تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

بررسی جزئیات بودجه ۱۲۷۰ هزار میلیارد تومانی شرکتهای دولتی برای اولین بار/دولت زیربار شفافیت می‎رود؟

  • کد خبر : 23738
  • 23 دی 1397 - 10:08

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس شورای اسلامی گفت: انضباط مالی، جلوگیری از رشد بی رویه نقدینگی و کاهش هزینه های جاری دولت از راهکارهای کاهش تورم است. محمدمهدی مفتح با بیان اینکه برای مهار تورم، راهکارهای اقتصادی مشخصی وجود دارد، افزود: مجموعه ای از سیاست های اقتصادی باید […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس شورای اسلامی گفت: انضباط مالی، جلوگیری از رشد بی رویه نقدینگی و کاهش هزینه های جاری دولت از راهکارهای کاهش تورم است.

محمدمهدی مفتح با بیان اینکه برای مهار تورم، راهکارهای اقتصادی مشخصی وجود دارد، افزود: مجموعه ای از سیاست های اقتصادی باید اتخاذ شود تا خروجی اجرای این سیاست ها، مهار تورم باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخص های مد نظر نمایندگان مجلس، کنترل تورم است، گفت: از مهمترین نکاتی که می تواند به جلوگیری از کاهش شدید قدرت خرید مردم بیانجامد، کنترل تورم است.

مفتح ادامه داد: دولت در بودجه پیشنهادی سال ۹۸ برای حقوق، ۲۰ درصد افزایش در نظر گرفته است در حالی که هزینه جاری را ۹ درصد افزایش داده و این به معنای آن است که هزینه های دیگر، صرفه جویی و کنترل شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ابعاد بودجه های دولتی، کارهایی است که در حوزه های عمرانی انجام می شود و این موضوع اشتغالزاست.

مفتح افزود: امسال در نظر داریم همزمان با بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق، جزئیات بودجه ها و انضباط مالی شرکت های عمده را بررسی و کنترل کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی، ساز و کاری را بیابد تا بودجه های شرکت ها هم به خوبی کنترل شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=23738

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰