تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

ژاپن با موفقیت از موشک اپسیلون با هفت ماهواره استفاده کرد

  • کد خبر : 27762
  • 30 دی 1397 - 17:35

به گزارش جمهوریت ; به گزارش ایسنا؛ در این پرواز موشک اپسیلون-۴ هفت ماهواره را حمل می‌کرد. موشک در حدود ۵۰ دقیقه پس از پرتاب، موفق به قرار دادن این مجموعه ماهواره‌ها در مداری به ارتفاع ۵۱۴ کیلومتر گردید. این ماهواره‌ها مجموعه‌ای از دستگاه‌های تجربی هستند که توسط شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها طراحی و ساخته […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش ایسنا؛ در این پرواز موشک اپسیلون-۴ هفت ماهواره را حمل می‌کرد. موشک در حدود ۵۰ دقیقه پس از پرتاب، موفق به قرار دادن این مجموعه ماهواره‌ها در مداری به ارتفاع ۵۱۴ کیلومتر گردید.

این ماهواره‌ها مجموعه‌ای از دستگاه‌های تجربی هستند که توسط شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها طراحی و ساخته شده‌اند و قرار است کارهای مختلفی را به انجام برسانند که از جمله می‌توان تجهیزات فناوری‌های اپتیک از جمله دوربین، قطعات تجاری و برخی وسایل آزمایشی طراحی شده توسط دانشجویان را نام برد. یکی از جالب‌ترین آنها ماهواره‌ای است که قادر به تولید ذرات خاصی مشابه سنگ‌های آسمانی در حال سقوط است. انتظار می‌رود که روند این آزمایش از زمین مشاهده و رصد شود.

سازمان فضایی ژاپن برای حضور بخش خصوصی در اکتشاف‌های فضایی تلاش می‌کند و امیدوار است بتواند با تشویق عملی آنها، دامنه فعالیت فناوری فضایی را در این کشور گسترش دهد.

هزینه پرتاب اخیر حدود ۵٫۵ میلیارد ین یا تقریبا ۵۰ میلیون دلار بود. این چهارمین پرتاب این نوع موشک بود و اولین باری است که اپسیلون چند ماهواره را حمل کرده است. پرتاب قبلی اپسیلون برای در مدار قرار دادن ماهواره آسنارو-۲ در ماه ژانویه سال گذشته بود که برای مشاهده سطح زمین کاربرد دارد.

سازمان فضایی ژاپن امیدوار است با استفاده از موشک اپسیلون و حمل دستگاه‌های کوچک به مدار، خود را از هزینه‌های سنگین موشک اچ-۲ خلاص کند. در حال حاضر ژاپن در برنامه فضایی خود عمدتا از موشک اچ-۲ استفاده می‌کند که هر بار پرتاب آن ۱۰ میلیارد ین(۹۰ میلیون دلار) هزینه در بر دارد که بسیار گران‌تر از همتایان جهانی آن است. این سازمان قصد دارد با جایگزین کردن اپسیلون استفاده از آن را تا سال ۲۰۲۳ لغو کند، زمانی که توسعه موشک نسل بعدی گروه اچ به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=27762

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰