تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
2

۴۰ سالگی انقلاب به روایت سازمان ملل/ کاهش ۸۵ درصدی فقرا در ایران طی ۳ دهه گذشته

  • کد خبر : 34478
  • 14 بهمن 1397 - 8:09

به گزارش جمهوریت ; به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکی از شاخص های توسعه انسانی سازمان ملل که هر ساله توسط دفتر توسعه سازمان ملل متحد منتشر می شود، شاخص فقر درآمدی است. این شاخص کشورها را بر اساس میزان درآمد روزانه نیروی کار طبقه بندی می کند و کشورهایی که در آنها حقوق روزانه […]

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکی از شاخص های توسعه انسانی سازمان ملل که هر ساله توسط دفتر توسعه سازمان ملل متحد منتشر می شود، شاخص فقر درآمدی است.

این شاخص کشورها را بر اساس میزان درآمد روزانه نیروی کار طبقه بندی می کند و کشورهایی که در آنها حقوق روزانه نیروی کار کمتر از ۳٫۱ دلار باشد، در این گزارش رتبه بندی می شوند.

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۸ سازمان ملل، درصد نیروی کار ایران که حقوق کمتر از ۳٫۱ دلار در روز داشتند، در سال ۱۹۹۱ میلادی ۷٫۲ درصد مجموع کارگران شاغل بوده است که این درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۱٫۱ درصد کاهش یافته که افت ۸۵ درصدی شمار فقرا را نشان می دهد.

این گزارش حاکی است، از بین ۱۳۴ کشور دنیا که در این شاخص طبقه بندی شدند، شمار فقرا در ایران از ۱۱۱ کشور جهان کمتر است و ایران در رتبه ۲۲ به لحاظ درآمد بالا قرار دارد.

متن کامل این گزارش را اینجا ببینید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=34478

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰