تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

سیدافقهی: جریان شیعه انگلیسی در پی مرجعیت‌تراشی و تضعیف جایگاه ولایت فقیه است

  • کد خبر : 30632
  • 06 بهمن 1397 - 11:48

به گزارش جمهوریت ، به گزارش خبرنگار حوزه فعالیت‌های دینی، سیدهادی سیدافقهی پژوهشگر امور خاورمیانه، صبح امروز در نشست «جریان‌های فرقه‌ای و آینده وحدت در جهان اسلام» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در بیوت مراجع شیعه گفت: امروز در حوزه‌های علمی، اجتماعی، معرفتی و فرهنگی حوزه‌های علمیه شاهد […]

به گزارش جمهوریت ،

به گزارش خبرنگار حوزه فعالیت‌های دینی، سیدهادی سیدافقهی پژوهشگر امور خاورمیانه، صبح امروز در نشست «جریان‌های فرقه‌ای و آینده وحدت در جهان اسلام» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در بیوت مراجع شیعه گفت: امروز در حوزه‌های علمی، اجتماعی، معرفتی و فرهنگی حوزه‌های علمیه شاهد نفوذ دشمن هستیم. چیزی که امروز با عنوان شیعه انگلیسی مطرح می‌شود.

وی افزود: اینکه رهبر انقلاب در سخنرانی‌های متعددشان درباره جزیی‌ترین مسائل شیعه انگلیسی را مطرح و راهبردهایی را بیان می‌کنند، نشان از خطر نفوذ در بیوت مراجع دارد.

سیدافقهی با تاکید بر اینکه این نفوذ در بیوت مراجع هست نه خود مراجع، خاطرنشان کرد: بعد از تحریم تنباکو توسط آیت الله میرزای شیرازی و حمایت مردم از مرجعیت، ایشان گریستند. وقتی علت را پرسیدند، بیان داشتند که امروز دشمن قدرت مرجعیت را فهمید و از این به بعد تلاش می‌کند که این قدرت را از بین ببرد.

وی ادامه داد: حضرت امام هم در بیاناتشان به این موضوع اشاره داشتند که حوزه‌های علمیه مواظب این خطر باشند. آیت‌الله سیدصادق شیرازی به دنبال مرجعیت‌تراشی است و در رسانه‌ها و کانال‌های خود، ستون انقلاب یعنی ولایت فقیه را هدف قرار داده است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: دشمن در چندین وجهه اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، مالی، فنی و الکترونیکی هجمه‌هایی را علیه حوزه‌های علمیه آغاز کرده است و ما باید برای هرکدام راهکار و نحوه برخورد داشته باشیم.

وی ادامه داد: دشمن در سه حوزه بیوت شیعی، درون اسلام و برون اسلام را مورد هدف قرار داده است و می‌خواهد گفتمان نورانی و ارزشمند انقلاب اسلامی را به حاشیه بکشاند و با ظهور داعش و القاعده منطق خشن و اندیشه‌ای منحرف از سوی نیروهای جوان وهابی، تکفیری و سلفی مبانی اندیشه‌ای انقلاب را تحت شعاع قرار دهد.

سیدافقهی علت پیروزی امام خمینی را استفاده از رابطه مرجعیت و تقلید دانست و گفت: یک رابطه ارگانیک، شرعی و مستحکم میان مرجع و مقلد وجود دارد که دشمن درصدد تخریب این رابطه است و به همین دلیل به دنبال مرجعیت‌تراشی است تا از این طریق به اسلام شیعی ضربه بزند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=30632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰