تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

رایزنی حکیم و مسجدی درباره روابط ایران و عراق/ مخالفت مجدد با تحریم‌های یکجانبه

  • کد خبر : 31707
  • 08 بهمن 1397 - 12:09

به گزارش جمهوریت ; به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی الفرات. بر اساس بیانیه دفتر رئیس ائتلاف اصلاح و بازسازی، سید عمار حکیم و ایرج مسجدی سفیر ایران، اوضاع سیاسی عراق و منطقه و روابط دوجانبه میان عراق و جمهوری اسلامی ایران و راه‌های تقویت آن را بررسی کردند. […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی الفرات. بر اساس بیانیه دفتر رئیس ائتلاف اصلاح و بازسازی، سید عمار حکیم و ایرج مسجدی سفیر ایران، اوضاع سیاسی عراق و منطقه و روابط دوجانبه میان عراق و جمهوری اسلامی ایران و راه‌های تقویت آن را بررسی کردند.

این بیانیه با اشاره به تاکید دو طرف بر مشترکات فراوانی که دو کشور همسایه و دو ملت دوست را به هم مرتبط کرده است، آورده است حکیم بر مخالفت خود با سیاست تحریم‌های یکجانبه که علیه ایران تحمیل می‌شود، تاکید کرده و آن را یک پیشینه خطرناک در روابط بین المللی قلمداد کرده است.

بر اساس این بیانیه، حکیم گفته است که عراق شاهد تغییرات مثبت متعددی است که مهمترین آن تشکیل ائتلاف‌های فراتر از عناوین خاص به سمت عنوان ملی است. وی خواستار احترام و حمایت از  اراده عراق شد.

حکیم گفت چالش آتی، چالش فراهم کردن خدمات برای قشرهای مختلف مردم و مبارزه با فساد است. وی بر اهمیت حمایت از دولت عادل عبدالمهدی در اجرای برنامه خدماتی‌اش تاکید کرد.

نشست مقامات عراقی و اماراتی در بغداد

از سوی دیگر نشست مشورتی مقامات اماراتی و عراقی در بغداد برگزار شد. بر اساس گزارش رسانه‌های عراقی، مقامات وزارت خارجه عراق و وزارت خارجه امارات نشست مشورتی درباره پرونده‌های مختلف برگزار کردند. این نشست درباره یادداشت تفاهم رایزنی‌های سیاسی میان دو کشور در محل وزارت خارجه عراق در بغداد در روز یکشنبه هشتم بهمن برگزار شد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، دو طرف فرصت‌های همکاری میان عراق و امارات در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی و حمایت از تلاش‌های بازسازی مناطق آزاد شده از باندهای تروریستی داعش بررسی و بر نتایج به دست آمده در کنفرانس کمک کنندگان در کویت تاکید کردند.

ریاست تیم مشورتی عراق را نزار الخیر الله از معاونان وزارت خارجه عراق و ریاست هیئت وزارت خارجه امارات را خلیفه شاهین المرر معاون امور سیاسی وزیر خارجه این کشور برعهده داشت که حسن  احمد الشحی سفیر امارات در بغداد هم حضور  داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=31707

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰