تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

صنعت دارو نباید لگدمال شود/آغاز توزیع ۵۰۰میلیون یورو

  • کد خبر : 20818
  • 17 دی 1397 - 14:35

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرنگزاری مهر، سعید نمکی، در حاشیه همایش مدیران و کارشناسان نظارت بر درمان، به موضوع دارو اشاره کرد و گفت: روز گذشته برای رئیس سازمان غذا و دارو تکالیفی را تعیین کردم. اولین تکلیف این بود که داروهای اساسی مردم با توجه به شرایط تحریم‌ها حتی یک روز هم معطل نماند. خوشبختانه […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرنگزاری مهر، سعید نمکی، در حاشیه همایش مدیران و کارشناسان نظارت بر درمان، به موضوع دارو اشاره کرد و گفت: روز گذشته برای رئیس سازمان غذا و دارو تکالیفی را تعیین کردم. اولین تکلیف این بود که داروهای اساسی مردم با توجه به شرایط تحریم‌ها حتی یک روز هم معطل نماند. خوشبختانه ذخایر دارویی خوبی را داریم و منابع خوبی هم به صنعت دارویی کشور تزریق شده است. بنابراین هیچ نگرانی بابت کمبود دارو در ماه‌ها و سال‌های آینده وجود ندارد.

وی ادامه داد: در عین حال تکلیف کردم که صنعت دارویی را حمایت کنند. صنعت داخلی دارو نباید لگدمال واردات شود. البته ما داروهای های‌تکی داریم که به کشور وارد می‌شوند و در خواست کردم تا تلاش کنند صنعت داخلی ما که بسیار پویاست بتواند با بزرگان تکنولوژی در دنیا همکاری کرده و داروهای “های‌تک” هم با همت تولیدکنندگان داخلی تولید شوند. در عین حال در حوزه غذا نیز از دکتر پیرصالحی درخواست کردم تا نظارت بیشتری داشته باشند تا غذای سالم به دست مردم برسد.

نمکی درباره وضعیت نیروهای پرستاری در کشور، افزود: به هر حال پرستاران به عنوان خط مقدم جبهه سلامت چه در درمان بستری و چه در درمان سرپایی ارائه خدمت می‌کنند و بسیار مورد احترام هستند. ما از پیش از اینکه به وزارت بهداشت بیاییم نیازهای نیروی پرستاری را بر اساس تعداد تخت‌های بیمارستانی احصا کردیم و در سال ۹۸- ۹۹ قرار است ۱۹ هزار نیروی جدید پرستاری بکارگیری کنیم تا به جامعه پرستاری کشور اضافه شوند.

وی درباره وضعیت توزیع معادل ریالی ۵۰۰ میلیون یورویی که قرار بود از صندوق توسعه ملی به سازمان بیمه سلامت برای پرداخت مطالبات و رفع مشکلات نقدینگی حوزه سلامت پرداخت شود، گفت: بخشی از این مبلغ به حساب سازمان بیمه سلامت واریز و توزیع آن در استان‌ها آغاز شده است. بخش دیگرش هم در روزهای آینده از سوی خزانه واریز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=20818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰