تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

وزیر ارتباطات به شایعه فیلتر اینستاگرام واکنش نشان داد

  • کد خبر : 19186
  • 14 دی 1397 - 11:34
وزیر ارتباطات به شایعه فیلتر اینستاگرام واکنش نشان داد

به گزارش جمهوریت ; وزیر ارتباطات درباره شایعه فیلتر اینستاگرام گفت نباید فضای دو قطبی در خصوص فیلترینگ یا مخالفت با فیلترینگ در جامعه شکل بگیرید و بهترین راه این است که به جمع‌بندی منطقی برسیم. در روز‌های گذشته جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در خصوص آخرین وضعیت اینستاگرام اظهار کرده بود […]

به گزارش جمهوریت ;

وزیر ارتباطات درباره شایعه فیلتر اینستاگرام گفت نباید فضای دو قطبی در خصوص فیلترینگ یا مخالفت با فیلترینگ در جامعه شکل بگیرید و بهترین راه این است که به جمع‌بندی منطقی برسیم.

در روز‌های گذشته جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در خصوص آخرین وضعیت اینستاگرام اظهار کرده بود این شبکه اجتماعی در گذشته نیز یک بار فیلتر شد و حتی دولت قبلی نیز وعده داد که می‌تواند با استفاده از فیلترینگ هوشمند فضای حاکم بر این شبکه اجتماعی را مدیریت کند؛ اما با وجود هزینه‌های زیاد، این طرح موفقیت‌آمیز نبود. وی افزود در حال حاضر برای فیلتر اینستاگرام دستور قضایی داریم و شورای عالی فضای مجازی نیز با مسدودسازی این شبکه اجتماعی موافق است. این خبر به سرعت در تمامی رسانه‌ها منتشر شد و حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت. وزیر ارتباطات نیز به این خبر واکنش داده است.

فیلتر اینستاگرام

واکنش وزیر ارتباطات به فیلتر اینستاگرام

محمد جواد آذر جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص خبرهای مربوط به فیلترینگ اینستاگرام عنوان کرد فرض کنیم که سخنان معاون دادستان صحیح باشد و وی برای فیلتر کردن اینستاگرام اختیار قانونی دارد، اما یک سوال مطرح می‌شود که پس از آن چه اقدامی انجام خواهد شد؟ بهتر است این موضوع را برای مردم روشن کنند و فضای دو قطبی در خصوص فیلترینگ یا مخالفت با فیلترینگ ایجاد نکنند. آن‌ها باید برای مردم شرح دهند که از فردای فیلتر اینستاگرام در کشور، در زندگی مردم، حاکمیت و کاهش جرایم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ به نظر من باید در این زمینه جمع‌بندی عقلایی صورت بگیرد.

روز گذشته نیز آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

برای قدردانی از دستاوردهای جوانان مشهدی به نمایشگاه ICT آمده‌ام. در حرم رضوی و در نمایشگاه، اکثریت به جای اینکه از دستاوردهایشان و امیدشان سخن بگویند، در خصوص انسداد بیشتر شبکه های اجتماعی سوال می‌پرسیدند. گویا هنر برخی از افراد این است که با مشکلات اقتصادی و تحریم روزانه در دل مردم اضطراب ایجاد کنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=19186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰