تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

کمبود دو هزار و ۵۰۰ نیروی پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • کد خبر : 25363
  • 25 دی 1397 - 22:09
کمبود دو هزار و ۵۰۰ نیروی پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش جمهوریت ; مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: هم اکنون دو هزار و ۵۰۰ پست خالی پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود دارد و یک هزار نفر پرستار در اتاق عمل و هوشبری کمبود داریم. به گزارش ایلنا از مشهد، محمد حسن عزتی خاطرنشان کرد: بر اساس استانداردها به ازای […]

به گزارش جمهوریت ;

کمبود دو هزار و ۵۰۰ نیروی پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: هم اکنون دو هزار و ۵۰۰ پست خالی پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود دارد و یک هزار نفر پرستار در اتاق عمل و هوشبری کمبود داریم.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد حسن عزتی خاطرنشان کرد: بر اساس استانداردها به ازای هر تخت باید ۱.۷ نیروی پرستاری داشته باشیم که بر  اساس این شاخص  کمبود پرستاری  بیشتر است. با توجه به کمبود پرستار سعی می‌شود این کمبودها مدیریت شود و شیفت‌های اجباری برای پرستاران حذف شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه  در حال حاضر ۱۳ هزار نفر در کادر  پرستاری مناطق زیر پوشش این دانشگاه اعم از خصوصی و دولتی در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: هشت هزار نفر از این تعداد در بخش دولتی و بقیه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی فعال هستند. این کادر پرستاری شامل کارشناسان پرستاری، هوشبری، اتاق عمل ، فوریت های پزشکی، بهیار و کمک پرستار هستند.

وی از جذب افزون بر ۱۰۰ کمک پرستار برای رفع کمبودهای پرستاری طی سال‌جاری خبر داد و افزود: مراحل جذب ۸۰۰ پرستار که از طریق آزمون سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرفته شده‌اند، در حال انجام است.

عزتی با اشاره به نقش پرستار در پیشگیری از بیماری‌ها ، آموزش پرستاری و بازتوانی گفت: آموزش خدمات پرستاری در ۳۴  کلینیک سلامت، صدور ۵۵ مجوز برای مشاوره و خدمات پرستاری و صدور پروانه صلاحیت حرفه ای برای بیش از یک‌هزار پرستار از اقدامات در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=25363

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰