تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

درمان آسیب های نخاعی با چاپ سلول های بنیادی عصبی سه بعدی

  • کد خبر : 3101
  • 22 مرداد 1397 - 16:26
درمان آسیب های نخاعی با چاپ سلول های بنیادی عصبی سه بعدی

به گزارش جمهوریت؛از پایگاه خبری ساینس دیلی، در این روش سلول های بنیادی عصبی به داربست سیلیکونی چاپ شده تزریق می شوند در محل آسیب دیده ایمپلنت می شوند. در واقع آسیب بخش کوچکی از نخاع نیز می تواند منجر به قطع اتصال تمام سیستم اعصاب شود. با استفاده از این روش می توان محل […]

به گزارش جمهوریت؛از پایگاه خبری ساینس دیلی، در این روش سلول های بنیادی عصبی به داربست سیلیکونی چاپ شده تزریق می شوند در محل آسیب دیده ایمپلنت می شوند. در واقع آسیب بخش کوچکی از نخاع نیز می تواند منجر به قطع اتصال تمام سیستم اعصاب شود. با استفاده از این روش می توان محل آسیب دیده را با استفاده از سلول های بنیادی عصبی ترمیم کرد و اتصالات عصبی را مجددا برقرار کرد. قرار گرفتن این سلول ها در محل آسیب دیده، با رشد مجدد سلول های عصبی در مجاورت آن، به برقراری ارتباط عصبی کمک می کنند.

در این روش از سلول های بنیادی مشتق شده از سلول های بالغ پوست وخون استفاده شده و با مهندسی ژنتیک به سلول های عصبی تبدیل شده است و روی داربستی از جنس سیلیکون قرار می گیرد. این اولین بار است که سلول های بنیادی بالغ مهندسی شده روی هسته سیلیکونی تولید شده با چاپ سه بعدی قرار می گیرند و به محل جراحت ایمپلنت می شود.

این روش تا بحال در مدل انسانی و حیوانی آزمایش نشده، ولی نتایج آزمایشگاهی کاملا رضایت بخش است.

محققان امیدوارند با استفاده از این روش بتوانند امکان حرکت و کنترل مثانه بیماران آسیب دیده نخاعی را بازیابی کنند.

نتایج این مطالعه در نشریه Advanced Functional Materials منتشر شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=3101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰