تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

موگرینی: SPV تا چند ساعت دیگر رسماً اعلام می‏‌شود

  • کد خبر : 33538
  • 12 بهمن 1397 - 3:10

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرگزاری مهر، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در آغاز نشست وزرای این اتحادیه که در رومانی در حال برگزاری است، در خصوص کانال مالی ایران-اروپا گفت: می‌دانید که ثبت این کانال مالی تا چند ساعت دیگر به طور رسمی از سوی همکاران فرانسوی، انگلیسی و آلمانی من […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرگزاری مهر، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در آغاز نشست وزرای این اتحادیه که در رومانی در حال برگزاری است، در خصوص کانال مالی ایران-اروپا گفت: می‌دانید که ثبت این کانال مالی تا چند ساعت دیگر به طور رسمی از سوی همکاران فرانسوی، انگلیسی و آلمانی من اعلام خواهد شد.

وی افزود: شما شاهد واکنش رسمی من به این موضوع خواهید بود که البته با استقبال و حمایت من از SPV همراه است. این تصمیمی است که ما در اواخر سپتامبر ۲۰۱۸ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و در جریان نشستی که با هدف اجرای کامل برجام برگزار شد، اتخاذ کردیم.

موگرینی ادامه داد: اتحادیه اروپا به طور کامل از اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند آن هم به این دلیل که شاهد کارایی آن هستیم. تاکنون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۱۳ گزارش، پایبندی کامل ایران به تعهدات خود را تایید کرده و ما نیز به برجام به عنوان عاملی کلیدی در تضمین امنیت منطقه نگاه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: برجام همچنین یک جنبه اقتصادی مبنی بر رفع تحریم‌های هسته‌ای ایران دارد و اقدامی که فرانسه، انگلیس و آلمان طی ساعات آتی اعلام می‌کند، مکانیزمی خواهد بود که تجارت مشروع با ایران را در راستای تداوم اجرای برجام میسر خواهد ساخت.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=33538

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰