرار گرفته و بخش پایینی دوربین هم فلاش LED را میزبانی می‌کند. فعلا امکان تشریح قابلیت‌های دوربین وجود ندارد و در ادامه بررسی اختصاصی خود از گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸، به تفصیل در این مورد صحبت خواهیم کرد.

بررسی سامسونگ گلکسی ای 7 2018

در بخش جلویی، نمایشگر ۶ اینچی سوپر آمولد را داریم که خوشبختانه فاقد ناچ است. به نظر می‌رسد در این زمینه، سامسونگ هنوز رویکردی مقاومتی را در پیش گرفته و تمایلی به تغییر زبان طراحی محصولات خود ندارد. همانند سایر گوشی های مجهز به نمایشگرهای “Infinity”، حاشیه‌های اطراف صفحه، خصوصا در دو بخش بالایی و پایینی، کمی زیاد هستند.

مهندسان سامسونگ در طراحی این بخش خلاقیت به خرج داده و طیف گسترده‌ای از سنسورها را در حاشیه بالایی قرار داده‌اند؛ ما در مورد دوربین، سنسور مجاورت، حسگر تور محیطی و البته فلاش ال ای دی صحبت می‌کنیم. این بخش میزبان اسپیکر “earpiece” (که امیدوار بودیم نقش اسپیکر ثانوی را ایفا کند) نیز هست و سازندگان، باز هم نشانگر LED مربوط به نوتیفیکشن‌ها را حذف کرده‌اند.

تا این لحظه، شاید تصور کرده باشید که سامسونگ اسکنر اثر انگشت را از گلکسی A7 2018 حذف کرده است؛ اگر چنین دیدگاهی دارید، در اشتباهید زیرا کره‌ای‌ها با الهام از کمپانی ژاپنی سونی، این حسگر را به بخش کناری و در کلید پاور تعبیه کرده‌اند. کلید پاور به گونه‌ای در سمت راست گوشی قرار گرفته است که با انگشت شست، به راحتی می‌توان آن را لمس کرد. اگر هم چپ‌دست هستید، احتمالا در باز کردن قفل دستگاه با انگشت اشاره خود مشکلی نخواهید داشت. در همین حال، ممکن است در برخورد تصادفی بخشی از دست شما با صفحه، نوار اعلان‌ها نمایش داده شود که البته برای جلوگیری از آن می‌توان این ژست حرکتی را غیر فعال کرد.

این طراحی، یک سوال دیگر را در ذهن ما ایجاد می‌کند: حالا که کلید پاور در سمت راست دستگاه قرار گرفته است، کلیدهای کنترل حجم صدا در کدام قسمت تعبیه شده‌اند؟ در پاسخ باید گفت سامسونگ باز هم سمت راستی گلکسی ای ۷ را انتخاب کرده است. این کلیدها با فاصله‌ای اندک از دکمه پاور، در بخش بالایی جای گرفته‌اند. کار کردن با آنها دشوار نیست، ولی اگر از کاربران همیشگی سامسونگ باشید، اندکی طول می‌کشد تا خود را با آن وفق دهید.

با منتقل شدن دکمه‌های صدا، حالا سمت چپ دستگاه میزبان فقط یک چیز است: خشاب کارت حافظه و سیم‌کارت. این بخش همان‌گونه که ما می‌پسندیم طراحی شده و می‌تواند دو سیم‌کارت نانو و یک کارت حافظه میکرو اس دی را میزبانی کند.

حال کافی‌ست نگاهی به بخش پایینی داشته باشید تا سامسونگ شما را ناامید کند. اگر مقاله نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ را مطالعه کرده باشید، حتما از عدم وجود پورت USB-C و استفاده از پورت میکرو یو اس بی مطلع هستید. چنین چیزی شاید آنقدرها هم ناراحت‌کننده نباشد، اما در سال ۲۰۱۸، احساس می‌کنیم به‌کارگیری پورت‌های قدیمی ایده چندان جالبی نیست. البته، باید آن روی سکه را هم دید: سامسونگ جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

در این بخش از بررسی، جا دارد به عدم وجود گواهی‌های IP برای تضمین مقاومت دستگاه در برابر آب و گرد و غبار هم اشاره کنیم. مدل ۲۰۱۷ گلکسی ای ۷ با مقاومت در برابر آب به فروش می‌رسید، ولی مدل ۲۰۱۸ این گوشی با فریمی پلاستیکی، فاقد این ویژگی است و همین موضوع، ذهینی نه‌چندان خوب را در ما ایجاد می‌کند.

نمایشگر

بررسی سامسونگ گلکسی ای 7 2018

سامسونگ گلکسی ای ۷ به نمایشگر سوپر آمولد با ۶٫۰ اینچ اندازه، وضوح ۱۰۸۰×۲۲۲۰ (یا +FullHD) و لبه‌های گرد اما بدون وجود انحنا مجهز شده است. نسبت صفحه این گوشی، ۱۸٫۵ به ۹ بوده و تراکم پیکسلی آن هم برابر ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ است.

بررسی سامسونگ گلکسی ای 7 2018

در اندازه‌گیری‌های ما، حداکثر شدت روشنایی در حالت خودکار، ۶۰۲ نیت بود و زمانی که به سنسور نوری محیطی اجازه استراحت می‌دادید، این رقم به ۴۰۲ نیت می‌رسید. میزان روشنایی صفحه در حالت دستی کمی بالاتر از گلکسی نوت ۹ و گوشی های خانواده گلکسی اس ۹ است؛ ولی در حالت خودکار، پرچمداران سامسونگ از میان رده خود جلوتر هستند. مثل معمول، مشکی واقعا مشکی بوده و سبب شده تا کنتراست به میزانی نامحدود برسد. در همین حال، حداقل روشنایی ۲ نیت به این معنی‌ست که در محیط‌های تاریک، میزان نور صفحه، چشمان شما را اذیت نخواهد کرد.

گلکسی ای ۷ سامسونگ عملکردی رضایت‌بخش در زیر نور مستقیم خورشید داشته و ارقام مربوط به میزان کنتراست صفحه در مقایسه با گلکسی نوت ۸، مطلوب‌تر هستند. نکته‌ای که در همان ابتدا نظر ما را به خود جلب کرد، کنتراست بسیار بهتر در مقایسه با گلکسی +A6 و A8 بود. در این بخش، ویوو V11 و اوپو F9 نیز مغلوب میان رده سامسونگ می‌شوند.

در مورد رنگ، رویکرد سامسونگ در میان رده های خود مشابه پرچمداران است. به صورت پیش‌فرض، شما از حالت Adaptive استفاده می‌کنید که در آن، رنگ‌ها شدید هستند؛ اما بازتولید رنگ به هیچ محدوده رنگی وابسته نیست (شاخص DeltaE برابر ۵٫۵ برای sRGB است). مهندسان چندین حالت رنگی اختصاصی را در نظر گرفته‌اند که هرکدام از آنها فضای رنگی مشخصی را به‌دقت هدف قرار می‌دهند. AMOLED Cinema مخصوص DCI-P3 بوده و در آن، شاخص DeltaE به صورت میانگین برابر ۲٫۱ است؛ AMOLED Photo برای محتوای AdobeRGB در نظر گرفته شده و در آن، شاخص DeltaE به صورت میانگین به ۲٫۰ می‌رسد؛ در حالی که Basic مخصوص sRGB خواهد بود (میزان شاخص میانگین DeltaE برابر ۱٫۹ است).

دوربین

بررسی سامسونگ گلکسی ای 7 2018

دوربین و عملکرد دردانه سامسونگ در عکاسی، بخشی است که احتمالا بسیاری از شما گجت نیوزی‌ها منتظر آن هستید زیرا گلکسی A7، اولین اسمارت فون کره‌ای‌ها با سیستم دوربین سه گانه محسوب می‌شود.

مدل ۲۰۱۸ سامسونگ گلکسی ای ۷ به سه دوربین در بخش پشتی مجهز شده است: دوربین اصلی با حسگر ۲۴ مگاپیکسلی، لنز ۲۷ میلی‌متری و دیافراگم f/1.7 با قابلیت فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز؛ دوربین ثانوی با حسگر ۸ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض، دیافراگم  f/2.4 و میدان دید ۱۲۰ درجه؛ دوربین سوم با حسگری ۵ مگاپیکسلی و لنز f/2.2 برای سنجش عمق. طبیعتا از دوربین سوم نمی‌توان به صورت مستقل استفاده کرد.

شاید با خود بگویید که چرا سیستم دوربین موجود در گلکسی A7 سال ۲۰۱۸ تا این اندازه با گلکسی A9 تفاوت دارد؛ ولی نباید فراموش کنیم که ماجراجویی جدید سامسونگ در دنیای تلفن های هوشمند است.

اپلیکیشن دوربین تقریبا مشابه چیزی‌ست که در سایر گوشی های سامسونگ هم وجود دارد و کاربران می‌توانند از ژست‌های حرکتی مختلف برای انتخاب حالت‌های مختلف استفاده کنند. به عنوان مثال، برای سوییچ بین حالت‌های متفاوت کافی‌ست صفحه را لمس و انگشت خود را به طرفین بکشید. با لمس صفحه و حرکت انگشت به سمت بالا و پایین نیز می‌توانید دوربین اصلی یا سلفی را آماده عکاسی کنید. سامسونگ قابلیت تشخیص صحنه مبتنی بر هوش مصنوعی را هم برای این گوشی در نظر گرفته است؛ قابلیتی که می‌تواند تا ۱۹ صحنه مختلف را به صورت خودکار، شناسایی کرده و تغییرات مورد نظر را مطابق با الگوریتم‌های از پیش تعیین‌شده، اعمال کند. هرچند علی‌رغم وجود این فناوری، شاید برای رسیدن به بهترین نتیجه نیاز باشد چندین مرتبه از یک صحنه عکس بگیرید.

به لطف دوربین ۵ مگاپیکسلی، سامسونگ حالت Live Focus را هم برای دوربین در نظر گرفته است تا ثبت تصاویر خلاقانه‌تر، امکان‌پذیر باشد. این ویژگی جالب که در پرچمداران سامسونگ نیز وجود دارد، به شما اجازه می‌دهد که پس‌زمینه تصاویر مختلف را حتی بعد از ثبت عکس، تار کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های اپلیکیشن دوربین، حالت عکاسی “Pro” است که البته با انتخاب آن، تنها قادر به تنظیم گستره ISO، اکسپوژر و تعادل رنگ سفید خواهید بود. تصاویر زیر، در تاریکی شب و با بهره‌گیری از حالت “Pro” ثبت شده‌اند:

گستره دینامیکی به لطف اچ دی آر خودکار، بالاست و شما می‌توانید از عکاسی در محیط‌های مختلف نهایت لذت را ببرید. رنگ‌ها بسیار غنی هستند، اما در برخی موارد ضعف‌هایی در فوکوس خودکار دیده می‌شود. شاید هنگام ثبت تصاویر با دوربین عریض، متوجه انحراف در برخی تصاویر شوید؛ چنین چیزی در پرچمداران هواوی و ال جی نیز وجود دارد، ولی میزان کجی در آنها کمتر است. البته، گلکسی ای ۷ سال ۲۰۱۸ یک موبایل میان رده است و ما انتظار نداریم عملکردی مشابه پرچمداران داشته باشد. در سوی دیگر، این حالت می‌تواند در برخی موارد، سرگرم‌کننده نیز باشد.

رندرینگ رنگ‌ها در تصاویر ثبت‌شده با دوربین فوق عریض کمی سردتر ولی هم‌چنان باکیفیت هستند. البته، قطعا در یک فریم بزرگ نمی‌توانید به فکر نجات تمام جزئیات و سایه‌ها باشید. تصاویر زیر که به صورت اختصاصی توسط گجت نیوز تهیه شده‌اند، می‌توانند راهنمای خوبی برای درک بهتر عکاسی استاندارد و عریض با گلکسی A7 2018 باشند:

تصاویر ثبت‌شده با دوربین گلکسی ای ۷ – حالت‌های استاندارد و عریض

در محیط‌های کم‌نور نباید در انتظار عملکردی خیره‌کننده از میان رده سامسونگ باشید. دامنه دینامیکی در تاریکی شب چندان مطلوب نیست؛ جزئیات به خوبی ثبت نمی‌شوند و رنگ‌ها هم بی‌صدا هستند. در آن سو، نویز به خوبی کنترل شده است. اگر در محیط‌های تاریک بخواهید از لنز عریض برای عکاسی استفاده کنید، با تولید رنگ‌های اشباع‌نشده روبه‌رو خواهید شد.

در مجموعه زیر که توسط تیم گجت نیوز تهیه شده است، عملکرد دوربین گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ را در محیط‌های مختلف، با تنظیمات متوفات به تصویر کشیده‌ایم و امیدواریم از تماشای آن لذت ببرید. لازم به ذکر است که اندازه تصاویر برای بارگذاری بهتر، ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده‌ است:

نمونه تصاویر ثبت‌شده با دوربین Galaxy A7 2018

اگر قصد خرید سامسونگ گلکسی ای ۷ سال ۲۰۱۸ را داشته باشید، قطعا عملکرد دوربین جلویی و توانایی آن نیز برای شما مهم خواهد بود. سامسونگ از حسگری ۲۴ مگاپیکسلی در بخش جلویی استفاده کرده است که البته، مشخصه‌های آن به خوبی دوربین ۲۴ مگاپیکسلی در بخش پشتی نبوده و در کنار استفاده از لنز f/2.0، خبری از فوکوس خودکار هم نیست.

شاید فقدان فوکوس خودکار، چندان برای یک دوربین سلفی بد نباشد؛ ولی ما متوجه شدیم که فوکال پلین به گوشی بسیار نزدیک است. اگر قصد گرفتن سلفی‌های تکی را داشته باشید، مشکلی وجود نخواهد داشت؛ ولی اگر بخواهید افراد بیشتری را در فریم جای داده و از حالت عریض استفاده کنید، در نهایت احتمالا با بخش‌هایی تار در تصویر روبه‌رو خواهید شد.

سلفی‌های پرتره کیفیت قابل قبولی دارند؛ هرچند، الگوریتم‌های پردازشی حتی در صورتی که فاصله مناسب را رعایت کرده باشید، برخی جزئیات را از بین می‌برند. با این حال، تصاویر نهایی کیفیت بسیار خوبی خواهند داشت. همانند سایر محصولات سامسونگ نیز قابلیت‌های مختلفی مثل زیباسازی چهره و AR Emoji برای ایجاد ایموجی‌های سه‌بعدی در نظر گرفته شده است که مطمئنا سرگرم‌کننده هستند.

فیلمبرداری

برای فیلم‌برداری با مدل ۲۰۱۸ گلکسی ای ۷ سامسونگ، حق انتخاب زیادی ندارید و در بهترین حالت، ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰p در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه امکان‌پذیر خواهد بود. البته، می‌توانید با ضبط ویدیوهای ۹۶۰ فریم بر ثانیه هم ساعت‌ها خود را مشغول کنید:

ویدیوها با استفاده از کدک h.264 رمزگذاری می‌شوند و هیچ گزینه‌ای برای تغییر آن وجود ندارد. به علاوه، ویدیوها با نرخ ۱۷ مگابیت بر ثانیه و صدای استریو با نرخ ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه ضبط می‌شوند. کیفیت فیلم‌های ضبط‌شده با دوربین گلکسی A7 سال ۲۰۱۸ قابل قبول است و در این کلاس، در سطح بالایی قرار می‌گیرد. جزئیات به خوبی ثبت شده‌اند و واقعا خبری از نویز نیست. کنتراست و دامنه دینامیکی هم عالی هستند.

باتری

بررسی سامسونگ گلکسی ای 7 2018

گلکسی ای ۷ از یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد؛ در حالی که مدل ۲۰۱۸ گلکسی ای ۸ با چیپ یکسان، نمایشگر ۵٫۶ اینچی و باتری ۳ هزار میلی‌آمپری به دست کاربران می‌رسد. در همین حال، دو گوشی گلکسی +A8 و +A6 برای تامین انرژی به یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وابسته هستند. سایر رقبا همچون ویوو V11 و اوپو F9 نیز باتری‌های ۳۴۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپری دارند، ولی اندازه صفحه نمایش در آنها بیشتر است.

گوشی سه‌چشم سامسونگ با نرخ مجموع ۹۳ ساعت، عملکردی ستودنی در تست‌های باتری ما داشت. با تماشای فیلم، کمی بیشتر از ۱۵ ساعت طول کشید تا باتری گلکسی ای ۷ به صورت کامل خالی شود. اگر از علاقه‌مندان به وب‌گردی هستید هم باید بدانید باتری این گوشی چیزی در حدود ۱۵ ساعت دوام می‌آورد. در صورت داشتن مکالمه ۳G هم موبایل خوش‌ساخت سامسونگ می‌تواند بیش از ۲۵ ساعت در خدمت‌تان باشد. اگرچه عملکرد باتری گلکسی A7 2018 برای ما راضی‌کننده بود، اما سرعت شارژ پایین در مقابل آن قرار می‌گیرد. به بیان دیگر، ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه طول می‌کشد تا موبایل ما به صورت کامل شارژ شود و این همان جایی است که نقش پورت USB نوع C می‌تواند مشخص شود.

بنچمارک و عملکرد فنی

بررسی سامسونگ گلکسی ای 7 2018

اگزینوس ۷۸۸۵ که قدرت‌بخش گلکسی A7 جدید است، جدیدترین و قوی‌ترین عضو از چیپست‌های میان رده شرکت سامسونگ محسوب می‌شود. به علاوه، این تراشه با فناوری ساخت ۱۴ نانومتری تولید شده و مصرف بهینه‌تری در مقایسه با نسل‌های قبلی دارد. پردازنده به‌کاررفته در این گوشی، میزبان دو هسته ۲٫۲ گیگاهرتزی Cortex A73 و شش هسته ۱٫۶ گیگاهرتزی Cortex A53 است. برای پردازشگر گرافیکی هم سازندگان از Mali-G71 استفاده کرده‌اند. کاربران در صورت تمایل می‌توانند نسل جدید گلکسی ای ۷ را با ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنند، هرچند، نسخه ۶ گیگابایتی در بازار تمام کشورها به فروش نمی‌رسد؛ دستگاهی که در اختیار ما قرار دارد، مدل ۶۴ گیگابایتی با ۴ گیگابایت حافظه رم است.

اگر بررسی‌های ما را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که ما برای مقایسه عملکرد دستگاه با سایر محصولات هم‌رده، از بنچمارک‌ها استفاده می‌کنیم. گلکسی A7 جدید هم از این قاعده مستثنی نیست و برای ارائه چشم‌اندازی مناسب از عملکرد فنی، بهتر است نگاهی به امتیازهای این گوشی هوشمند در بنچمارک‌های مختلف داشته باشیم:

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ دستگاهی نیست که بتواند محصولات هم‌رده خود را به راحتی مغلوب کند. البته، ما در حین کار کردن با گوشی متوجه لکنت‌های آزاردهنده یا افت سرعت نشدیم و محصول تازه‌نفس کره‌ای‌ها می‌تواند دستورات شما را با سرعتی بالا انجام دهد. موضوعی که احتمالا متوجه آن شده باشید، قدرت پایین‌تر پردازشگر گرافیکی موجود در این تراشه است که سبب شده سایر گوشی ها از گلکسی ای ۷ فاصله بگیرند.

صدا و موسیقی

بررسی سامسونگ گلکسی ای 7 2018

سامسونگ گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ برای پخش صدا از یک اسپیکر در بخش پایینی استفاده می‌کند. خروجی صدا با وجود یک آمپلی‌فایر خارجی، بسیار واضح است و همین موضوع در کنار بلند بودن صدا، گلکسی A7 را جلوتر از محصولات هم‌رده خود قرار می‌دهد.

کیفیت میکروفون‌های این تلفن هوشمند مناسب بودند، ولی ما در ابتدای آزمایش خود متوجه تداخل جزئی و اعوجاج هارمونیک شدیم. البته، این دو مورد به اندازه‌ای زیاد نبود که روی تجربه شما در استفاده از میکروفون‌ها اثرگذار باشد. در مجموع، گلکسی A7 عملکردی مناسب یک موبایل میان رده را ارائه می‌کند.

سیستم عامل و رابط کاربری

بررسی سامسونگ گلکسی ای 7 2018

موبایل جدید گلکسی ای ۷، اندروید ۸٫۰ اوریو را اجرا می‌کند و رابط کاربری اختصاصی Samsung Exprience 9.0 بر آن سوار است. از این نظر، تفاوتی میان دستگاه پیش رو و سایر گوشی های اخیر از خانواده Galaxy A وجود ندارد. در این میان، شاید گلکسی نوت ۹ با اندروید ۸٫۱ و نسخه ۹٫۵ از رابط کاربری سامسونگ توسعه پیدا کرده باشد، ولی تفاوت‌های نرم افزاری را به سختی می‌توان تشخیص داد. طی چند وقت اخیر، قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن، فراگیرتر از همیشه شده و در مدل ۲۰۱۸ گلکسی ای ۷ نیز شاهد به‌کارگیری آن هستیم. شما با خریداری این اسمارت فون می‌توانید در کنار مشخص کردن زمان نمایش اطلاعات، طیف گسترده‌ای از طرح‌های و حالت‌های مختلف را برای ساعت داشته باشید.

چگونگی ذخیره الگوی انگشت کاربران در گلکسی ای ۷ تا حد زیادی مشابه دیگر محصولات این کمپانی کره‌ای است. البته، به خاطر شکل و اندازه متفاوت اسکنر در این گوشی، احتمال متوجه برخی تفاوت‌های در این گوشی و سایر گوشی های سامسونگ خواهید شد. گفتنی‌ست شما فقط می‌توانید سه الگوی مختلف را ثبت کنید؛ در حالی که در سایر گوشی ها عموما این تعداد برابر ۵ است. با این حال، حسگر تعبیه‌شده در بخش کناری همواره فعال بوده و برای باز کردن قفل دستگاه نیازی به فشردن کلید پاور ندارید؛ تنها با یک لمس می‌توان وارد منوی اصلی شد.

این دکمه را می‌توان برای نمایش پنل اعلان‌ها، تنظیم کرد و عملکرد آن زمانی که در حال نشان دادن این ویژگی به دوستان خود باشید، بسیار خوب است. البته ما در بررسی‌های خود، این بخش را چندین مرتبه به‌اشتباه لمس کرده و نوار نوتیفیکشن‌ها را پایین آوردیم؛ شاید غیر فعال کردن این حالت تصمیم بدی نباشد! در عوض، کاربران می‌توانند با لمس فضایی خالی از پنجره هوم، انگشت خود را به سمت پایین بکشند؛ حالتی که سامسونگ از آن با چیزی با عنوان «باز کردن سریع پنل نوتیفیکیشن‌ها» یاد می‌کند.

در مقایسه با سایر گوشی هایی که از همین سیستم نرم افزاری استفاده می‌کنند، چیز خاصی در بخش‌های مختلف لاک اسکرین، پنجره هوم و پنل اعلان‌ها تغییر نکرده است. “task switcher” (که حالا با قسمت جدید “list view” همراه شده است)، بسیار کاربردی بوده و شما اجازه می‌دهد تا پنجره‌های مختلف را در یک قسمت مشاهده کنید. سامسونگ همواره در پیاده‌سازی قابلیت مالتی تسکینگ و تطبیق‌پذیری بالای آن، بی‌رقیب بوده است.

درست مثل سایر موبایل های سامسونگ، تمام ویژگی‌های اختصاصی رابط کاربری غول کره‌ای را می‌توان در محیط نرم افزاری گلکسی ای ۷ پیدا کرد. “Secure Folder” یکی از قابلیت‌هایی است که کاربران محصولات سامسونگ احتمالا باید با آن آشنایی داشته باشند. این بخش به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات، بازی‌ها و اپلیکیشن های مورد نظر را از چشمان افراد کنجکاو، دور نگه دارید. اپلیکیشن “Game launcher” همه بازی‌های شما را به صورت خودکار شناسایی کرده و در خلال بازی، ابزارهایی مثل ذخیره اسکرین‌شات یا ضبط ویدیو را در اختیار شما قرار می‌دهد که قطعا هر گیمری از آنها استقبال خواهد کرد.

سامسونگ از اپلیکیشن گالری اختصاصی خود در مدل ۲۰۱۸ گلکسی ای ۷ استفاده می‌کند و بخش‌های جذابی را برای آن در نظر گرفته است که از جمله آنها می‌توان به پنجره “Pictures” و همین‌طور “Albums” اشاره کرد. “Stories”، دیگر بخش جذاب در این تلفن هوشمند است که می‌توان آن را رویکرد مخصوص سامسونگ برای اشتراک‌گذاری آلبوم‌ها و تصاویر در نظر گرفت؛ قابلیتی که اگر کسی از آن استفاده کند، قطعا غافلگیر خواهیم شد. سازندگان همچنین یک ویرایشگر قدرتمند را در اختیار شما قرار داده‌اند تا حتی در صورت دسترسی نداشتن به رایانه هم بتوان محتوا را ادیت کرد. به این موارد باید رادیو FM، قابلیت AR Emoji برای ساخت ایموجی‌های سه‌بعدی و بسیاری از اپلیکیشن های مشهور سامسونگ را هم اضافه کرد.

مزایا و معایب

مزایا

  • طول عمر عالی باتری
  • نمایشگر بسیار خوب
  • عملکرد خوب دوربین فوق عریض در مقایسه با محصولات هم‌رده

معایب

  • بدنه پلاستیکی
  • عدم پشتیبانی از شارژ سریع و استفاده پورت میکرو یو اس بی
  • عملکرد ضعیف‌تر پردازشگر گرافیکی در مقایسه با رقبا
  • عدم پشتیبانی از فیلم‌برداری ۴K

بررسی سامسونگ گلکسی ای 7 2018

جمع بندی

به پایان بررسی سامسونگ گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ رسیدیم؛ جایی که باید دیدگاه خود را در مورد این تلفن هوشمند بیان کنیم. گلکسی A7 مقرون‌به‌صرفه‌ترین موبایل سامسونگ با دوربین فوق عریض است که همین حالا می‌توانید آن را خریداری کنید. دستگاه پیش رو بر خلاف گلکسی A8 و +A8، در برابر آب و گرد و غبار مقاوم نیست و در عوض، با قدرتی بالاتر از دو گوشی گلکسی A6 و +A6 به فروش می‌رسد.

گوشی جدید سامسونگ با امکانات بسیار زیادی عرضه شده و عموم کاربران را راضی می‌کند. دوربین سه گانه، نمایشگر بزرگ، باتری قدرتمند و امکانات نرم افزاری متنوع سبب شده است تا گلکسی A7 2018، محصول کامل در کلاس گوشی های میان رده باشد. شاید برخی از شما نسبت به عدم وجود پورت یو اس بی نوع C، فقدان پشتیبانی از شارژ بی سیم یا بدنه پلاستیکی به این گوشی خرده بگیرید؛ ولی سایر ویژگی‌های کلیدی، این اسمارت فون را به محصول ارزشمند تبدیل می‌کنند.

بررسی سامسونگ گلکسی ای 7 2018

امتیاز گجت نیوز


طراحی و کیفیت ساخت – ۸٫۵

عملکرد فنی و سخت افزاری – ۸

امکانات ویژه – ۸

قابلیت‌های نرم افزاری – ۸٫۵

ارزش خرید نسبت به قیمت – ۹


۸٫۴

امتیاز گجت نیوز

خلاصه: گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸، محصولی توانمند با دوربین خوب، باتری قوی و امکانات نرم افزاری فراوان است که در انجام کارهای روزمره، شما را ناامید نمی‌کند

امتیاز کاربران : ۴٫۸ ( ۱ رای ها)

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=18050

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰