تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

رشد فرهنگ و علم در مسیر تحولات شتابنده است

  • کد خبر : 25260
  • 25 دی 1397 - 19:09

به گزارش جمهوریت ; وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دنیای امروز با رشد شتابنده عرصه فرهنگ و علم مواجه هستیم و مواجهه ما با آن در فضای تحولات شتابنده است. به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی  در آیین تودیع و معارفه محمدرضا مخبر […]

به گزارش جمهوریت ;

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دنیای امروز با رشد شتابنده عرصه فرهنگ و علم مواجه هستیم و مواجهه ما با آن در فضای تحولات شتابنده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی  در آیین تودیع و معارفه محمدرضا مخبر دزفولی دبیر پیشین و سیدسعیدرضا عاملی دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم که این انقلاب دارای میوه‌های بسیاری از جمله دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

او ادامه داد: این شورا از ابتدای شکل گیری دارای سه دوره کاری است. نهادسازی در حوزه  علم و فرهنگ اولین دوره کاری این شورا است. با توجه به اتفاقات آغاز انقلاب، کشور نیاز به نهادسازی های مجدد داشت و شوراها و موسسات جدیدی که ایجاد شد از جمله اقدامات این شورا در این دوره کاری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دوره کاری دوم این شورا تنظیم مقررات و تدوین سیاست‌ها به تناسب نیازهای مقطعی و آینده است. دوره سوم که از ابتدای دبیری آقای مخبردزفولی آغاز شد، ادامه رویکردهای گذشته و رویکردهای جدید برای شکل دهی نقشه‌های جامع در حوزه فرهنگ و علم است تا تصویری جامع از مسیر موجود در آینده خود داشته باشیم.

صالحی همچنین بیان کرد: با این نگاه سندهایی نیز در حوزه‌های علم و فرهنگ شکل گرفت که از آن جمله می توان به سند آموزش و پرورش، سند توسعه هوا فضایی کشور، سند علوم فناوری های سلول های بنیادین و … اشاره کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آقای مخبردزفولی در دوره سوم این شورا نقش مهمی در پیش نیازهای تدوین این سندها و همچنین نزدیک کردن نگاه‌های مختلف به یکدیگر، تصویب مراحل اجرای سند و … داشته‌اند که در آینده علم و فرهنگ ماندگار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه دوره چهارم این شورا با حضور آقای عاملی آغاز می‌شود، افزود: باید ببینیم چگونه می‌توانیم با رشد شتابنده عرصه فرهنگ و علم مواجه می شویم. مواجهه ما با آن در فضای تحولات شتابنده است.

او ادامه داد: به نظر می‌آید فضای مجازی نشان می دهد اتفاقاتی در عرصه علم وفرهنگ در حال رخ دادن است که نمی توانیم با روش‌های گذشته ارتباط بگیریم. یادگیری‌های فردی غیر رسمی در حال جایگزینی روش‌های یادگیری گذشته است.

صالحی بیان کرد: تعلق خاطر آقای عاملی به فضای مجازی، کمک می‌کند تا مدیریت اقتضائی عرصه فرهنگ و علم با این نگاه دنبال شود. تخصص و آشنایی آقای عاملی به مطالعات عرصه جهانی و تجربه‌ها و مهارت‌های علمی ایشان به کمک دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگ می آید تا در تغییر معادلات جهانی ایران اسلامی همچنان مهد و قله علم و فرهنگ باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=25260

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰