تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
13

“آمریکا” آغاز گر جنگ جهانی سوم: جبهه متحد ایران و ترکیه و چین در مقابل ترامپ خواهد ایستاد؟

  • کد خبر : 3007
  • 21 مرداد 1397 - 13:38
“آمریکا” آغاز گر جنگ جهانی سوم: جبهه متحد ایران و ترکیه و چین در مقابل ترامپ خواهد ایستاد؟

به گزارش جمهوریت ؛ اکسپرس در تحلیلی پیرامون جنگ جدید تجاری در جهان نوشت: جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در این باره به ترامپ هشدار داد که او با اقداماتش در حال متحد کردن جهان علیه خودش است. در واقع او معتقد است اعمال تحریم های نفتی جدید آمریکا بر ایران نتیجه ای نخواهد داشت […]

به گزارش جمهوریت ؛ اکسپرس در تحلیلی پیرامون جنگ جدید تجاری در جهان نوشت: جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در این باره به ترامپ هشدار داد که او با اقداماتش در حال متحد کردن جهان علیه خودش است. در واقع او معتقد است اعمال تحریم های نفتی جدید آمریکا بر ایران نتیجه ای نخواهد داشت و محکوم به شکست است.

ظریف در ادامه اقدامات آمریکا علیه متحد خودش در ناتو را شرم آور خواند و افزود: ایالات متحده آمریکا به تحریم و فشار اعتیاد دارد و برای وادار کردن جهان به انجام کار مورد نظر خودش از  این ابزار بر علیه تمام جهان استفاده می کند.
ظریف همچنین وعده داد که ایران به مانند همه این سال ها در کنار همسایه خود خواهد ماند و ترامپ به زودی پاسخ مناسبی دریافت خواهد نمود.
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه نیز در اظهاراتی شبیه به ظریف گفت: تحریم های آمریکا قوانین تجارت بین المللی را نقض می کند. همچنین تمام اقدامات آمریکا علیه ترکیه به زودی پاسخ داده خواهد شد و دولت ترکیه در حال بررسی گزینه های خود است.
در هفته گذشته پس از آنکه ترامپ تعرفه واردات آلمینیوم از ترکیه را به میزان ۳۰ درصد افزایش داد تنش بین دو کشور به بالاترین میزان طی سال های اخیر رسید. این در حالی است که ترکیه اعلام کرده به تجارت با ایران ادامه خواهد داد بنابراین باید منتظر تحریم های بیشتر هم باشد.
اقدامات اخیر ترامپ علیه ترکیه باعث شد که ارزش لیر در این کشور با افت چشمگیری رو به رو شود و باعث شد از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ درصد ارزش خود را از دست بدهد.
بانک مرکزی اروپا نیز هشدار داده است که اعمال این تحریم های ضربه ای بزرگ به قوانین تجارت جهانی است و سقوط ارزش لیر به همه کشورها آسیب خواهد زد. اکنون به نظر می رسد آمریکا با اعمال تحریم و تعرفه علیه بسیاری از کشورها جنگ جهانی جدید را آغاز کرده کرده است.
با این شرایط به زودی باید منتظر شکل گیری جبهه جدیدی با حضور کشورهایی مثل ایران، تکیه و چین علیه آمریکا باشیم.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=3007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰