تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

BOE جایگاه ال جی در تولید پنل ‌های امولد برای میت ۲۰ پرو را مال خود کرد

  • کد خبر : 30190
  • 05 بهمن 1397 - 14:34
BOE جایگاه ال جی در تولید پنل ‌های امولد برای میت ۲۰ پرو را مال خود کرد

به گزارش جمهوریت ; کمپانی کمپانی چینی BOE موفق شده است جایگاه ال جی در تامین پنل‌ های امولد برای هواوی میت ۲۰ پرو را از چنگ این کمپانی کره‌ای درآورد. BOE بزرگترین تولید کننده پنل‌های نمایشگر امولد در کشور چین محسوب می‌شود و به تازگی موفق شده است جایگاه ال جی در تامین نمایشگرهای […]

به گزارش جمهوریت ;

کمپانی کمپانی چینی BOE موفق شده است جایگاه ال جی در تامین پنل‌ های امولد برای هواوی میت ۲۰ پرو را از چنگ این کمپانی کره‌ای درآورد.

BOE بزرگترین تولید کننده پنل‌های نمایشگر امولد در کشور چین محسوب می‌شود و به تازگی موفق شده است جایگاه ال جی در تامین نمایشگرهای امولد هواوی میت ۲۰ پرو را از آن خود کند؛ طبق گفته‌های کارشناسان، BOE در حال نزدیک شدن به جایگاه سامسونگ است و برنامه دارد سرمایه‌گذاری عظیم ۶.۸۶ میلیارد دلاری را برای راه‌اندازی خط تولید سوم خود انجام دهد که ۴۸ هزار واحد بیشتر را به ظرفیت تولید نمایشگرهای قابل انعطاف نسل ششم این کمپانی اضافه خواهد کرد.

تا سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ نرخ بهره‌وری تولید نمایشگرهای امولد کمپانی BOE تنها ۱۰ درصد بوده و این به معنای آن است که از هر ۱۰ پنل تولید شده تنها یکی از آنها از قابل استفاده بوده است. اما این آمار در سه ماهه‌ی چهارم امسال به ۳۰ درصد رسیده است و قرار است تا پایان سال جاری میلادی به ۵۰ درصد برسد.

این آمار بهره‌وری در قیمت تمام شده‌ی پنل‌ها تاثیر مستقیم دارد. در دوره سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ کمپانی BOE تخمین زده بود که برای تولید پنل امولد با رزولوشن کواد اچ ادی پلاس و با ابعاد ۶.۳۹ اینچی لازم است که ۸۰ دلار هزینه کند و این در حالی است که سامسونگ برای تولید همان پنل تنها ۶۰ دلار هزینه می‌کرد. هرچند بهبود این آمار و فاکتورهای دیگر به BOE کمک کرده است که هزینه‌های تولید را کاهش دهد تا بتواند به آمارهای سامسونگ نزدیک شود و حتی آن را شکست دهد و این آماری است که کارشناسان حوزه‌ی تامین نمایشگرهای کشور چین آن را تایید کرده‌اند.

BOE جایگاه ال جی در تولید پنل‌های امولد برای میت 20 پرو را مال خود کرد

کمپانی BOE متخصصانی را از کشور کره به استخدام خود درآورده است تا بتواند این آمار بهره‌وری را افزایش دهد. با کمک کارشناسان آنها موفق شدند که در جریان سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ یک میلیون پنل برای مشتریان خود ارسال کنند. این در حالی است که در دوره سه ماهه قبل از آن، آنها تنها در هر ماه ۳۰ هزار پنل می‌توانستند به مشتریان خود بفروشند.

شما احتمالا محصولات کمپانی BOE را قبلا هم دیده‌اید؛ پنل‌های نسل ششم امولد این کمپانی برای اولین بار در میت ۱۰ پرو نمایش داده شده‌اند و حالا این برند چینی موفق شده است به بزرگترین تامین‌کننده پنل‌های میت ۲۰ پرو تبدیل شود و کمپانی ال‌جی را کنار بگذارد. گفته شده که برخی از پنل های ال جی با مشکلات فنی متعددی مواجه شد‌ه‌اند که پنل‌های کمپانی BOE این مشکلات را نداشته‌اند.

کاهش فروش آیفون‌های اپل و ضرر هنگفت Japan Display

BOE جایگاه ال جی در تولید پنل‌های امولد برای میت 20 پرو را مال خود کرد

در همین حال کمپانی تولید نمایشگر Japan Display نیز با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم کرده است، زیرا آیفون ایکس آر توانسته است موفقیت چندانی در بازار کسب کند و از آنجایی که در حدود نصف درآمد این کمپانی از فروش پنل‌های ال سی دی به اپل تامین می‌شود، درآمد آنها کاملا کاهش یافته است.

اپل در روزهای گذشته سفارش‌های خود برای تامین پنل‌های ال سی دی را کاهش داده است و حتی گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه از سال آینده قصد دارد پنل‌های امولد را به طور کامل جایگزین ال سی دی‌ کند.

کمپانی ژاپن دیسپلی طبق گزارش‌ها در حال صحبت با شرکت مالی اعتباری Silk Road چین بوده است تا بتواند مشکلات خود را جبران کند، که البته این موسسه درخواست ژاپن دیسپلی را رد کرده است. همچنین این پرند ژاپنی در حال برقراری ارتباط با تولید‌کننده‌ی پنل‌های لمسی کشور تایوان یعنی هلدینگ TPK این بوده است تا آنها با سرمایه‌گذاری‌های خود ژاپن دیسپلی را از ورشکستگی نجات دهند. JDI در گذشته نیز سرمایه‌گذاری‌هایی از جانب موسسه مالی دولتی INCJ در کشور ژاپن دریافت کرده بود که در حال حاضر ۲۵ درصد سهام ژاپن دیسپلی را در اختیار دارد. در سال ۲۰۱۶ موسسه INCJ وارد یک جنگ سرمایه‌گذاری با کمپانی فاکسکان برای تصاحب شرکت شارپ شد. کمپانی BOE و چند شرکت چینی دیگر پیش از آن قصد داشتند که در ژاپن دیسپلی سرمایه‌گذاری کنند، اما این جنگ باعث شد که آنها نیز از تصمیم خود منصرف شوند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=30190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰