تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
5

از یک لاکچری ایرانی تا مطب‌های فراری از کارتخوان

  • کد خبر : 31932
  • 08 بهمن 1397 - 20:34
از یک لاکچری ایرانی تا مطب‌های فراری از کارتخوان
ماجرای مطب‌های فراری از کارت‌خوان و مناقشه مالیاتی پزشکان

به گزارش جمهوریت ; کمبود ۳۰۰۰ اتوبوس در تهران، اعلام رقم عیدی، جشن طلاق یک لاکچری ایرانی، استعلام بسته حمایتی دولت و ماجرای مطب‌های فراری از کارتخوان عناوین مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه (۸ بهمن) هستند.

به گزارش ایسنا، امروز (۸ بهمن) بیش از ۴۰ خبر، مصاحبه و گزارش در اداره اخبار اجتماعی ایسنا منتشر شده است که مهمترین اخبار به همراه تیتر و لینک آن‌ها در زیر می‌آید:

انتقاد دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا از نوع برخورد با طرح اخذ عوارض از تونل‌ها

دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کشور با اشاره به اینکه در زمینه اعمال قانون معاینه فنی مشکل جدی داریم، گفت: موضوع عوارض تونل را در محیط‌های دانشگاهی بررسی کنیم چرا باید این موضوع ابتدا سیاسی سپس پاک شود؟

وحید حسینی در هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا اظهار کرد: خودرو یکی از مهمترین عوامل مرتبط با آلودگی هوا است. بر اساس سیاهه انتشار شهر تهران ۷۰ درصد ذرات آلاینده از منابع متحرک تولید می‌شود همچنین خسارت اقتصادی آلودگی هوا بالغ بر ۲.۸ میلیارد دلار در سال است. موضوع دیگر در بحث خودروها این است که برای آزمایش استانداردهای خودرو آزمایشگاه‌هایی وجود دارد که مستقیم با خودروساز قرارداد بسته‌اند. پیمانکار و کارفرما نمی‌توانند با هم قرار داد ببندند و رابطه مستقیم داشته باشد و این موضوعی است که حاکمیت باید به آن وارد شود.

طرح جایگزینی برای «زوج و فرد» تصویب نشده است / ۳۰۰۰ اتوبوس کم داریم

شهردار تهران با اشاره به اینکه حدود ۳۵ میلیون نفر در کشور درگیر موضوعات مرتبط با آلودگی هوا هستند، گفت: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم سهم خودروهای شخصی در آلودگی هوا و ترافیک را کاهش دهیم. در حال حاضر در تهران ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس کم داریم. از ۷۰ واگن مترو، ۸۵ درصد آن ترخیص و به واگن سازی تهران منتقل شده است و اوایل سال آینده این واگن‌ها در دسترس قرار خواهند گرفت.

پیروز حناچی امروز در حاشیه هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا – که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد – در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا طرح زوج و فرد تأثیری بر کاهش آلودگی هوا دارند، توضیح داد: همه مطالعات شهرداری و پلیس نشان می‌دهد که طرح زوج و فرد به‌صورت آنی روی کاهش آلودگی هوا اثر دارد و در مواقعی که هوا به‌شدت آلوده است اجرای طرح می‌تواند آلودگی را کنترل کند ولی زمانی که به شکل مستمر ادامه پیدا کند تأثیر خود را روی آلودگی کم می‌کند. در حال حاضر طرحی برای جایگزینی با طرح زوج و فرد در تهران تصویب نشده است.

ارائه لیست کالاهای بازارچه‌های مرزی به هیأت دولت جهت بازنگری

وزیر کشور اعلام کرد: لیست کالاهای عرضه شده در بازارچه‌های مرزی به منظور بازنگری به هیأت دولت ارائه شده است.

عبدالرضارحمانی فضلی صبح امروز در حاشیه همایش ملی «معماری دفاعی امنیتی نظام اسلامی در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴» – که در دانشگاه عالی دفاع ملی -برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با قاچاق گفت: پیش از این برخی از مناطق و بازارها غیررسمی بود که با مصوبه دولت بازارچه‌های مرزی شکل گرفته است که کالاهای ویژه و مشخصی که امکان ورود دارد در این بازارچه‌ها عرضه می‌شوند و با نظم خوبی در این بازارچه‌ها مواجه هستیم.

برگزاری انتخابات شورایاری‌ها تا تیر ماه

احمد مسجد جامعی – رئیس ستاد شورایاری – در مورد سرانجام برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: از آنجایی که شورایاری‌ها مشکلات قانونی دارند و قانون مشخصی در مورد فعالیت آن‌ها وجود ندارد، در همه دوره‌ها برگزاری انتخابات با مقاومت‌هایی مواجه شده است.

خبر جدید در مورد جریمه ریالی سربازی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از فراهم شدن امکان پرداخت از دم قسط جریمه ریالی سربازی تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

سردار موسی کمالی درباره اجرای طرح جریمه ریالی سربازی اظهار کرد: مشمولانی که تا پایان امسال (۱۳۹۷) ۸ سال غیبت یا بیشتر از آن داشته باشند تنها تا پایان سال ۹۷ می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و با پرداخت جریمه ریالی از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

احتمال پرداخت «عیدی» مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در بهمن‌ماه / اعلام رقم عیدی توسط دولت

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درخصوص زمان پرداخت «عیدی» بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: دولت باید درباره رقم عیدی تصمیم بگیرد. تمهیدات لازم اندیشیده شده و به محض آنکه دولت در این خصوص تصمیم بگیرد تمام توان خود را می‌گذاریم تا عیدی در «بهمن ماه» پرداخت شود اما زمان آن در دست ما نیست.

محمدحسن زدا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد با بیان اینکه دهه فجر امسال ویژگی خاص خود را دارد و لازم است پس از ۴۰ سال دستاوردها را مرور کنیم، گفت: تأمین اجتماعی نقش و کارکرد مهمی در امور رفاهی دارد. مجلس دو جلسه غیرعلنی داشته است و دولت هم صندوق‌ها را جزو ابر چالش‌ها دانسته که باید سریعاً برای آنها چاره اندیشی شود.

«جشن طلاق»؛ یک لاکچری ایرانی در قاب خودنمایی

در حالی که عمل «طلاق» چه به صورت توافقی و یا غیرتوافقی آسیب‌های روحی زیادی برای طرفین ایجاد می‌کند، این روزها برگزاری «جشن طلاق» یکی از رسوم بیگانه‌ای است که در ایران و توسط زوجین به عنوان مراسم لاکچری و خاص برگزار می‌شود. در همین راستا برخی از کارشناسان حوزه خانواده معتقدند که این جشن‌ها نمی‌تواند عذاب‌ها و رنج‌های وارد شده بر زوج طلاق گرفته را از ذهن و یاد زوجین پاک کند.

به گزارش ایسنا، دکتر طیبه حاجی محمدیزدی – کارشناس و مشاور خانواده – با اشاره به جشن‌های طلاق گفت: برگزارکنندگان جشن‌های طلاق همیشه با تکیه بر موضوع جشن نسبت به برگزاری آن اقدام می‌کنند، به عبارت دیگر این افراد به دلیل فرار از فشارهای بعد از طلاق به جشن درباره این موضوع روی می‌آورند اما این جشن‌ها هیچ گاه نمی‌تواند عذاب‌ها و رنج‌های وارد شده بر زوج طلاق گرفته را از ذهن و یاد آنها پاک کند.

۲ کد دستوری برای استعلام «بسته حمایتی دولت»

معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی کد دستوری #۹*۱۴۲* را نیز علاوه بر کد دستوری قبلی (#۸*۱۴۲*) جهت استعلام بسته‌های حمایتی اعلام کرد.

اردلان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سامانه ۱۴۲۰ و کد دستوری #۸*۱۴۲* آماده پاسخگویی به سوالات بیمه شدگان برای دریافت بسته حمایتی است، اظهارکرد: سامانه #۹*۱۴۲* نیز پاسخگوی سوالات است.

مغایرت استخدام «دانشجومعلمان» با قانون متعهدین خدمت

چند روزی است جمعیت ۲۵ هزار نفری دانشجو معلمان ورودی ۹۷ با مسئله‌ای مواجه شده‌اند که باعث شده است آن را با هشتگ «فریب دانشجومعلمان» مطرح و اصلی‌ترین مطالبه خود را با هشتگ «نه به استخدام پیمانی» در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

ماجرا از این قرار است که وزارت آموزش و پرورش بر خلاف تعهد استخدام «رسمی آزمایشی» در دفترچه آزمون استخدامی سال ۹۷، اقدام به صدور احکام دانشجومعلمان ورودی سال ۹۷ در قالب احکام «پیمانی» طبق مجوز سازمان اداری استخدامی کرده است. به عبارت دیگر در بخشنامه‌ای که با امضای وزیر آموزش و پرورش با موضوع ارسال فهرست پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مربوط به آزمون سال ۹۷ صادر شده، آمده است که «استخدام ورودی‌های سال ۹۷ به صورت پیمانی است».

ماجرای مطب‌های فراری از کارت‌خوان و مناقشه مالیاتی پزشکان

مالیات پزشکان، بحث مناقشه‌برانگیزی است که هر سال جدل‌هایی ناتمام به دنبال دارد و اخیراً نیز دو مصوبه در کمیسیون تلفیق مجلس مجدداً این موضوع را بر سر زبان‌ها انداخت. اخیراً کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حین بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، دو مصوبه را درباره مالیات پزشکان تصویب کرد و گفته شد که این مصوبات می‌تواند موجب شفافیت درآمد پزشکان شود و از فرار مالیاتی پزشکان پردرآمد هم جلوگیری کند. بر اساس مصوبه اول پزشکان ملزم به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی در مطب خواهند شد و طبق مصوبه دوم مالیات علی‌الحساب ۱۰ درصدی از درآمد پزشکان در مراکز درمانی برداشته می‌شود.

باید توجه کرد که بر خلاف کارکنان بخش دولتی که حقوق‌شان شفاف است و مالیات‌شان از سوی دولت کسر شده و کارکنان بخش خصوصی که مالیات‌شان از سوی کارفرما کسر و پرداخت می‌شود، مالیات مشاغل آزاد و اصناف بر اساس خوداظهاری مالیاتی دریافت می‌شود بنابراین این شبهه وجود دارد که اصنافی با درآمد بالا به اَشکال مختلف می‌توانند از پرداخت مالیات فرار کنند که البته درصدی از پزشکان هم از این قاعده مستثنی نیستند.

چگونه از سرمای زمستان در امان بمانیم؟

در سرمای زمستان اکثر افراد به دنبال راهی برای گرم ماندن در محیط خارج از خانه هستند و خوشبختانه فرایند تجزیه مواد غذایی در بدن، خود به عنوان بخاری داخلی بدن عمل می‌کند. به هر حال زمانی که هوا سرد است به کار بردن برخی استراتژی‌های دفاعی برای جلوگیری از اتلاف گرمای بدن لازم است. با افزایش تفاوت دمایی میان گرمای بدن و محیط سرد اطراف، بدنمان گرمای خود را با سرعت بیشتری از دست می‌دهد و این امر می‌تواند برای حفظ دمای طبیعی بدن مشکل‌ساز باشد.

این نکته را نیز باید در نظر گرفت که دو نفر با شرایط دمایی بدن یکسان و در محیطی کاملاً مشابه ممکن است احساسات مختلفی از سرما داشته باشند و در حالی که یکی از آن‌ها احساس راحتی کند، دیگری احساس یخ‌زدگی داشته باشد اما جدا از تجربه درونی سرما، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که واکنش‌های فیزیولوژیک طبیعی به سرما همانند رفتارهای تطابقی مانند لباس زیاد پوشیدن می‌تواند به گرم نگه داشتن بدن شما و حفظ دمای ۳۷ درجه سانتیگرادی کمک کند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه (۸ بهمن) به شرح زیر است:

«جشن طلاق»؛ یک لاکچری ایرانی در قاب خودنمایی

۲ کد دستوری برای استعلام «بسته حمایتی دولت»

خبر جدید در مورد جریمه ریالی سربازی

اخراج از امارات، جریمه مردی که عکس همسرش را برای دوستش فرستاد

چگونه از سرمای زمستان در امان بمانیم؟

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=31932

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰