تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

آمریکا می‌خواهد شیر نفت ونزوئلا را به خواست خود باز و بسته کند / قیمت نفت تکان نمی‌خورد

  • کد خبر : 32677
  • 10 بهمن 1397 - 10:09
آمریکا می‌خواهد شیر نفت ونزوئلا را به خواست خود باز و بسته کند / قیمت نفت تکان نمی‌خورد

به گزارش جمهوریت ; معاون سابق امور اوپک وزارت نفت با بیان اینکه اجماع بر این است که قیمت نفت در محدوده ۵۰ تا ۶۰ دلار بماند، گفت: آمریکا ونزوئلا را در مشت خود گرفته تا براحتی عرضه را دستکاری و بازار را کنترل کند. رضا مدیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تاثیر […]

به گزارش جمهوریت ;

آمریکا می‌خواهد شیر نفت ونزوئلا را به خواست خود باز و بسته کند / قیمت نفت تکان نمی‌خورد

معاون سابق امور اوپک وزارت نفت با بیان اینکه اجماع بر این است که قیمت نفت در محدوده ۵۰ تا ۶۰ دلار بماند، گفت: آمریکا ونزوئلا را در مشت خود گرفته تا براحتی عرضه را دستکاری و بازار را کنترل کند.

رضا مدیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تاثیر تحولات ونزوئلا بر قیمت نفت اظهار داشت: با توجه به اتفاقات اخیر ونزوئلا تولید نفت این کشور کاهش یافته و در نتیجه قیمت‌ها تا حدی روند رو به رشدی داشته است. طبعا اگر وضعیت سیاسی این کشور بدتر شود و نابسامانی‌ها گسترش یابد عرضه کمتر و قیمت‌ها بیشتر می‌شود.

وی افزود: اگر اوضاع سیاسی این کشور تغییر کند و حکومتی روی کار بیاید که موافق سیاست‌های آمریکا باشد، عرضه کم و قیمت افزایش می‌یابد.

مدیر گفت: در حال حاضر وضعیت اقتصادی ونزوئلا بحرانی و فاجعه آمیز است و در صورت تغییر حکومت و افزایش عرضه نفت ممکن است این اوضاع نیز متفاوت شود.

معاون سابق امور اوپک وزارت نفت تصریح کرد: فعلا تحریم نفت ایران و اوضاع لیبی نسبت به ونزوئلا تاثیر مستقیم تری بر اوپک دارند و بیشتر این سازمان را دچار دگرگونی کرده است.

وی گفت: اکنون بی‌ثباتی در ونزوئلا در اوج است و خوآن گوآیدو ایده آل آمریکا برای ریاست جمهوری ونزوئلا است، اگر قضیه جنگ‌های داخلی کشدار شود به مبارزات مسلحانه کشیده می‌شود که حداقل ۶ ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت، میزان عرضه ونزوئلا پایین می‌آید.

مدیر درباره ارتباط اتفاقات ونزوئلا بر صادرات نفت ایران بیان کرد: آمریکا برای امنیت تامین انرژی یک روز معافیت‌هایی برای نفت ایران در نظر می‌گیرد و یک روز تسلط بر میادین نفتی عراق را در دستور کار قرار می‌دهد در هر حال اوضاع ونزوئلا بستری است که کلید تولید و قیمت نفت را در دست بگیرد یعنی می‌خواهد ریش و قیچی دست خودش باشد و این باعث می‌شود کشوری مثل ونزوئلا بدون اینکه ذخایر استراتژیکی برای خود داشته باشد به خواست آمریکا شیرهای نفت را به روی بازار جهانی باز و بسته کند.

وی خاطرنشان کرد: به هر روی اجماع بر این است که قیمت در محدوده ۵۰ تا ۶۰ دلار سیر کند و فعلا هیچ اهرمی در این روند تاثیر چندانی نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=32677

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰