تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

ساداتیان:ادامه تنش‌های داخلی، از چالش‌های جدی وزارت خارجه در سال ۲۰۱۹ است

  • کد خبر : 22674
  • 21 دی 1397 - 3:08

به گزارش جمهوریت ; یک دیپلمات پیشین کشورمان، گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های دستگاه دیپلماسی ایران در سال ۲۰۱۹ تداوم تنش‌های داخلی در رابطه با عملکرد این وزارتخانه و شخص آقای ظریف است.  سیدجلال ساداتیان در گفت وگو با ایسنا با بیان این که یکی از جدی‌ترین چالش‌های دستگاه دیپلماسی کشور در سال ۲۰۱۹ ادامه […]

به گزارش جمهوریت ;

یک دیپلمات پیشین کشورمان، گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های دستگاه دیپلماسی ایران در سال ۲۰۱۹ تداوم تنش‌های داخلی در رابطه با عملکرد این وزارتخانه و شخص آقای ظریف است.

 سیدجلال ساداتیان در گفت وگو با ایسنا با بیان این که یکی از جدی‌ترین چالش‌های دستگاه دیپلماسی کشور در سال ۲۰۱۹ ادامه دخالت‌های فرا منطقه‌ای از سوی برخی از کشورها و رژیم‌ها در امور منطقه است، افزود: برخی از کشورها و رژیم‌ها از جمله آمریکا در سال ۲۰۱۹ به مانند سال‌های پیش در راستای گسترش نفوذ خود در منطقه دخالت‌هایی را در امور خاورمیانه انجام خواهند داد که این موضوع  باعث ایجاد چالش‌هایی برای دستگاه سیاست خارجی ایران خواهد شد.

وی با بیان این که ادامه تنش‌های داخلی یکی دیگر از چالش‌های پیش روی دستگاه دیپلماسی ایران در سال جدید میلادی است، گفت‌: کسانی در کشور هستند که با  تیم سیاست خارجی ایران از جمله شخص آقای ظریف و همچنین سیاست های دولت آقای روحانی مخالف هستند و قطعا به سنگ‌اندازی های خود در مسیر حرکت این افراد ادامه خواهند داد.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین با بیان این که متاسفانه برخی از کسانی که در عرصه سیاست خارجی ایران حضور دارند، از جمله برخی از سفرای ایران در خارج از کشور از کارآمدی لازم برخوردار نیستند، خاطر نشان کرد: این افراد  یا وظیفه خود را نمی‌دانند و یا حاضر نیستند که متناسب با شرایط روز، وظایف خود را انجام دهند .

ساداتیان همچنین به مشکلاتی که اسرائیل و آمریکا در حوزه  تعامل ایران با کشورهای همسایه‌اش به وجود آورده است، اشاره کرد و افزود: این کارشکنی‌ها در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه خواهد داشت. البته اختلافات و تنش‌های ایران با کشورهای همسایه اش علی‌رغم برخی از واگرایی‌ها خیلی جدی نیست و اگر دخالت‌های آمریکا و اسرائیل کمتر شود، ایران می‌تواند رابطه خوبی با همسایگانش برقرار کند .

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=22674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰