تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
2

آرزوی طلای المپیک بدون داشتن فینالیست در جهانی

  • کد خبر : 22976
  • 21 دی 1397 - 19:09
آرزوی طلای المپیک بدون داشتن فینالیست در جهانی

به گزارش جمهوریت ; بعد از استعفای رسول خادم هنوز تکلیف فدراسیون کشتی مشخص نیست باید دید کشتی فرنگی با مدیریت سرپرست خود به کجا می رسد. به گزارش ایلناف کشتی ایران این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. عدم برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی بعد از استعفای رسول خادم یکی از […]

به گزارش جمهوریت ;

آرزوی طلای المپیک بدون داشتن فینالیست در جهانی

بعد از استعفای رسول خادم هنوز تکلیف فدراسیون کشتی مشخص نیست باید دید کشتی فرنگی با مدیریت سرپرست خود به کجا می رسد.

به گزارش ایلناف کشتی ایران این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. عدم برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی بعد از استعفای رسول خادم یکی از این مشکلات است اما در کنار آن برخی مسائل هم هست که به یکباره بروز می‌کند و حواشی را به وجود می‌آورد که نشان‌دهنده تلاش برخی از نزدیکان به کشتی برای آسیب زدن به این رشته است؛ آن‌ هم در شرایطی که حمید بنی‌تمیم به‌عنوان سرپرست فدراسیون کشتی تمام تلاش خود را می‌کند تا آرامش در اردوی کشتی آزاد و فرنگی برقرار باشد و مربیان تیم ملی بتوانند کارهای خود را بدون کوچکترین دغدغه‌ای پیش ببرند.

از جمله افرادی‌که بخصوص در کشتی فرنگی در حال شعله‌ور کردن آتش اختلافات هستند، اعضای شورای فنی‌اند؛ اعضای مستعفی که مشخص نیست به چه دلیل و براساس چه نیازی دوباره برگشتند و سعی دارند در کشتی فرنگی باقی بمانند. افرادی ‌که هدفشان ماندن به هر قیمتی است و حاضر نیستند از رفتارهای خود در چند سال گذشته درس بگیرند. این افراد اگر درست نتایج کشتی را بررسی می‌کردند و مسوولیت خود را در تصمیمات می‌پذیرفتند، متوجه می‌شدند که در بسیاری از مشکلات به وجود آمده نقش آنها کمتر از رییس مستعفی کشتی نبوده اما مشخص نیست حالا که رییس رفته این افراد چرا کشتی را رها نمی‌کنند که بروند؟

البته اگر بمانند و سکوت را در پیش بگیرند مشکلی نیست اما عجیب است که با هزار و یک بهانه مانده‌اند و حرف‌های شگفت‌آوری را هم می‌زنند و مدام سعی می‌کنند باری روی دوش کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بگذارند. در آخرین اظهارنظری که یکی از اعضای شورای فنی انجام داده ابراز امیدواری کرده که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، کشتی ایران حداقل دو فینالیست داشته باشد! این در حالی است که این فرد حتما به رغم وظیفه‌ای که در کشتی فرنگی داشته بررسی کرده و متوجه شده که کشتی فرنگی ایران بعد از حمید سوریان که در مسابقات ۲۰۱۴ به مدال طلا رسید، دیگر نتوانسته به طلای مسابقات جهانی برسد. بعد از آن هم در این مدت فقط یک بار قاسم رضایی در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ توانسته به فینال برسد و این یعنی اینکه در ۵ سال گذشته کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی فقط ۲ فینالیست داشته که یک طلا و یک نقره را از آن به دست آورده که البته این دو مدال را هم نفراتی گرفتند که دیگر در عرصه قهرمانی حضور ندارند. حال چگونه عضو شورای فنی کشتی فرنگی مدعی است که کشتی فرنگی می‌تواند دو فینالیست داشته باشد؟

تمام گرفتاری‌های کشتی فرنگی در سال‌های گذشته و مشکلاتی که گریبان رسول خادم را گرفت به این برمی‌گشت که از افرادی مشورت گرفت که اصلا شناختی از ماهیت این رشته نداشتند. ظاهرا پیشکسوت این رشته بودند اما هیچ شناختی از این رشته نداشتند که اگر داشتند حتما می‌دانستند، در طول تاریخ کشتی فرنگی ایران در مجموع ۴ کشتی‌گیر در فینال بازی‌های المپیک داشته که یکی رحیم علی‌آبادی در سال ۱۹۷۸ بوده و سه نفر دیگر در سال ۲۰۱۲ به فینال رسیدند، حال چگونه عضو شورای فنی در ۲۰ ماه مانده به بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو با این پشتوانه حرف از رسیدن به فینال المپیک آن ‌هم در دو وزن می‌زند؟

در سال ۲۰۱۲ کشتی فرنگی ایران اگر توانست صاحب سه مدال طلا شود، چندین سال روی این کشتی‌گیران کار شده بود و امید نوروزی و حمید سوریان در سال‌های قبل از المپیک به‌عنوان قهرمانی جهان رسیده بودند اما حالا محمد بنا با استفاده از کدام کشتی‌گیر باید به مدال المپیک برسد؟ کشتی‌گیرانی که در ۱۰ وزن، یک برنز را در مسابقات جهانی کسب کردند که آن یک برنز هم به خاطر حاضر نشدن ماکسیم مانوکیان روی تشک به دست آمد و گرنه معلوم نبود به دست بیاید.

در دو دوره گذشته مسابقات جهانی کشتی فرنگی ایران حتی یک فینالیست هم نداشته و با چنین وضعی نگاه به المپیک برای رسیدن به سه مدال طلا  یا داشتن حداقل دو فینالیست حرف‌هایی است که فقط برای محمد بنا و تیمش حاشیه می‌سازد. آیا دوباره قرار است برای محمد بنا حاشیه درست شود تا نتواند کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد؟ بعید است کسی فشارهایی را که از سوی همین افراد قبل از بازی‌های المپیک ریو به محمد بنا و تیمش وارد شد را فراموش کرده باشد. اگر این افراد می‌خواهند در کنار کشتی باقی بمانند، بهتر است با سکوت خود به تیم کمک کنند. این افراد قبل از این مشورت‌های خود را ارائه کرده‌اند و نتایجی که به آن اشاره شد همه حاصل همین مشورت‌ها است.

اینگونه اظهارنظرها زحمات سرپرست فدراسیون را هم که مدام در تلاش است تا با همه کمبودها مشکلات حاشیه‌ای را کاهش دهد، از بین می‌برد. فدراسیون کشتی از زمان استعفای رسول خادم با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده با این حال بنی‌تمیم سعی کرده آرامش به اردوی تیم ملی برگردد که تا حدودی هم موفق بوده اما حالا چرا برخی می‌خواهند این آرامش را بر هم بزنند؟

گزارش: محسن وظیفه

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=22976

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰