تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

نماینده حماس در همایش «غزه نماد مقاومت»: اقدامات بین‌المللی صهیونیست‌ها برای خلع سلاح مقاومت است

  • کد خبر : 28082
  • 01 بهمن 1397 - 10:09

به گزارش جمهوریت ; به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خالد قدومی مسئول دفتر جنبش اسلامی فلسطین، حماس، ضمن تشکر از سرکار خانم مصطفوی، دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین و دکتر عباس خامه یار، معاون بین‌الملل و مسئول کمیته فلسطین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بابت برگزاری همایش «غزه نماد مقاومت»، در سخنانی […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خالد قدومی مسئول دفتر جنبش اسلامی فلسطین، حماس، ضمن تشکر از سرکار خانم مصطفوی، دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین و دکتر عباس خامه یار، معاون بین‌الملل و مسئول کمیته فلسطین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بابت برگزاری همایش «غزه نماد مقاومت»، در سخنانی که در نهمین همایش «غزه نماد مقاومت» ایراد کرد دو موضوع، راهپیمایی بازگشت و چالش‌های بین‌المللی و دیپلماتیک فرا روی مقاومت را مورد بحث قرار داد.

قدومی در بخش نخست سخنان خود با اشاره اهداف راهپیمایی بازگشت گفت: راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره، با هدف حمایت از مقابله با طرح‌های نفوذ، عادی سازی روابط و انتقال سفارت به قدس شکل گرفت. این راهپیمایی در ابتدا برای اعتراض به انتقال سفارت آغاز شد و تا امروز ادامه داشته و ادامه خواهد یافت‌.

او در بخش دوم سخنان خود به چالش‌های بین‌المللی فراروی مقاومت اشاره کرد و گفت: در رژیم صهیونیستی افرادی هستند که مدعی هستند از راه حل‌های مسالمت آمیز می خواهند مسئله فلسطین را حل کنند و به جامعه بین‌المللی مراجعه کرده‌اند، اما با همین ادعا در حال جنایت در فلسطین هستند. 

نماینده حماس در ایران با اشاره به سابقه سیاه صهیونیست‌ها در عرصه بین‌الملل افزود: جنایت اصلی در تصویب قطعنامه ۱۸۱ صورت گرفت و پس از آن رژیم صهیونیستی هیچ یک از قطعنامه‌های مرتبط با فلسطین را به رسمیت نشناخت. 

مسئول دفتر حماس در تهران، فعالیت امروز صهیونیست‌ها در فضای بین‌الملل را فریبکارانه خواند و گفت: تمام تلاش‌های بین‌المللی با هدف خلع سلاح مقاومت صورت می‌گیرد. 

او ضمن دفاع از حق به کارگیری سلاح توسط مقاومت، استفاده از سلاح را هدف ندانست و گفت: هدف مقاومت صرف به کارگیری سلاح نیست بلکه سلاح وسیله کارآمدی برای گرفتن حقوق ملت ما است. 

او با اعتراض به روابط برخی کشورهای عربی و مسلمان با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: قدر مسلم تاریخ هرگز کسانی را که با عادی سازی روابط بر کودکان فلسطین از پشت خنجر زدند فراموش نخواهد کرد. ما ملت فلسطین ملتی دوستدار زیستن در امنیت و آرامش هستیم و ممکن نیست از سلاح مقاومت دست بکشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=28082

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰