تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

چهره تازه زن ایرانی در روزهای نارنجی ،توجه جشنواره‌های جهانی را جلب کرد

  • کد خبر : 34454
  • 14 بهمن 1397 - 3:09
چهره تازه زن ایرانی در روزهای نارنجی ،توجه جشنواره‌های جهانی را جلب کرد

به گزارش جمهوریت ; نشست خبری فیلم «روزهای نارنجی» با حضور عوامل آن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «روزهای نارنجی» با حضور  آرش لاهوتی (نویسنده و کارگردان)، علیرضا قاسم‌خانخان (تهیه کننده)، کریستف رضاعی (آهنگساز)، علی مصفا و ژیلا شاهی (بازیگران) و برخی دیگر از عوامل فیلم با […]

به گزارش جمهوریت ;

چهره تازه زن ایرانی در روزهای نارنجی ،توجه جشنواره‌های جهانی را جلب کرد

نشست خبری فیلم «روزهای نارنجی» با حضور عوامل آن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «روزهای نارنجی» با حضور  آرش لاهوتی (نویسنده و کارگردان)، علیرضا قاسم‌خانخان (تهیه کننده)، کریستف رضاعی (آهنگساز)، علی مصفا و ژیلا شاهی (بازیگران) و برخی دیگر از عوامل فیلم با اجرای احسان کرمی در سومین سانس از چهارمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

علیرضا قاسم‌خان در این نشست گفت: این چهارمین فیلم من در حوزه تهیه‌کنندگی است و خیلی در این حوزه کم کارم. البته مثل بازیگرها به ما پیشنهادات زیادی هم نمی‌شود.

وی افزود: به هر حال تهیه‌کنندگی این فیلم برای من متفاوت از آثار دیگری است که تا به حال تهیه کردم. امیدوارم که از لحاظ بازگشت سرمایه نیز با مشکل مواجه نشویم و مردم از فیلم استقبال کنند.

آرش لاهوتی (نویسنده و کارگردان) در این نشست درباره سوال‌هایی که درباره زنانه یا مردانه بودن فیلم پرسیده شد، گفت: اساساً با سؤال زن و مردانه بودن فیلم مشکل دارم. از نظر بنده کاراکترهای فیلم انسان هستند و تعبیرهای ضد زن و مرد بودن آن را قبول ندارم. این فیلم اشاره به مفهوم خانواده دارد.

وی افزود:تقریبا ۸۰ درصد کاراکترهای فیلم ما به ازای بیرونی دارند و من تنها تا آنجا که می‌توانستم آنها را نمایشی کرده‌ام. در نهایت باید بگویم که فیلم روزهای نارنجی درباره یک خانواده؛ یک زن و مرد است و هیچ نمادگرایی در کار نیست.

علی مصفا نیز در بخش دیگری از این مراسم درباره نحوه پذیرفتن نقش خود در این فیلم توضیح داد: روزهای نارنجی، فیلمنامه جذابی داشت و چندباری برای بازی آن با آرش صحبت کردیم و نهایتا خانم طهرانی من را ترغیب کردند که سر این کار بیایم. اما به هر حال بازی این کاراکتر منفعل و در حاشیه برایم تازه و جذاب بود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این موارد، تصویری که از زن ایرانی در این فیلم نشان داده می‌شد، برای من جذاب بود. چراکه بسیاری از فیلم‌ها زن‌هایی را نشان می‌دهند که در ظلم و ستم هستند. این حرف به معنای این نیست که زن‌ها در جامعه در عذاب نیستند اما در جامعه ما زن‌های دیگری هم زندگی می‌کنند.

وی در پایان گفت: تفاوت چهره‌ای که زن این فیلم نسبت به فیلم‌های دیگر ایرانی سبب شد که در جشنواره‌های خارجی نیز مورد توجه قرار گیرد.

ژیلا شاهی(بازیگر) نیز در این نشست گفت: در این فیلم نقش فیروزه را بازی می‌کنم که یک زن معمولی است. به شخصه زن‌های معمولی برای من جذاب هستند و به آنها علاقه دارم. چراکه آنها ویژگی‌های درونی فراوانی دارند که خیلی افراد آن را نمی‌بینند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=34454

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰