تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

سومین جلسه ترامپ با رهبران کنگره/پلوسی و شومر: نماد آمریکا باید مجسمه آزادی باشد نه دیوار!

  • کد خبر : 21701
  • 19 دی 1397 - 10:09

به گزارش جمهوریت ; رئیس‌جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه برای ادامه گفت‌وگوها درباره بازگشایی دولت با رهبران کنگره جلسه دارد. رئیس جدید مجلس نمایندگان و رهبر اقلیت سنا معتقدند دونالد ترامپ با تاکید بر ناامنی مرز مکزیک قصد هراس‌افکنی دارد. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب در […]

به گزارش جمهوریت ;

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه برای ادامه گفت‌وگوها درباره بازگشایی دولت با رهبران کنگره جلسه دارد. رئیس جدید مجلس نمایندگان و رهبر اقلیت سنا معتقدند دونالد ترامپ با تاکید بر ناامنی مرز مکزیک قصد هراس‌افکنی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب در هجدهمین روز از تعطیلی دولت درباره امنیت مرزی سخنرانی کرد و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور چارلز شومر، رهبر اقلیت سنا پاسخ‌ دموکرات‌ها را به او منتقل کردند.

ترامپ در سخنانی جنجالی گفته است دولت فدرال همچنان به یک دلیل بسته مانده است و آن این است که دموکرات‌ها حاضر به تامین هزینه امنیت مرزی نیستند. این در حالی است که دموکرات‌ها ۱.۳ میلیارد دلار برای تامین تدابیر امنیت مرزی مثل تقویت شناسایی و تقویت حصارها پیشنهاد داده‌اند اما از ساخت دیوار مرزی دونالد ترامپ حمایت نمی‌کنند.

ترامپ قصد دارد امروز با رهبران کنگره مجددا دیداری داشته باشد اما منابع دموکرات هنوز حضور در این جلسه را تایید نکردند. جمهوری‌خواهان ارشد اما می‌گویند رهبران دموکرات برای شرکت در این جلسه موافق هستند.

اندکی پس از سخنان ترامپ، نانسی پلوسی و چارلز شومر پاسخ او را دادند. آنها این وضعیت را نبردی میان استفاده دونالد ترامپ از “ترس” دانسته و تاکید کردند او با سوء استفاده از نگرانی مردم خواستار ساخت دیوار در مرز جنوبی با مکزیک می‌شود.  

پلوسی گفت: متاسفانه بیشتر آنچه از رئیس‌جمهوری ترامپ حین این تعطیلی بی‌معنا شنیدیم مملو از اطلاعات غلط و حتی عناد بوده است. رئیس‌جمهوری آمریکا ترس را انتخاب کرده است. ما می‌خواهیم با حقایق آغاز کنیم.  

سناتور چارلز شومر هم با تایید اظهارات رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت دونالد ترامپ از مقامش برای ایجاد بحران استفاده می‌کند.

او افزود: اکثر روسای جمهوری از دفترشان برای رسیدگی به مهمترین اهداف استفاده می‌کنند. این رئیس‌جمهوری اما تنها از دفترش برای بحران‌آفرینی، ایجاد رعب و وحشت و تحریف افکار از آشوب درون دولت استفاده می‌کند. نماد آمریکا باید مجسمه آزادی باشد نه یک دیوار ۳۰ فوتی.

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانش همچنین گفت، این کشور با رشد بحران انسانی و امنیتی در مرز جنوبی روبروست و بن‌بست کنونی را انتخابی میان راست و غلط و میان عدالت و بی‌عدالتی دانست.

او گفت بیش از ۵ میلیارد دلار نیاز دارد اما بعید به نظر می‌رسد درخواست او ۶۰ رای لازم در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را برای تصویب به دست آورد.   

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=21701

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰