تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
8

ترامپ:برای آزادی آندرو برانسون کشیش آمریکایی چیزی به ترکیه پرداخت نخواهیم کرد

  • کد خبر : 3306
  • 26 مرداد 1397 - 11:07
ترامپ:برای آزادی آندرو برانسون کشیش آمریکایی چیزی به ترکیه پرداخت نخواهیم کرد

به گزارش جمهوریت ؛ به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر ضمن آنکه آندرو برانسون کشیش آمریکایی را یک گروگان بزرگ وطن پرست توصیف کرد، نوشت: ما هیچ چیزی برای پرداخت این مرد بیگناه پرداخت نخواهیم کرد. دستگاه قضایی ترکیه، کشیش برانسون را که تبعه آمریکا می‌باشد به […]

به گزارش جمهوریت ؛ به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر ضمن آنکه آندرو برانسون کشیش آمریکایی را یک گروگان بزرگ وطن پرست توصیف کرد، نوشت: ما هیچ چیزی برای پرداخت این مرد بیگناه پرداخت نخواهیم کرد.

دستگاه قضایی ترکیه، کشیش برانسون را که تبعه آمریکا می‌باشد به اتهام همکاری با گروه تروریستی گولن و دست داشتن در توطئه کودتای ناکام دو سال پیش ترکیه، بازداشت و تحت تعقیب قضایی قرار داده و با درخواست وی برای لغو پیگرد قضایی و آزاد کردنش مخالفت کرده است.

کاخ سفید نیز روز چهارشنبه تصمیم ترکیه برای دو برابر کردن تعرفه واردات خودرو، سیگار و تجهیزات الکترونیکی از آمریکا را محکوم کرده و آن را اقدامی در مسیر نادرست ارزیابی نموده است.

ترکیه این اقدام را در واکنش به آنچه که “حمله آمریکا به اقتصادش” توصیف کرده، انجام داده است. ایالات متحده تعرفه واردات علیه فولاد و آلومینیوم ترکیه را طی هفته گذشته دو برابر کرده است. این مساله موجب کاهش شدید ارزش لیره ترکیه شده است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز گفت: در صورتی که ترکیه آندرو برانسون کشیش بازداشت شده آمریکایی را آزاد نکند تحریم‌های بیشتری را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید نیز تاکید کرد: تعرفه‌های تجاری علیه صادرات آلومینیوم و فولاد ترکیه به ایالات متحده لغو نخواهند شد، مگر اینکه کشیشی آمریکایی بازداشت شده از سوی آنکارا، آزاد شود.

دولت ترامپ پیش از این دو وزیر دولت ترکیه را نیز تحریم کرده است تا فشارها برای آزادی برانسون را افزایش دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=3306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰