تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
2

‌محموله ۳۰ تنی کیک زرد به تاسیسات هسته‌ای اصفهان منتقل شد‌

  • کد خبر : 33113
  • 11 بهمن 1397 - 10:09

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، دومین محموله کیک زرد مجتمع صنعتی شهید رضایی نژاد اردکان به میزان ۳۰ تن امروز به تاسیسات هسته‌ای اصفهان منتقل شد. این محموله ۳۰ تنی از معدن اورانیوم ساغند اردکان استحصال شده که پس از انجام مراحل فراوری برای انتقال به اصفهان آماده شد. رئیس […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، دومین محموله کیک زرد مجتمع صنعتی شهید رضایی نژاد اردکان به میزان ۳۰ تن امروز به تاسیسات هسته‌ای اصفهان منتقل شد.

این محموله ۳۰ تنی از معدن اورانیوم ساغند اردکان استحصال شده که پس از انجام مراحل فراوری برای انتقال به اصفهان آماده شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در این ارتباط‌ گفت: در آستانه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در مجتمع صنعتی شهید رضایی نژاد اردکان، ۳۰ تن کیک زرد تولیدی به اصفهان منتقل شد.

علی‌اکبر صالحی با ‌بیان اینکه ظرفیت این کارخانه کامل است، افزود:‌ در ۴،۵ سال اخیر فعالیت‌های جدی انجام شده و از سال ۱۳۷۱ بنای تاسیس این کارخانه گذاشته شد، اما در ۳،۴ سال اخیر با حمایت دولت و مجلس و سرمایه‌گذاری توانستیم این کارخانه را مجددا راه اندازی کرده و به وضعیت تولید صنعتی برسانیم.

وی ادامه داد: صنعت هسته‌ای بدون اورانیوم هیچ است و اگر این ماده استراتژیک را نداشته باشیم هرچقدر تاسیسات هسته‌ای داشته باشیم ارزشی ندارد، کشور ما از نظر اورانیوم غنی نیست، اما فقیر نیز نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه از طریق اکتشاف هوایی، کشف اورانیوم را داریم، گفت: موفق شده‌ایم که ۸۰ درصد از سرزمین ایران را اکتشاف هوایی کنیم و آمادگی داریم که در چشم اندازی ۵،۶ ساله تولید خود را به بالای ۳۰۰ تن در سال برسانیم.

به گزارش تسنیم، کیک زرد تولید شده در کارخانه اردکان یزد، در مجتمع یو سی اف اصفهان خالص سازی شده و سپس به منظور غنی سازی به مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن نطنز منتقل می‌شود.

کامبیز صادقی قائم مقام شرکت تولید مواد اولیه سوخت هسته ای ایران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بارگیری محموله کیک زرد که تحت پلمب آژانس انرژی هسته‌ای قرار دارد انجام شد و به زودی به یو سی اف اصفهان منتقل می‌شود.

وی افزود: این محموله ۳۰ تنی، دومین محموله تولید مجتمع اردکان است و نخستین محموله در ۲۰ فروردین ۹۷ تحویل شد. 

قائم مقام شرکت تولید مواد اولیه سوخت هسته ای ایران با اشاره به اهمیت این محموله گفت: بعد از دو راه اندازی آزمایشی و تست عملکرد و به کیفیت رسیدن، بهره برداری از تولیدات مجتمع اردکان آغاز شد که اکنون دومین محموله آن در اختیار یو سی اف اصفهان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ش

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=33113

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰