تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
8

چگونه رایزنی های مدیران مادام العمر با شورای نگهبان نتیجه نداد؟

  • کد خبر : 3259
  • 25 مرداد 1397 - 9:14
چگونه رایزنی های مدیران مادام العمر با شورای نگهبان نتیجه نداد؟

کلیت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در حالی در جلسه چهارشنبه ۲۴ مرداد شورا نگهبان تصویب شد که لابی ها و رایزنی های بی سابقه ای برای تاثیرگزاری در رای و نظر این شورا در جریان بود. یک منبع آگاه به خبرنگار جمهوریت گفت : بعد از تصویب طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مجلس […]

کلیت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در حالی در جلسه چهارشنبه ۲۴ مرداد شورا نگهبان تصویب شد که لابی ها و رایزنی های بی سابقه ای برای تاثیرگزاری در رای و نظر این شورا در جریان بود.

یک منبع آگاه به خبرنگار جمهوریت گفت : بعد از تصویب طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مجلس و ارجاع آن به شورای نگهبان ، تماس ها و رایزنی های فراوانی از سوی برخی افراد ، مدیران ارشد و بازنشسته ای که با اجرای این قانون برکنار خواهند شد ، برای رد این طرح به جریان افتاده بود.

این فرد به خبرنگار جمهوریت گفت: حتی برخی مسولان دولتی در خارج از کشور از جمله سفرا و مسئولان دفاتر نمایندگی ایران در خارج از کشور ، معاونین وزرا ، استانداران و مدیران ارشد برخی دستگاههای دولتی مانند صداوسیما هر یک به طریقی عنوان می کردند که با اجرای این قانون مشکلات عمده ای ایجاد خواهد شد و برای مثال به نام عراقچی معاون جوان ارزی بانک مرکزی که اخیرا بازداشت شد ، اشاره می کردند که در صورت منع به کارگیری مدیران باسابقه ، این مشکلات بیشتر خواهد شد.

حجم این رایزنی ها تا حدی بود که یکی از اعضای شورای نگهبان به شوخی عنوان می کرد که در مورد برجام ، پالرمو وFATF  هم با این شورا این قدر تماس گرفته نشد.

با همه این اوصاف ، شورای نگهبان کلیات این قانون بسیار مهم که مطالبه افکار عمومی نیز شده است ، را تایید کرد تا در هفته آتی با رفع دو ابهام باقی مانده توسط مجلس ، مدیرانی که خودشان حاضر به ترک میزهایشان نبودند ، برکنار شوند.

 نمایندگان مجلس در جلسه علنی دوم مرداد ۹۷ طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با ۱۹۴ رای موافق تصویب کردند که بر اساس این طرح به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی به استثنای روسای قوا، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهوری ممنوع است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=3259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰