تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

تحقیق از تیم ترامپ در مورد ارتباط با انجمن ملی اسلحه و روسیه

  • کد خبر : 29147
  • 03 بهمن 1397 - 10:09

به گزارش جمهوریت ; بر اساس گزارش‌ها، دفتر بازرس ویژه رسیدگی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا در حال بررسی ارتباط کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با “انجمن ملی اسلحه” در انتخابات ۲۰۱۶ است. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، سم نانبرگ، از مسئولان کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به […]

به گزارش جمهوریت ;

بر اساس گزارش‌ها، دفتر بازرس ویژه رسیدگی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا در حال بررسی ارتباط کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با “انجمن ملی اسلحه” در انتخابات ۲۰۱۶ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، سم نانبرگ، از مسئولان کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به سی ان ان گفت که تیم تحقیقاتی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به دنبال دلایلی بود که منجر به حضور ترامپ در مجمع سالانه گروه انجمن ملی اسلحه در سال ۲۰۱۵ و سخنرانی او در مورد نامزد شدنش در انتخابات شد.

نانبرگ به این پایگاه خبری گفت: هنگامی که من توسط دفتر مولر مورد پرسش قرار گرفتم آنها از من درمورد کمپین انتخاباتی ترامپ و ارتباطش با انجمن ملی اسلحه پرسیدند.

سی ان ان همچنین گزارش داد که دفتر مولر بعد از مصاحبه با نانبرگ در حال کاوش و جست و جو در این سازمان بوده‌اند.

اما با اینحال منبعی به سی ان ان خبر داده است که ترامپ در سوالاتی که توسط مولر برای پاسخگویی او فرستاده شده بود به هیچ وجه در مورد در ارتباط بودن با انجمن ملی اسلحه تحت فشار قرار نگرفته بوده است.

ترامپ ۲۰۱۵ در مجمع انجمن ملی اسلحه در ایالت تنسی صحبت کرد و توافق حفظ حقوق این انجمن را مه ۲۰۱۵ تایید کرد. براساس گزارش‌ها این گروه بیش از ۳۰ میلیون دلار در حمایت از ترامپ در انتخابات هزینه کرد.

انجمن ملی اسلحه به دلیل ارتباطش با روسیه زیر ذره بین است.

پرسش‌ها در مورد قراردادهای احتمالی این گروه با روسیه بعد از اینکه سال گذشته ماریا بوتینا، یک زن روس و فعال در زمینه داشتن تسلیحات به اتهام حضور در آمریکا به عنوان یک مامور ثبت نشده روسیه دستگیر شد، افزایش یافته است. او ماه گذشته اتهام خود مبنی بر دست داشتن در توطئه علیه آمریکا را پذیرفت.

بوتینا در دادگاه واشنگتن اقرار کرد که او به همراه یک آمریکایی توافق کردند تا تحت جهت گیری دولت روسیه ارتباطات غیر رسمی با افرادی برقرار کنند که می‌توانند بر روی انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا نفوذ داشته باشند.

بوتینا دستیار سابق الکساندر تورخین، قائم مقام بانک مرکزی روسیه است که کمیته قضایی دموکرات‌های سنا او را متهم به انتقال پول روسیه از طریق انجمن ملی اسلحه به کمپین ترامپ کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=29147

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰