تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

مجلس نمایندگان آمریکا، علی‌رغم تصویب ۲ طرح در بازگشایی دولت فدرال ناکام ماند

  • کد خبر : 19254
  • 14 دی 1397 - 14:09

به گزارش جمهوریت ; به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم تصویب دو طرح در پنجشنبه شب برای پایان دادن به تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا نتوانست در جهت تحقق این هدف گام بردارد.  طرح اول مجلس نمایندگان که به تازگی با اکثریت دموکرات آغاز به کار کرده خواستار تأمین بودجه برای […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم تصویب دو طرح در پنجشنبه شب برای پایان دادن به تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا نتوانست در جهت تحقق این هدف گام بردارد. 

طرح اول مجلس نمایندگان که به تازگی با اکثریت دموکرات آغاز به کار کرده خواستار تأمین بودجه برای وزارت امنیت داخلی آمریکا بود و طرح دوم خواستار اختصاص بودجه مکفی به سایر دستگاه‌ها برای بازگشایی دولت بود. 

«میچ مک‌کانل»، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا علی‌رغم تصویب این مصوبات گفت که این مجلس برای رأی‌گیری بر سر این طرح‌ها وقت تلف نخواهد کرد. او گفت از تصویب هر گونه طرحی که به امضای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نرسد جلوگیری خواهد کرد. 

کاخ سفید پیش از این تهدید کرده بود ترامپ هر طرح بودجه‌ای که فاقد بودجه ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار حائل در مرز آمریکا-مکزیک باشد را وتو خواهد کرد. مصوبات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار بازگشایی دولت بدون بودجه ساخت دیوار بود. 

«نانسی پلوسی» که روز پنجشنبه به عنوان رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد اختصاص بودجه برای ساخت این دیوار را «اتلاف بودجه» خواند و تأکید کرد با پرداخت این پول موافقت نخواهد شد.

تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا از روز بیست و دو دسامبر آغاز شده و اکنون نیز نشانه‌ای دال بر توان جمهوری‌خواهان، دمکرات‌ها و کاخ سفید برای حل اختلافات فیمابین دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=19254

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰