تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

کاوشگر نیوهورایزنز از دورترین جرم منظومه شمسی عکس گرفت

  • کد خبر : 19192
  • 14 دی 1397 - 11:34
کاوشگر نیوهورایزنز از دورترین جرم منظومه شمسی عکس گرفت

به گزارش جمهوریت ; کاوشگر نیوهورایزنز (New Horizons) از دورترین جرم منظومه شمسی به نام آلتیما تولی (Ultima Thule) عکس گرفت. حالا ناسا می‌تواند با بررسی این تصاویر اطلاعاتی درباره پیدایش دورافتاده‌ترین جرم منظومه شمسی جمع‌آوری کند. کاوشگر New Horizons یا افق‌های نو اولین کاوشگر آژانس فضایی ناسا آمریکا بود که با هدف بررسی سیاره پلوتون به فضا پرتاپ شد. […]

به گزارش جمهوریت ;

کاوشگر نیوهورایزنز (New Horizons) از دورترین جرم منظومه شمسی به نام آلتیما تولی (Ultima Thule) عکس گرفت. حالا ناسا می‌تواند با بررسی این تصاویر اطلاعاتی درباره پیدایش دورافتاده‌ترین جرم منظومه شمسی جمع‌آوری کند.

کاوشگر New Horizons یا افق‌های نو اولین کاوشگر آژانس فضایی ناسا آمریکا بود که با هدف بررسی سیاره پلوتون به فضا پرتاپ شد. فضاپیمای نیوهورایزنز در سه سال پیش توانست از کنار پلوتون عبور کند و تصاویر متعددی از سطح این سیاره کوتوله ثبت کرد. این کاوشگر در ادامه شانس ملاقات با دورترین جرم منظومه شمسی را پیدا کرده است و در جدیدترین فعالیت خود توانست از سطح جرم ۳۰ کیلومتری آلتیما تولی عکس‌برداری کند. این برای نخستین بار است که یکی از ساخته‌های دست بشر به نزدیکی این جرم آسمانی رسیده است.

کاوشگر نیوهورایزنز

نخستین تصویر از آلتیما تولی

اولین تصویر کاوشگر نیوهورایزنز از آلتیما تولی

مدتی قبل ناسا اعلام کرده بود که کاوشگر نیوهورایزنز به زودی از فاصله ۳۵۰۰ کیلومتری جرم صخره‌ای آلتیما تولی (Ultima Thule) عبور خواهد کرد که سرانجام در نخستین روز‌های سال ۲۰۱۹ نیوهورایزنز از کنار دورترین جرم منظومه شمسی عبور کرده و تصاویری را نیز از آن ثبت کرده است. هرچند تصاویر مخابره شده از سوی کاوشگر افق‌های نو از کیفیت خوبی برخوردار نیست، اما در این تصاویر جرم آلتیما تولی تا حدودی به گوی‌های بازی بولینگ شبیه است.

جرم آلتیما تولی در انتهای منظومه شمسی و بعد از سیاره نپتون قرار دارد و ارسال تمامی اطلاعات کاوشگر نیوهورایزنز به زمین ممکن است چند سال طول بکشد. ناسا ساعاتی بعد از انتشار تصاویر اولیه، عکس واضح‌تر و باکیفیت‌تری را منتشر کرد که در آن، آلتیما تولی شبیه به یک آدم برفی است.

کاوشگر نیوهورایزنز

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=19192

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰