تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

اپتومتریست خود باشید!

  • کد خبر : 21230
  • 18 دی 1397 - 11:34

به گزارش جمهوریت ; به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌نت، دستگاه بینایی سنجی مذکور “EyeQue VisionCheck” نام دارد و روز گذشته در نمایشگاه ۲۰۱۹ CES رونمایی شد. این دستگاه بلوتوثی قابل حمل، با استفاده از یک برنامه تلفن همراه، می‌تواند عمل بینایی سنجی را در خانه انجام دهد و وضعیت نزدیک بینی، دوربینی […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌نت، دستگاه بینایی سنجی مذکور “EyeQue VisionCheck” نام دارد و روز گذشته در نمایشگاه ۲۰۱۹ CES رونمایی شد.

این دستگاه بلوتوثی قابل حمل، با استفاده از یک برنامه تلفن همراه، می‌تواند عمل بینایی سنجی را در خانه انجام دهد و وضعیت نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم افراد را اندازه‌گیری کند.

بینایی‌سنجی یا اپتومتری(optometry) یک قسمت از معاینات کامل چشم محسوب می‌شود و شامل اخذ پیشینه بینایی، سنجش حدت بینایی، ارزیابی ریفرکشن، ارزیابی دید دوچشمی، تطابق و حرکات چشمی، دید رنگ، غربالگری و ارزیابی داده‌ها می‌باشد. به عبارت دیگر بینایی‌سنجی بررسی دید و ساختارهای مربوط به آن است برای کشف اختلالات بینایی و تجویز عدسی‌های مناسب یا دیگر وسایل کمک‌کننده به بینایی یا تمرین‌های چشمی برای جبران کاستی‌های دید.

پس از آزمایش، این دستگاه “نمره عینک چشم”(EyeGlass Numbers) افراد را به آنها نشان می‌دهد. اعداد شبیه به یک نسخه عینک چشم هستند، اما لازم نیست که یک دکتر آن را تایید کند. پس از آن شما می‌توانید “نمره عینک چشم” خود را برای فروشگاه‌های اینترنتی عینک فروشی مانند Zenni Optical و EyeBuyDirect ارسال کنید  و عینک خود را خریداری کنید.

سال گذشته نیز دستگاه مشابهی به نام “EyeQue” رونمایی شد اما همانند این دستگاه جدید مجهز به بلوتوث نیست.  

بنا بر برنامه‌ریزی‌ها این دستگاه در ماه مارس سال جاری عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=21230

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰