تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

عملکرد شرکت “اسپیس ایکس” در سال ۲۰۱۸+فیلم

  • کد خبر : 20793
  • 17 دی 1397 - 14:34
عملکرد شرکت “اسپیس ایکس” در سال ۲۰۱۸+فیلم

به گزارش جمهوریت ; به گزارش ایسنا، شرکت بزرگ “اسپیس ایکس” در سال گذشته میلادی عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه فعالیت‌های فضایی داشت و کارهای ارزشمند زیادی را برای کمک به بشریت انجام داد. که به اختصار به توضیح برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت می‌پردازیم. تاکسی پرنده “ایر اسپیس‌ایکس” رونمایی شد در اوایل سال گذشته […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش ایسنا، شرکت بزرگ “اسپیس ایکس” در سال گذشته میلادی عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه فعالیت‌های فضایی داشت و کارهای ارزشمند زیادی را برای کمک به بشریت انجام داد. که به اختصار به توضیح برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت می‌پردازیم.

تاکسی پرنده “ایر اسپیس‌ایکس” رونمایی شد

در اوایل سال گذشته میلادی تاکسی پرنده خودران و برقی شرکت “اسپیس‌ایکس” موسوم به “Mobi-One” اولین بار در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی شد.

این شرکت تاکسی پرنده خود موسوم به “Mobi-One”، که یک هواپیمای برقی و خودران با قابلیت پرواز و فرود عمودی است را برای حمل مسافر و بار با سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت طراحی کرده است.

این تاکسی پرنده یک جایگزین پاک و بی‌صدا برای حمل و نقل جاده‌ای است که تولید آن نیز مقرون به صرفه است.

سیاره‌یاب “تس” توسط اسپیس‌ایکس پرتاب شد

در سال گذشته شرکت “اسپیس ایکس” توانست ماهواره “تس” را با موفقیت به فضا پرتاب کند.

ماهواره “تس”(TESS) ناسا برای ادامه دادن کار تلسکوپ “کپلر” طراحی شده است.

این ماهواره در اواخر فروردین ماه سوار بر موشک “فالکون ۹”، از مجموعه پرتاب فضایی ۴۰ در “کیپ کاناورال” پرتاب شد و اولین قسمت موشک، پس از انجام  کار خود روی سکوی شناور در اقیانوس اطلس فرود آمد.

تس نیز همانند “کپلر” به جست‌وجوی سیاره‌های فراخورشیدی می‌پردازد.

اعلام جزئیات شهر مریخی “اسپیس ایکس”

“ایلان ماسک” بنیانگذار شرکت “اسپیس ایکس” در سال ۲۰۱۸ چندین بار راجع به پایگاه مریخی خود صحبت کرد.

در این راستا در اوایل تابستان بلندمرتبه‌ترین مهندسان شرکت فضایی اسپیس‌ایکس در کنفرانسی گردهم جمع شدند تا بر سر بزرگترین بلندپروازی “الون ماسک”، یعنی ساخت یک شهر در سیاره سرخ به گفت‌وگو بپردازند.

این شرکت اعلام کرد که ساخت این شهر مریخی در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

ماسک در این باره گفته بود: ورای توسعه زیرساخت‌ها، ما می‌خواهیم به این رویا به عنوان چیزی نگاه نکنیم که تنها در اوایل مفید باشد، بلکه چیزی باشد که بتواند گسترش یابد و به انسان اجازه دهد تا زندگی خارج از فضاپیما را تجربه کند و یک سکونتگاه و سکوهای فرود و غیره بسازد.

اولین مسافر شخصی به ماه معرفی شد

در اواخر تابستان “ایلان ماسک” جزئیات سفر به مدار ماه توسط فضاپیمای “بی‌اف‌آر”(BFR) را شرح داد و اسم اولین توریست فضایی به ماه را اعلام کرد.

اسم اولین مسافر ‌”بی‌اف‌آر”، “یوساکو مائیزاوا”(Yusaku Maezawa) است.

این مرد، یک میلیاردر ژاپنی و موسس یک شرکت “مد و لباس” است.

در آن زمان اسپیس‌ایکس در صفحه مجازی خود در توئیتر نوشت: با استفاده از “بی‌اف‌آر” قدم بزرگی برداشته خواهد شد؛ زیرا این ماموریت، هر فردی را که آرزوی سفر به فضا را دارد، قادر می‌کند به رویای خود برسد.

گفتنی است، این مسافر، سفر خود را به تنهایی انجام نخواهد داد. وی به همراه ۶ تا ۸ هنرمند، از قبیل چند معمار، نوازنده، طراح مد و طراحان رسانه‌ای به ماه سفر خواهد کرد.

پرتاب قدرتمندترین ماهواره “جی پی اس” به فضا

در سال ۲۰۱۸ موشک “فالکون ۹” چندین بار برای انجام ماموریت‌های گوناگون به فضا پرتاب شد.

یکی از پرتاب‌های موفقیت‌آمیز این شرکت ارسال قدرتمندترین ماهواره جی.پی.اس نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا بود.

ماهواره جی.پی.اس(GPS satellite) ماهواره‌ای است که برای سامانه موقعیت‌یاب جهانی استفاده می‌شود.

انتشار تصویر طرح نهایی “استار شیپ”

چند روز گذشته ایلان ماسک مدیرعامل شرکت فضایی “اسپیس‌ایکس” بالاخره تصویری از طرح نهایی فضاپیمای “استارشیپ”(Starship) که قبلا “BFR” نامگذاری شده بود را در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرد.

این تصویر به عنوان یک نمونه اولیه به طرز شگفت آوری زیبا است که با این بدنه پر زرق و برق به نظر می‌رسد و با الهام از فیلم‌های علمی-تخیلی طراحی شده است.

این موشک آزمایشی قامت کوتاه‌تری نسبت به طرح ابتدایی یعنی “BFR” دارد و بدون پنجره است و برای پرواز زیرمداری در نظر گرفته شده است تا مقدمات ماموریت‌های سال ۲۰۲۰ را فراهم کند.

حال باید دید عملکرد شرکت اسپیس ایکس درسال ۲۰۱۹ چه خواهد بود و آیا این شرکت می‌تواند در سال جاری به وعده‌های خود عمل کند یا نه؟

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=20793

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰