تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

واگذاری تلفن روستایی سرعت گرفت

  • کد خبر : 34465
  • 14 بهمن 1397 - 5:09
واگذاری تلفن روستایی سرعت گرفت

به گزارش جمهوریت ; اگرچه هنوز برخی از روستاها به‌دلیل نبود توجیه اقتصادی از امکانات ارتباطی برخوردار نیستند، اما اخیرا اعلام شد که پیش‌ثبت‌نام واگذاری تلفن روستایی بار دیگر و پس از سال‌ها به‌صورت اینترنتی از پورتال شرکت مخابرات ایران فعال شده است. به گزارش ایسنا، در حالی که ثبت درخواست تلفن روستایی در سال‌های […]

به گزارش جمهوریت ;

اگرچه هنوز برخی از روستاها به‌دلیل نبود توجیه اقتصادی از امکانات ارتباطی برخوردار نیستند، اما اخیرا اعلام شد که پیش‌ثبت‌نام واگذاری تلفن روستایی بار دیگر و پس از سال‌ها به‌صورت اینترنتی از پورتال شرکت مخابرات ایران فعال شده است.

به گزارش ایسنا، در حالی که ثبت درخواست تلفن روستایی در سال‌های گذشته دچار مشکل بود، درگاه اینترنتی آن بار دیگر روی پورتال شرکت مخابرات ایران قرار گرفت و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته با اشاره به لزوم توسعه تلفن روستایی در سراسر کشور گفت: از امروز همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، پیش‌ثبت‌نام واگذاری تلفن روستایی توسط شرکت مخابرات ایران در سراسر ایران آغاز شد.

محمدجواد آذری جهرمی هم‌چنین خاطرنشان کرد: پس از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات، مدتی سرمایه‌گذاری در بخش توسعه تلفن روستایی کند شده بود که با تأکیدات صورت‌گرفته مبنی بر اهمیت تأمین عدالت ارتباطی برای همه هموطنان، از امروز شرکت مخابرات ایران ثبت‌نام واگذاری تلفن روستایی را آغاز کرده است. تمام روستاییان عزیز می‌توانند با ورود به درگاه اینترنتی TCI.ir/vilreg مراحل پیش‌ثبت‌نام تلفن ثابت روستایی را طی کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن ارتباط مورد نیاز خود را دریافت کنند.

در این راستا، شرکت مخابرات ایران نیز با انتشار اقدامات انجام‌شده در این شرکت، به نقل از سیدمجید صدری – مدیر عامل این شرکت – با توصیف نقش این شرکت در توسعه زیرساخت‌های مخابراتی کشور، وجود ۱۱۰ میلیون مشترک تلفن ثابت و همراه، معرفی شرکت مخابرات ایران به‌عنوان قدرتمندترین شرکت مخابراتی غرب آسیا را از مهم‌ترین دستاوردهای مجموعه مخابرات در طول ۴۰ سال گذشته اعلام کرد.

اجرای طرح هم‌کدسازی و حذف کدهای بین‌شهری از سال ۱۳۹۳، وجود هفت میلیون مشترک اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران و ظرفیت‌سازی عظیم و گسترده با ایجاد شبکه ۱۶۰ هزار کیلومتری فیبر نوری (تانوما) برای ۱.۷ میلیون مشترک برای دریافت جدیدترین فناوری حوزه ارتباطات ثابت در جهان و ورود به عصر گیگا نیز از فعالیت‌های مهم شرکت مخابرات ایران در حوزه‌ی تلفن و دیتا به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، مطابق آماری که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال ۹۶ ارائه داده، تعداد تلفن ثابت دایری، نزدیک به ۳۱ میلیون و تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی، به ۴۹ هزار و ۲۴۰ روستا رسیده که ضریب نفوذ تلفن ثابت را به بیش از ۳۸ درصد رسانده بود. از طرفی به گفته صدری در خرداد ماه سال جاری، ضریب نفوذ تلفن ثابت به ۴۲ درصد رسید.

البته به اعتقاد کارشناسان، باید توجه داشت برخلاف تلفن همراه که دارای فضای رقابتی است، در تلفن ثابت رقیبی وجود ندارد و مشتری چه بخواهد و چه نخواهد از سوی یک اپراتور سرویس دریافت می‌کند و در چنین شرایطی، بهتر است مخابرات در جهت جذب مشتریان و ارائه خدمات بیش‌تر اقدام کند. به همین دلیل اگرچه تعرفه تلفن ثابت در سال‌های اخیر از سوی مخابرات ایران تغییری نداشته، مخابرات باید درآمدزایی خود را از تلفن ثابت برای داشتن توجیه اقتصادی بیشتر کند و این درآمدزایی باید با ارائه خدمات متنوع صورت گیرد تا مخابرات هم بتواند هزینه‌های خود را پوشش دهد.

با وجود این، واگذاری تلفن روستایی به صورت اینترنتی در حالی مجدداً آغاز شده که علی‌رغم ایجاد دسترسی برای ۵۱ هزار روستا در تلفن ثابت و ۱۵ هزار روستا در اینترنت پرسرعت به اذعان مدیرعامل مخابرات، هنوز هم برخی از روستاها از حداقل امکانات ارتباطی از جمله خطوط تلفن ثابت برخوردار نیستند که البته یکی از دلایلش، نبودن توجیه اقتصادی عنوان شده اما انتظار می‌رود با جبران هزینه‌های مخابرات با روش‌های درآمدزایی جدید، بتوان مناطق باقی‌مانده را هم از این امکان برخوردار کرد.

انتهای پیام

خبرنگار: فائزه طاهری

دبیر خبر: فاطمه محمدنژاد

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=34465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰