تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

ایران مقام نخست رشد علمی را در دنیا دارد

  • کد خبر : 20768
  • 17 دی 1397 - 14:34

به گزارش جمهوریت ، به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در نشست خبری صبح امروز گفت: در اوایل انقلاب اسلامی ما در همه حوزه ها نیاز داشتیم دانشجویان خود را در رشته های مختلف به خارج اعزام کنیم اما امروز تعداد دانشجویان کشور ما برای […]

به گزارش جمهوریت ،

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در نشست خبری صبح امروز گفت: در اوایل انقلاب اسلامی ما در همه حوزه ها نیاز داشتیم دانشجویان خود را در رشته های مختلف به خارج اعزام کنیم اما امروز تعداد دانشجویان کشور ما برای تحصیل به ندرت از کشور خارج می شوند که این موضوع نشان از توانمندی نظام آموزشی است.

شریعتی نیاسر ادامه داد: پیشرفت صنعتی و نظامی ما عمدتا حاصل توانمندی دانش آموختگان دانشگاه‌های کشور است این در حالی است که ما در ماهواره، بخش‌های موشکی و صنایع مختلف رشد قابل توجه داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: کشور ایران در حوزه‌های نفت و پتروشیمی، علوم انسانی و کشاورزی پیشرفت داشته و حرف اول را می‌زنیم در واقع ما با دنیا در عرصه علم و فناوری رقابت می‌کنیم زیرا امروزه قدرت واقعی دست کشورهایی است که در علم و فناوری پیشرفت دارند.

معاون آموزشی وزارت علوم در پاسخ به خبرنگار فارس درباره کمبود بودجه دانشگاه‌های کشور گفت: همه روسای دانشگاه ها باید مشکلات اقتصادی کشور را درک کنند از طرفی ما در چهار چوب قانونی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رود بر اساس وضعیت اقتصادی موجود بودجه مراکز آموزشی را افزایش دهند.

وی افزود: دانشگاه های ما باید به صورت خودجوش با مراکز صنعتی همکاری داشته و کمبودهای موجود را بر طرف کنند. در واقع دانشگاه ها می توانند با ایجاد قرار دادهای مختلف با صنایع و مراکز صنعتی بخشی از مشکلات خود را رفع کنند.

مجتبی شریعتی نیاسر اضافه کرد: تامین نیاز مالی آموزش عالی باید از سوی مجلس برطرف شود.

ادامه دارد….

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=20768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰