تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2

ویژگی‌های اخلاقی “آیت‌الله سبحانی” از زبان رییس دانشگاه معارف اسلامی

  • کد خبر : 26229
  • 27 دی 1397 - 14:35

به گزارش جمهوریت ; رییس دانشگاه معارف اسلامی طی سخنرانی در “همایش ملی بررسی اندیشه‌های آیت‌الله سبحانی در تبریز”، ویژگی‌های برجسته اخلاقی او را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام روح الله شاکری گفت: سخن گفتن از آیت‌الله سبحانی، به دلیل ذوالفنون بودن ایشان، آسان نیست و ایشان کسی هستند که بدون […]

به گزارش جمهوریت ;

رییس دانشگاه معارف اسلامی طی سخنرانی در “همایش ملی بررسی اندیشه‌های آیت‌الله سبحانی در تبریز”، ویژگی‌های برجسته اخلاقی او را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام روح الله شاکری گفت: سخن گفتن از آیت‌الله سبحانی، به دلیل ذوالفنون بودن ایشان، آسان نیست و ایشان کسی هستند که بدون تبلیغ کارهای زیادی کرده‌اند.

وی افزود: پرکاری، مطالعه زیاد و نظم فوق العاده از ویژگی‌های ایشان است، زمانی که شاگرد ایشان بودم، حداکثر استفاده را از زمان می‌کردند، امروز جهان تشیع و اسلام نیاز دارد تا ما در عرصه علمی پرتلاش باشیم.

وی ادامه داد: منش، روش، نوع تالیفات، تنوع ابزاری و علمی استاد، نشان داد که ایشان مخاطب را شناخته و برای نیاز مخاطب نوشته‌اند.

شاکری با اشاره به بنیان نهادن علم کلام توسط آیت‌الله سبحانی، بیان کرد: در ابتدای دهه هفتاد که برخی شبهات دانشگاه‌های را ما در می‌نوردید، ایشان علم کلام را بنا نهادند، امروز بیش از ۱۵۰۰ طلبه در حال فارغ‌التحصیلی از علمی هستند که ایشان بنا نهاد.

وی با بیان این که آیت‌الله سبحانی همواره به شاگردانش اهمیت می‌داد، گفت: ایشان نه تنها پاسخگوی مشکلات بودند، بلکه زمینه را هم برای پرسیدن اشکالات فراهم می‌کردند، امروز هم اگر یکی از شاگردانشان، کتابی بنویسند، مقدمه‌ای برای آن می‌نویسند.

رییس دانشگاه معارف اسلامی تاکید کرد: ایشان در تمامی کنفرانس‌ها صرف نظر از سطح علمی، شرکت می‌کردند و به دلیل پاسخگویی به شبهات، شهرت ایشان جهانی بوده و محدود به مرزهای ما نیست، از این رو بهتر بود این همایش در سطح ملی برگزار می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اساتید و عالمان حوزه علمیه، فنون علمی ایشان را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=26229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰