تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
11

تاثیر نرخ ارز در گرانی هتل ها

  • کد خبر : 2564
  • 15 مرداد 1397 - 10:00
تاثیر نرخ ارز در گرانی هتل ها

به گزارش جمهوریت؛جمشید حمزه‌زاده رییس جامعه هتلداران ایران  که چندی پیش از تعیین نرخ ارزی برای کرایه هتل‌ها خبر داده بود،  گفت: این اقدام صرفا برای شفاف‌سازی در نرخ اقامت هتل‌های ایران انجام می‌شود، چرا که نوسانات ارزی بلاتکلیفی را برای مسافران خارجی بوجود آورده و آن‌ها را ناراضی کرده است. از طرفی به خاطر تعطیلی صرافی‌ها تبدیل ارز […]

به گزارش جمهوریت؛جمشید حمزه‌زاده رییس جامعه هتلداران ایران  که چندی پیش از تعیین نرخ ارزی برای کرایه هتل‌ها خبر داده بود،  گفت: این اقدام صرفا برای شفاف‌سازی در نرخ اقامت هتل‌های ایران انجام می‌شود، چرا که نوسانات ارزی بلاتکلیفی را برای مسافران خارجی بوجود آورده و آن‌ها را ناراضی کرده است. از طرفی به خاطر تعطیلی صرافی‌ها تبدیل ارز به ریال محدودیت و ممنوعیت‌هایی را برای خارجی‌ها به‌وجود آورده. در این شرایط متاسفانه بعضی از کارکنان هتل‌ها شخصا به تبدیل ارز مسافران اقدام می‌کنند که ابهاماتی را پیش آورده است.

به گفته او، هتل‌ها معمولا ارز مسافر را براساس نرخ اعلامی بانک مرکزی به ریال تبدیل می‌کنند، اما گردشگر وقتی در جریان مابه‌تفاوت نرخ آن با بازار آزاد قرار می‌گیرد دچار سوءتفاهم و بی‌اعتمادی می‌شود که ما برای جلوگیری از ابهامات بیشتر، تعیین نرخ ارزی را در کنار قیمت ریالی برای کرایه اتاق هتل‌ها پیشنهاد کردیم که البته این طرح هنوز درحال مطالعه است و باید پس از مشخص شدن زوایا و جزئیات بیشتر، با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به توافق رسید.

او درباره احتمال افزایش قیمت کرایه اتاق در هتل‌های ایران پس از دونرخی شدن، اظهار کرد: این اتفاق رخ نمی‌دهد، ضمن این‌که قیمت ریالی اتاق‌ها قرار نیست تغییر کند. ما فقط نرخ ریالی موجود را با توجه به قیمت ارز دولتی (در بانک مرکزی) به دلار یا یورو تبدیل می‌کنیم، مشابه تابلوی قیمتی که در هتل‌های سایر کشورها وجود دارد.

حمزه‌زاده تاکید کرد: نرخ‌های ارزی با توجه به اقتضاء کشور تعیین خواهد شد، طبیعتا ما نمی‌توانیم هتل‌هایمان را با لندن، پاریس و یا حتی ترکیه مقایسه کنیم، اما برای شفاف‌سازی و جلب نظر مهمانان خارجی بهتر است این تغییرات را اعمال کنیم تا مسافر خارجی از سردرگمی نجات یابد.

وی درباره‌ی اقدام برخی هتل‌ها که اتاق‌هایشان را همین حالا هم دلاری کرایه می‌دهند و هنگام تبدیل ارز به ریال، قیمت آن را دو تا سه برابر بیشتر از نرخ معمول افزایش می‌دهند، گفت: این اقدام تخلف است. اگر ما کرایه‌های اتاق هتل‌ها را ارزی کنیم، همان قیمت ریالی را با توجه به نرخ بانک مرکزی به ارز تبدیل می‌کنیم. کرایه اتاق نباید بیشتر از نرخ ریالی آن باشد.

حمزه‌زاده درباره تکلیف آژانس‌های ایرانی واردکننده توریست به کشور که هتل‌ها، کرایه‌های آن‌ها را نیز ارزی حساب می‌کنند، بیان کرد: قطعا در زمان تعیین راه‌حل و ضوابط، شرایط آژانس‌های ایرانی که گردشگر خارجی وارد می‌کنند را در نظر می‌گیریم، این طرح فعلا در حد پیشنهاد است که باید جلسات کارشناسی برای آن برگزار شود تا به نتیجه برسد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=2564

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰