تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

از اجرای راه‌آهن شیراز – بوشهر چه خبر؟

  • کد خبر : 30871
  • 06 بهمن 1397 - 19:09

به گزارش جمهوریت ; معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیشترین تعداد پروژه های زیرساختی اعم از آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی، راه روستایی و راه آهن در کشور در استان فارس در دست اجرا است. به گزارش ایسنا، خیرالله خادمی شنبه ۶ بهمن در جلسه هماهنگی پروژه‌های راهسازی فارس، گفت: اکنون در بخش […]

به گزارش جمهوریت ;

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیشترین تعداد پروژه های زیرساختی اعم از آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی، راه روستایی و راه آهن در کشور در استان فارس در دست اجرا است.

به گزارش ایسنا، خیرالله خادمی شنبه ۶ بهمن در جلسه هماهنگی پروژه‌های راهسازی فارس، گفت: اکنون در بخش ریلی ۱۹۰۰ کیلومتر، در بخش آزادراهی ۶۰۰ کیلومتر، در بخش بزرگراهی حدود ۴۰۰۰ کیلومتر پروژه مراحل مختلف اجرایی را در فارس طی می کند.

خادمی وجود تمامی این پروژه ها را نشان از ظرفیت و بزرگی استان فارس دانست و گفت: یکی دیگر از عواملی که این پروژه برای استان فارس تعریف شده نیازمندی استان در بخش توسعه زیرساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در خصوص اتصال استان فارس به جنوب از سمت خوزستان، بندرعباس و بوشهر و در سمت شرقی و غربی فارس پروژه‌های بسیار خوبی در حال اجرا است.

خادمی تاکید کرد که با تکمیل پروژه‌های ارتباطی باید برای اتصال درست مرکز استان فارس به این کریدورها راهکارهای مناسبی را اجرایی کرد.

عنایت الله رحیمی، استاندار فارس نیز در ادامه جلسه گفت: آزادراه شیراز – اصفهان  یکی از تاثیرگذارترین پروژه های آزادراهی کشور و اولین آزادراه جنوب کشور است. این آزادراه اثرات ملی و منطقه ای بسیار زیادی دارد و باید در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

وی در خصوص بحث اتصال آزادراه به ورودی‌های شیراز و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح برای ایجاد این اتصال، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که در آینده شهروندان و شهر شیراز دچار معضل نشود.

رحیمی با تاکید براینکه اجرای راه‌آهن شیراز – بوشهر از اولویت ویژه‌ای برای استان فارس برخوردار است و باید هرچه زودتر عملیاتی شود، خواستار سرعت بخشیدن به روند احداث ساختمان جدید فرودگاه و ترمینال خارجی فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد.

بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تسریع در اجرای عملیات احداث کمربندی‌های شیراز شد و خاطرنشان کرد: اجرای ورودی و خروجی های آزادراه به شیراز و احداث تقاطع های غیرهمسطح آن باید بگونه ای باشد که شهروندان با معضل مواجه نشوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=30871

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰