تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
9

چرا مردم طلا نمی خرند؟

  • کد خبر : 21169
  • 18 دی 1397 - 10:30
چرا مردم طلا نمی خرند؟

به گزارش جمهوریت ؛ ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره آخرین وضعیت طلا و سکه در بازار گفت: امروز حباب سکه ۲۵۰ هزار تومان است. وی با اشاره به نوسان بازار طلا تصریح کرد: هم اکنون وضع بازار طلا چندان مناسب نیست، بنابراین خرید و فروش به نسبت گذشته کمتر شده است. بیشتر بخوانید: […]

به گزارش جمهوریت ؛ ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره آخرین وضعیت طلا و سکه در بازار گفت: امروز حباب سکه ۲۵۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به نوسان بازار طلا تصریح کرد: هم اکنون وضع بازار طلا چندان مناسب نیست، بنابراین خرید و فروش به نسبت گذشته کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: شب یلدا تأثیری بر قیمت طلا و سکه ندارد

محمدولی گفت: اوضاع کنونی اقتصادی و تحریم‌ها موجب کاهش خرید و فروش مسکوکات طلا شده است، به همین دلیل خرید طلا مقرون به صرفه نیست.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور،  گرایش مردم به بازار طلا کمتر شده و بیشتر به سمت بدلیجات است چرا که قیمت آن برای خریدار به صرفه‌تر است.

محمدولی گفت: امیدواریم که روند بازار، روند مثبتی را درپیش گیرد که این امر مستلزم ثبات نسبی نرخ ارز  است.

وی یادآورشد: از دیدگاه کارشناسان خرید طلای آب شده از طرف مردم خطرناک است، زیرا افراد غیرخبره توانایی تشخیص عیار طلای آب شده را ندارند و خرید طلای آب شده و خروج آن توسط مردم از بازار از حجم مواد اولیه موجود در کسب‌وکار صنف طلا می‌کاهد.

امروز در بازار آزاد هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان فروخته شد. در بازار آزاد، هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان فروخته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۳۸ هزار تومان معامله شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=21169

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰