تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6

پیشنهاد شگفت‌انگیز رئیس سابق موساد درباره ایران

  • کد خبر : 181505
  • 27 اسفند 1401 - 10:24
پیشنهاد شگفت‌انگیز رئیس سابق موساد درباره ایران
هالیوی رئیس سابق موساد پذیرفت که چنین احتمالی-رابطه ایران و اسرائیل- ممکن است کم باشد، هشدار داد که چنین توافقی بین ایران و عربستان سعودی نیز همین چند هفته پیش غیرقابل تصور به نظر می رسید.

جمهوریت – دشفقنا نوشت: «افرایم هالیوی» از تل‌آویو خواسته است تا در پی پیشرفت چشمگیر در روابط تهران و ریاض در هفته گذشته، بررسی کند که آیا نزدیکی با ایران ممکن است یا خیر.

میدل ایست آی گزارش داد، هالیوی با توصیف تفاهم جدید ایران و عربستان به عنوان «بسیار شگفت‌انگیز»، از رهبران اسرائیلی خواست تا درباره توافق «پیش‌داوری» نکنند، بلکه راه‌هایی برای کار با توسعه جدید بیابند.

این جاسوس کهنه‌کار افزود: [اسرائیل باید] بفهمد که چه چیزی ایرانی ها را به نزدیکی با عربستان سعودی کشانده است. اسرائیل باید به صورت پنهانی احتمال نزدیکی «اسرائیل و ایران» را بررسی کند.

در حالی که هالیوی پذیرفت که چنین احتمالی-رابطه ایران و اسرائیل- ممکن است کم باشد، هشدار داد که چنین توافقی بین ایران و عربستان سعودی نیز همین چند هفته پیش غیرقابل تصور به نظر می رسید.

رئیس سابق سرویس جاسوسی اسرائیل افزود: فرمت چینی می تواند رویکرد متفاوتی برای درگیری ایران و اسرائیل ارائه دهد که تل آویو قبلاً آن را در نظر نگرفته بود. ما در زمان رهبری قبلی شاه رابطه بسیار بسیار خوبی با ایران داشتیم. هیچ تضاد منافع واقعی بین اسرائیل و ایران وجود ندارد. ما رویارویی ارضی نداریم. ما مرز مشترک نداریم و هیچ دلیل واقعی وجود ندارد که باید بین اسرائیل و ایران حالت جنگی برقرار شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=181505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰