تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
2

اخراج کارمند هوآوی که به جاسوسی متهم شده بود

  • کد خبر : 24402
  • 24 دی 1397 - 14:34
اخراج کارمند هوآوی که به جاسوسی متهم شده بود

به گزارش جمهوریت ; چند روز اخیر درباره کارمند هوآوی که به اتهام جاسوسی در لهستان دستگیر شده بود اخباری منتشر شد. امروز اعلام می شود که اخراج کارمند هوآوی که به جاسوسی متهم شده بود، انجام شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم. طبق اعلام هوآوی آقای ویجینگ ونگ […]

به گزارش جمهوریت ;

چند روز اخیر درباره کارمند هوآوی که به اتهام جاسوسی در لهستان دستگیر شده بود اخباری منتشر شد. امروز اعلام می شود که اخراج کارمند هوآوی که به جاسوسی متهم شده بود، انجام شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

طبق اعلام هوآوی آقای ویجینگ ونگ (Weijing Wang) که دو روز پیش به‌همراه یکی از مقامات اسبق امنیت لهستان دستگیر شده بود، از سمت خود برکنار شد. پلیس اطلاعات و امنیت لهستان هر دو فرد مذکور را به جاسوسی از لهستان برای دولت چین متهم کرده بود.

هوآوی پس از انتشار این خبر اعلام کرد که این شرکت همواره به قوانین کشوری که در آن فعالیت می‌کند احترام می‌گذارد و از کارمندان خود نیز می‌خواهد به این قوانین پایبند باشند. مقامات لهستانی دلیل بازداشت ونگ ویجینگ را اتهامات شخصی اعلام کرده و آن را بی‌ارتباط با هواوی دانستند.

مقامات لهستانی دلیل بازداشت ونگ ویجینگ را اتهامات شخصی اعلام کرده و آن را بی‌ارتباط با هواوی دانستند

هوآوی

هوآوی

هوآوی در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرد، بازداشت آقای ونگ را مایه‌ی بدنامی این شرکت دانست. ماه گذشته نیز منگ وانژو، مدیر مالی هواوی به اتهام همکاری با ایران در بی‌اثر کردن تحریم‌ها در کانادا بازداشت شد. پس از آن، طی اقدامی که از آن به انتقام‌جویی تعبیر شد، دو کانادایی، یکی دیپلمات سابق و دیگری مشاور تجاری، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شدند.

مدت زیادی است که هواوی توسط کشورهای غربی متهم به همکاری با دولت چین برای جاسوسی از این کشورها شده و مورد هجمه قرار گرفته است.

به نظر می رسد که هوآوی روزهای خوبی را تجربه نمی کند و رسانه های خارجی کاملا به دنبال هر روزنه ای برای هجمه آن ها هستند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=24402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰