تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

روایت آیت‌الله نوری‌همدانی‌ از دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب‌

  • کد خبر : 32215
  • 09 بهمن 1397 - 10:33

به گزارش جمهوریت ; مرجع تقلید شیعیان گفت: ملت ایران پیش از انقلاب هیچ گونه استقلالی نداشت و خودباور نبود اما به برکت انقلاب اسلامی دربرابر دشمنان ایستادگی می‌کند. عقیق:آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از پرسنل نیروی انتظامی که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های الهی […]

به گزارش جمهوریت ;

مرجع تقلید شیعیان گفت: ملت ایران پیش از انقلاب هیچ گونه استقلالی نداشت و خودباور نبود اما به برکت انقلاب اسلامی دربرابر دشمنان ایستادگی می‌کند.

عقیق:آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از پرسنل نیروی انتظامی که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های الهی است که باید عظمت انقلاب را شناخته و شکرگذار آن باشیم.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت تبلیغ در اسلام افزود: تبلیغ یکی از اقدامات مهم و بزرگ است، خداوند پیامبران را فرستاد تا ارزش‌های الهی را برای مردم بیان کنند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: دوسال نماینده امام دراروپا بودم که روستاهای اروپایی امکانات خوبی داشتند اما به برکت انقلاب اسلامی روستاهای کشورمان از برق، آب و تلفن برخوردار شدند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بااشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد: رسانه‌ها و تلویزیون وظیفه دارند نعمت‌های انقلاب را برای جامعه تبیین کنند.

آیت الله نوری همدانی گفت: پیش از انقلاب کشورمان زیر سلطه آمریکا و فرانسه و انگلیس بود و برای کشیدن خیابان از خارج کارشناس می‌آمد و در بیمارستان‌ها پزشکان خارجی طبابت می‌کردند.

وی تصریح کرد: در زمان شاه مردم ذلیل و ضعیف بودند و استبداد و استعمار حاکم بود اما به برکت انقلاب اسلامی مردم قدرت پیدا کردند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان کرد: خداوند کارهای بزرگی را دوست دارد و هرکاری که انجام می‌شود باید اوج و قله را در نظر گرفت.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: انقلاب اسلامی با کمک خدا شکل گرفت و امام تاکید کرد که انقلاب اسلامی هدیه الهی بود و باید قدردان آن باشیم.

آیت الله نوری همدانی بااشاره به ارکان انقلاب اسلامی عنوان کرد: اسلام مهم‌ترین رکن انقلاب است چون پیش از انقلاب به دین اسلام بی توجهی می‌شد و در صحنه نبود.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی سبب احیای ارزش‌ها شد و مهم‌ترین وظیفه ما تبلیغ اسلام است، یکی از ارکان انقلاب اسلامی ولایت فقیه است که باید از آن تبعیت کرد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: ولی فقیه جانشین امام است و همگان به حرف وی گوش دهیم و درزمان غیبت از ولی فقیه تبعیت کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به نقش و جایگاه مردم در انقلاب اسلامی عنوان کرد: سومین رکن انقلاب اسلامی مردم هستند و مردم با حضور در صحنه سبب پیروزی انقلاب شدند.

وی با اشاره به قدرت نظامی ایران تصریح کرد: ملت ایران پیش از انقلاب هیچ گونه استقلالی نداشت و خودباور نبود اما به برکت انقلاب اسلامی دربرابر دشمنان ایستادگی می‌کند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: ملت ایران مقابل دشمن ایستاد و گفت نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی و باید قدر انقلاب را بدانیم و پیام‌های آن را به خوبی درک کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای مقابله با آرمان‌های انقلاب افزود: باید دشمن رابه مردم بشناسانیم و اهدافش از بدبین کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب برای جامعه تبیین کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه ۷ سوره ابراهیم تصریح کرد: خداوند فرمود اگر قدردان نعمت‌های الهی باشید آن را بیشتر می‌کنیم و اگر قدر نعمت‌ها را ندانید آن را از شما می‌گیریم.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در اسلام خاطرنشان کرد: افرادی که در زمینه تبلیغ فعالیت می‌کنند باید با قرآن و نهج البلاغه و احادیث اهل بیت (ع) آشنا باشند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=32215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰