تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

محمدی: با کمبود وزنه‌برداران مطرح در سبک وزن روبرو هستیم

  • کد خبر : 24772
  • 25 دی 1397 - 6:09

به گزارش جمهوریت ; رییس انجمن وزنه‌برداری معلولان از برگزاری اردوی تیم ملی وزنه‌برداری در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: سعی داریم با رفع خلاء وزنه‌بردار در سبک وزن بهترین تیم را برای مسابقات جهانی قزاقستان آماده و ۸ سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنیم. بابک محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت وزنه […]

به گزارش جمهوریت ;

رییس انجمن وزنه‌برداری معلولان از برگزاری اردوی تیم ملی وزنه‌برداری در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: سعی داریم با رفع خلاء وزنه‌بردار در سبک وزن بهترین تیم را برای مسابقات جهانی قزاقستان آماده و ۸ سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنیم.

بابک محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت وزنه برداران معلول بعد از بازیهای پاراآسیایی جاکارتا و علت تاخیر در برگزاری اردو اظهار کرد: تیم وزنه‌برداری معلولان چون امسال دو رویداد مهم و سنگین از جمله، مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ژاپن برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و بازیهای پاراآسیایی جاکاراتا را پشت سر گذاشت، برای ریکاوری بیشتر وزنه‌برداران و کاهش فشار تمرینات سعی کردیم بعد از جاکارتا برای چند ماهی اردو برگزار نکنیم تا وزنه‌برداران فرصت بیشتری برای استراحت داشته باشند. البته این به آن معنی نیست که در این مدت تمرینی نداشتند بلکه تمرینات خود را به صورت غیرمتمرکز در شهرستانهای خود پیگیری می‌کنند و بزودی نخستین اردوی وزنه‌برداران معلول برای حضور در مسابقات جهانی قزاقستان که تیر سال آینده برای کسب سهمیه ورودی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوست، بهمن ماه برگزار می‌شود و ۳ اردوی دیگر از ابتدای سال ۹۸ آغاز خواهد شد.

وی گفت: هر چند در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ژاپن موفق به کسب ۱۰ سهمیه ورودی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شدیم، اما چون تنها می‌توانیم با ۸ وزنه‌بردار در این بازیها حضور داشته باشیم تلاشمان بر این است که در مسابقات جهانی قزاقستان که دومین دوره کسب سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ است همراه تیم بزرگسالان، جوانان را نیز اعزام کنیم تا وزنه برداران را در این توزنمنت از نظر رکورد مورد ارزیابی قرار دهیم  و در نهایت ۸ وزنه‌بردار برتر را برای پارالمپیک ۲۰۲۰ گزینش کنیم.

رییس انجمن وزنه‌برداری معلولان خاطرنشان کرد: در وزنهای ۴۹ و ۵۴ کیلوگرم هنوز هم دچار خلاء هستیم که امیدوارم با پشتوانه‌سازی که در تیم جوانان زیر ۲۵ سال انجام دادیم این خلاء را تا مسابقات جهانی قزاقستان مرتفع و تیم خوبی را راهی این رقابتها کنیم.

محمدی تصریح کرد: چون سیاست کمیته ملی پارالمپیک تنها اعزام مدال‌آوران طلا به پارالمپیک است، سعی داریم در تمام وزنها ورزشکاران خود را مورد ارزیابی و محک قرار دهیم و کسانی که از نظر رکوردی شانس بالایی برای کسب مدال دارند شناسایی و برای ۲۰۲۰ توکیو روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

وی در پایان از احتمال تغییر در کادر فنی جوانان و بزرگسالان خبر داد و افزود: برای این که بتوانیم بهترین کادر فنی را در اختیار داشته باشیم به احتمال زیاد قبل از برگزاری نخستین اردوی تیم ملی تغییراتی در کادر فنی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=24772

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰