تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

قیمت نهایی هن تنگ X5 و هن تنگ X7 اعلام شد

  • کد خبر : 29724
  • 04 بهمن 1397 - 12:04
قیمت نهایی هن تنگ X5 و هن تنگ X7 اعلام شد

به گزارش جمهوریت ; عظیم خودرو به‌عنوان نماینده رسمی مونتاژ و فروش محصولات هن تنگ چین در ایران، قیمت قطعی شاسی‌بلندهای X5 و X7 را اعلام کرد. براساس اعلامیه‌ی رسمی شرکت عظیم خودرو، هن تنگ X5 با قیمت نهایی ۲۳۹ میلیون تومان پیش‌فروش خواهد شد. مدل بزرگ‌تر با نام هن تنگ X7 هم، ۲۹۹ میلیون تومان قیمت […]

به گزارش جمهوریت ;

عظیم خودرو به‌عنوان نماینده رسمی مونتاژ و فروش محصولات هن تنگ چین در ایران، قیمت قطعی شاسی‌بلندهای X5 و X7 را اعلام کرد.

براساس اعلامیه‌ی رسمی شرکت عظیم خودرو، هن تنگ X5 با قیمت نهایی ۲۳۹ میلیون تومان پیش‌فروش خواهد شد. مدل بزرگ‌تر با نام هن تنگ X7 هم، ۲۹۹ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. بابک وطنخواه، مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو، امروز اعلام کرد:

مقاله‌های مرتبط:

این قیمت‌گذاری متناسب با نرخ ارزی که پس از تصمیمات اقتصادی اتخاذشده توسط دولت (ارز غیر دولتی به قطعات منفصله خودروهای تولیدی CKD) تعلق گرفته و همچنین آخرین تغییرات نرخ تعرفه‌ای و سایر پارامترهای مرتبط مد نظر قرار گرفته شده است و نهایتاً با قیمت اعلامی که به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ارسال می‌شود، قابل دفاع خواهد بود.

Hanteng X5

هن‌تنگ X5، ابعادی نزدیک به هیوندای توسان دارد و در کشور چین، صرفا با یک نوع پیشرانه عرضه می‌شود. این کراس‌اور کامپکت، موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۵۴ اسب‌بخار دارد که در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه به حداکثر خود می‌رسد. هن‌تنگ X5، نهایت گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر را از ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند تا روی کاغذ، شتاب‌گیری قابل قبولی از دورهای پایین داشته باشد. این کراس‌اور، صرفا با جعبه‌دنده اتوماتیک CVT و سیستم انتقال نیروی دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و بنا به ادعای شرکت واردکننده، میانگین مصرف سوخت ۷.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، استاندارد آلایندگی یورو ۵ و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. اطلاعات دقیقی از زمان‌ سرعت‌گیری هن‌تنگ X5 در تست صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت وجود ندارد، اما باتوجه‌به وزن خالص ۱۴۹۸ کیلوگرم، پیشرانه‌ی ۱۵۴ اسب‌بخار و جعبه‌دنده CVT، می‌توان مطمئن بود که در زمانی حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

Hanteng X7

هن‌تنگ X7، کراس‌اور سایز متوسط شرکت سازنده محسوب می‌شود و از نظر ابعاد، نزدیک به هیوندای سانتافه است. این خودرو با موتور توربوشارژ ۲ لیتری، قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند و نهایت گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را از دور موتور ۲۴۰۰ تا ۴۴۰۰ دور بر دقیقه، تأمین خواهد کرد. هن‌تنگ X7 هم، صرفا به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود؛ اما نمونه‌های وارداتی به ایران دارای جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ سرعته مجهز به دبل کلاچ هستند. این کراس‌اور بنا به ادعای شرکت وارکننده، میانگین مصرف سوخت ۸.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، استاندارد آلایندگی یورو ۵ و نهایت سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. اطلاعات دقیقی از زمان‌ سرعت‌گیری هن‌تنگ X7 در تست صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت وجود ندارد، اما باتوجه‌به وزن خالص ۱۶۸۵ کیلوگرم، پیشرانه‌ی ۱۹۰ اسب‌بخار و جعبه‌دنده دبل کلاچ، می‌توان احتمال داد در زمانی حدود ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. لازم به توضیح است، هن‌تنگ X7 در چین با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۵۰ اسب‌بخار هم عرضه می‌شود.

Hanteng X5

تمامی محصولات هن تنگ، مجهز به ۴ ایربگ برای سرنشینان جلو به‌صورت استاندارد هستند و در نسخه‌ی لاکچری، با ۲ کیسه‌هوای اضافی در فضای جانبی ارائه می‌شوند. حسگر برخورد از پشت خودرو، نشان‌دهنده‌ی فشار باد لاستیک‌ها، جایگاه نصب صندلی کودک (Iso Fix)، ترمز ضدقفل (ABS) و توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BOS)، فناوری کنترل پایداری (ESC)، حفظ خودرو در سربالایی (HAC) و سرپایینی (HDC) در تمامی مدل‌های هن‌تنگ وجود دارند.

ارزان‌ترین نسخه‌ی X5 در بازار چین ۶۰ هزار یوآن (حدود ۹ هزار دلار) قیمت‌گذاری شده و برای کامل‌ترین مدل، ۱۰۷ هزار یوآن (نزدیک به ۱۶ هزار دلار) پرداخت می‌شود. هن‌تنگ X7 هم، قیمت ۱۲۰ هزار یوآن (۱۸ هزار دلار) دارد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=29724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰