تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
14

ثبات قیمت بنزین تا پایان سال/دغدغه ای در تامین بنزین نداریم

  • کد خبر : 2231
  • 11 مرداد 1397 - 18:49
ثبات قیمت بنزین تا پایان سال/دغدغه ای در تامین بنزین نداریم

به گزارش جمهوریت ؛علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت عصر امروز درحاشیه بازدید از یک جایگاه عرضه بنزین درجاده آمل به محموآباد گفت: هیچ گونه مشکلی در تولید، تامین و توزیع بنزین موردنیاز در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد و وضعیت اکنون به حالت عادی هفته‌های قبل برگشته است. وی میزان تولید روزانه بنزین در ۱۰ […]

به گزارش جمهوریت ؛علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت عصر امروز درحاشیه بازدید از یک جایگاه عرضه بنزین درجاده آمل به محموآباد گفت: هیچ گونه مشکلی در تولید، تامین و توزیع بنزین موردنیاز در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد و وضعیت اکنون به حالت عادی هفته‌های قبل برگشته است.

وی میزان تولید روزانه بنزین در ۱۰ پالایشگاه کشور را هم اکنون بیش از ۹۰ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: هم اکنون تامین بنزین مورد نیاز استان‌های شمالی از طریق خطوط لوله سراسری از پالایشگاه‌های تولیدی کشور به ساری و رشت منتقل می‌شود و به انبار چالوس در غرب مازندران توسط تانکر‌های نفتکش حمل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تعطیلی جایگاه‌های عرضه بنزین در غرب مازندران را رد کرد وافزود: هیچ یک ازجایگاه‌های عرضه سوخت در غرب مازندران و گیلان تعطیل نیست وحتی ۴۰ میلیون لیتربنزین مازاد نیز از طریق خطوط لوله سراسری به انبار‌های ساری ورشت تزریق شده است.

صادق آبادی، تاکید کرد: به هیچ وجه کمبود بنزین در شمال و در کل کشور وجود ندارد ومردم نیز هیچ نگرانی ودغدغه‌ای بابت تامین بنزین مصرفی نداشته باشند.

وی گفت: هیچ تصمیمی درباره تغییرقیمت بنزین از سوی دولت ومجلس تاکنون گرفته نشده واینکه اگر برنامه‌ای برای افزایش بنزین درسال جاری بوده باید دربودجه سال ۹۷ پیش بینی می‌شد.

صادق آبادی گفت: در بودجه سال ۹۷ هم افزایش قیمت بنزین دیده نشده وقیمت این فرآورده نفتی تا پایان سال ثابت خواهد ماند.

وی به برنامه‌های حمایتی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای افزایش دادن ظرفیت فعلی تولید بنزین در کشور خبر داد وگفت: با فعال شدن فاز سوم خط تولید ستاره پالایشگاه خلیج فارس ظرفیت نهایی تولید بنزین کشور به حدود ۱۰۷ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر نیازی به واردات بنزین به کشور نیست و تولید در کشور بیش از مصرف آن است، گفت: در تولید، انتقال وتوزیع بنزین ودیگرفرآورده‌های نفتی، مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستند تا مشکلی در تامین سوخت شهروندان به وجود نیاید.

انتهای پیام/


لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=2231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰