تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
3

اجرای طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایری ‌در دستور کار دولت

  • کد خبر : 29674
  • 04 بهمن 1397 - 10:08

به گزارش جمهوریت ; ‌معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشورگفت: خدمات انجام شده در کشور متعلق به روستاهای خاصی نبوده بلکه مربوط به کل نظام است. ‌‌به گزارش ایسنا، ‌محمد امید در بازدید از مناطق محروم و مرزی خراسان شمالی در جمع مردم روستای دالنجان کردیه فاروج گفت: در روستاها بعد از پیروزی انقلاب […]

به گزارش جمهوریت ;

‌معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشورگفت: خدمات انجام شده در کشور متعلق به روستاهای خاصی نبوده بلکه مربوط به کل نظام است.

‌‌به گزارش ایسنا، ‌محمد امید در بازدید از مناطق محروم و مرزی خراسان شمالی در جمع مردم روستای دالنجان کردیه فاروج گفت: در روستاها بعد از پیروزی انقلاب اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که در نوع خود نمونه و بی نظیر بوده است.

وی افزود: ایران از بسیاری از استانداردهای موجود نسبت به کشورهای پیشرفته در بحث زیرساخت های روستاها و مناطق محروم جلوتر است.

امید ادامه داد: در حال حاضر برق رسانی به ‌روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام و پروژه های آبرسانی در بیش از ۸۰ و راه به بیش از ۸۶ درصد از روستاها انجام شده است.

وی اظهار کرد: اما یک خلأیی را دولت دوازدهم در روستاها احساس کرد که آن بحث اشتغال روستایی بوده است و به همین دلیل اجرای طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایری را در دستور کار خود قرار داد.

امید تصریح کرد: در همین راستا از محل صندوق توسعه ملی رقم ۱٫۵ میلیارد دلار را در نظر و در اختیار اشتغال روستاییان قرار گرفت.

‌محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این بازدید در پاسخ به یکی از گلایه های روستاییان مبنی بر اینکه برخی از بانک ها در قبول تضامین بهانه تراشی می کنند، گفت: مسئولان بانک ها باید در چارچوب آیین‌نامه و مقررات باید عمل کنند و هیچ یک از آن ها حق ندارد به صورت سلیقه ای رفتار کنند.

وی افزود: روستاییان بیایند در قالب تشکیل تعاونی، نهاد و شرکت سهامی طرح های اشتغال پایدار روستایی را در روستاهای خود انجام و اشتغال را رونق دهند.

شجاعی در ارتباط با روستای نمونه گردشگری ایوب در شهرستان بجنورد اظهار کرد: طرح توسعه گردشگری این روستا آماده است و تا پایان سال رقم ۱۵۰ میلیون تومان در آنجا هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف نیز طرح توسعه استخر آب گرم این منطقه را آغاز کرده است.

نماینده عالی دولت در استان در ارتباط با منازل مستقر در قسمت پایین روستای دالنجان کردیه در شهرستان فاروج بیان کرد: انتقال سایر منازل مسکونی از قسمت پایینی این روستا به قسمت های بالایی انجام خواهد شد.

وی توضیح داد: این امر با اعطای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی بنیاد مسکن که نرخ بهره آن ها نیز بسیار اندک است، انجام می شود.

گفتنی است طی این جلسه مقرر شد تا طی هفته آینده جلساتی در خصوص رفع مشکلات روستاهای شهرستان شیروان و فاروج برگزار شود و راه حل هایی برای حل مشکلاتی همچون آب آشامیدنی روستاها و … تدبیر شود.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=29674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰