تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

باهوش ترین کشورهای جهان معرفی شدند؛ خبری از ایران نیست!

  • کد خبر : 23797
  • 23 دی 1397 - 11:34
باهوش ترین کشورهای جهان معرفی شدند؛ خبری از ایران نیست!

به گزارش جمهوریت ; ارسال شده توسط: حسین مرادی ۲۳ دی ۹۷ ساعت ۱۱:۲۰ باهوش ترین کشورهای جهان معرفی شدند. شرکت Vouchercloud این لیست را بر اساس تعداد جوایز نوبل، میانگین آی کیو و دستاوردهای تحصیلی تهیه کرده است و در نهایت ۲۵ کشور باهوش جهان مشخص شدند که اثری از نام ایران در بین آن‌ها […]

به گزارش جمهوریت ;

باهوش ترین کشورهای جهان

۲۳ دی ۹۷ ساعت ۱۱:۲۰

باهوش ترین کشورهای جهان معرفی شدند. شرکت Vouchercloud این لیست را بر اساس تعداد جوایز نوبل، میانگین آی کیو و دستاوردهای تحصیلی تهیه کرده است و در نهایت ۲۵ کشور باهوش جهان مشخص شدند که اثری از نام ایران در بین آن‌ها نیست.

بر اساس فهرستی که شرکت Vouchercloud از باهوش ترین کشورهای جهان منتشر کرده است، کشورهای آسیایی و اروپایی بیشترین آمار باهوش‌ها را از آن خود کرده‌اند. طبق آمار، کشور ژاپن باهوش ترین کشور جهان شناخته شد؛‌ زیرا با ۲۶ جایزه نوبل در بخش نوبل رتبه ۶، در بخش آی کیو رتبه ۶ و در بخش امتحان‌های درسی نیز رتبه ۵ را به دست آورده است. پس از ژاپن کشور سوئیس قرار دارد که در بخش نوبل رتبه ۶، در بخش آی کیو رتبه ۱۱ و در بخش امتحان‌های درسی نیز رتبه ۱۱ را کسب کرده و جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. در رتبه‌های سوم تا دهم هم به ترتیب کشورهای چین، آمریکا، هلند، روسیه، بلژیک، انگلیس، کانادا و کره جنوبی قرار دارند.

اگر به جزئیات این جدول دقت کنیم با کشورهایی که در کسب جایزه نوبل برترین هستند آشنا می‌شویم. رتبه‌های اول به آمریکا با ۳۶۸ جایزه نوبل، رتبه دوم به انگلیس با ۱۳۲ جایزه نوبل و رتبه سوم به آلمان با ۱۰۷ جایزه نوبل تعلق دارد. از سویی جمهوری چک و آرژانتین با ۵ جایزه نوبل در رتبه ۲۵ این لیست قرار دارند. در بخش کشورهایی با برترین آی کیو ملی، کشور سنگاپور با امتیاز ۱۰۷٫۱ در رتبه اول، کشور چین با امتیاز ۱۰۵٫۸ در رتبه دوم و کشور هنگ کنگ با امتیاز ۱۰۵٫۷ در رتبه سوم قرار دارند. کشورهای کره‌جنوبی، تایوان و ژاپن نیز رتبه‌های ۴ تا ۶ را به خود اختصاص داده‌اند و فنلاند نیز با امتیاز ۱۰۰٫۹ در رتبه هفتم قرار دارد. همچنین آلمان رتبه ۲۱، سوئد رتبه ۲۲، فرانسه رتبه ۲۴ و مجارستان رتبه ۲۵ را در اختیار دارند. کشورمان ایران در بخش آی کیو امتیاز ۸۵ را کسب کرده، اما در مجموع در بین کشورهای باهوش دنیا قرار نگرفته است.

جدول باهوش ترین کشورهای جهان

باهوش ترین کشورهای جهان

جدول تعداد جایزه نوبلباهوش ترین کشورهای جهان

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=23797

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰