تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

هر ماه ۱۰ درصد واحدهای درمانی کشور بازرسی و نظارت می شوند

  • کد خبر : 21133
  • 18 دی 1397 - 9:14

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرگزاری مهر، جلال نژادجواد، در همایش سراسری آموزش و توانمندسازی مدیران و روسا و کارشناسان نظارت بر درمان، ضمن ارائه گزارش عملکردی حوزه های نظارت کشور و اقدامات جاری حوزه نظارت بر درمان وزارت بهداشت، افزود: نظارت صحیح، موجب ارائه خدمات بهتر و حفظ حقوق ارائه کنندگان و گیرندگان […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال نژادجواد، در همایش سراسری آموزش و توانمندسازی مدیران و روسا و کارشناسان نظارت بر درمان، ضمن ارائه گزارش عملکردی حوزه های نظارت کشور و اقدامات جاری حوزه نظارت بر درمان وزارت بهداشت، افزود: نظارت صحیح، موجب ارائه خدمات بهتر و حفظ حقوق ارائه کنندگان و گیرندگان خدمات درمانی می شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات جدی که در دستور کار دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت قرار گرفته، موضوع سامانه جامع نظارت است که مقدمات ایجاد آن طی ماه های اخیر فراهم شده و امیدواریم تا پایان سال فعالیت این سامانه آغاز شود.

رئیس اداره نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سامانه جامع نظارت به طور منظم به ساماندهی امور نظارتی حوزه درمان کشور خواهد پرداخت، تصریح کرد: این سامانه همچنین اطلاعاتی درخصوص صدور پروانه ها و اعتباربخشی مراکز درمانی نیز ارائه خواهد کرد.

نژادجواد از تدوین چک لیست های نظارتی حوزه درمان کشور خبر داد و گفت: در این راستا چک لیست های نظارتی حوزه سرپایی ظرف یک یا دو هفته آینده به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ خواهد شد تا مسیر نظارت با روندی ساماندهی شده و با کمترین اختلاف نظر، طی شود.

وی با بیان اینکه گزارش عملکرد حوزه نظارتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از آذر ماه سال جاری در پرتال معاونت درمان وزارت بهداشت قرار گرفته است، یادآور شد: تقریبا تمامی دانشگاهها عملکرد نظارتی خود را به صورت هفتگی گزارش می دهند و بر اساس این گزارش ها و بر طبق برآوردها، ماهانه حدود ١٠ درصد از واحدهای درمانی کشور مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرند. 

رئیس اداره نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: گزارش دهی منظم دانشگاه های علوم پزشکی از روند نظارت بر مراکز درمانی، اهمیت زیادی دارد، چراکه در طراحی برنامه جامع نظارت کشوری حوزه درمان، از نتیجه گزارش عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی کشور در بحث نظارت، استفاده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=21133

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰