تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
10

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به گرد و خاک و اثرات آن در شرق کشور

  • کد خبر : 2129
  • 09 مرداد 1397 - 18:08
هشدار سازمان هواشناسی نسبت به گرد و خاک و اثرات آن در شرق کشور

به گزارش جمهوریت ؛ سازمان هواشناسی، در اطلاعیه ای اعلام کرد: طی سه روز آینده در شرق کشور به‌ ویژه در زابل و نوار شرقی خراسان جنوبی، به سبب وزش باد شدید، گرد و خاک رخ خواهد داد که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. از این رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم […]

به گزارش جمهوریت ؛ سازمان هواشناسی، در اطلاعیه ای اعلام کرد: طی سه روز آینده در شرق کشور به‌ ویژه در زابل و نوار شرقی خراسان جنوبی، به سبب وزش باد شدید، گرد و خاک رخ خواهد داد که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. از این رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک بخصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل ونقل جاده‌ای به کار گرفته شود.

این سازمان اطلاعیه دیگری نیز در خصوص وضعیت آب و هوای خلیج فارس و دریای خزر صادر کرد که در آن امده است: امروز (۹ مرداد) نیمه غربی خلیج فارس و از بعدازظهر چهارشنبه (۱۰ مرداد) مناطق مرکزی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید شمال غربی، مواج پیش‌بینی و امروز و فردا ارتفاع موج بین یک تا یک و نیم متر برآورد می شود.

‘از اواخر وقت فردا (۱۰ مرداد) و طی روزهای پنج شنبه و جمعه (۱۱ و ۱۲ مرداد) دریای خزر به ویژه سواحل مرکزی و شرقی آن به سبب وزش باد مواج و ارتفاع موج بین یک تا یک و نیم متر پیش‌بینی می‌شود.

از این رو توصیه می‌شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.’

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=2129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰